کد خبر 1109735
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
مهدی‌پور: «صبح نو» رقیب رسانه‌های دیگر نیست/ «خبر خوب» به گفتمان رسانه‌ای غالب تبدیل شده است

مدیرمسؤول روزنامه «صبح نو» گفت: از همان روزهای اول دنبال این نبودیم که جایگزین و رقیب رسانه‌ای دیگر باشیم بلکه می‌خواستیم خلأ موجود را پر کنیم و جایی بایستیم که کم‌تر به آن توجه شده است.

به گزارش مشرق، «فرشاد مهدی پور» مدیر مسئول روزنامه «صبح نو» به مناسبت انتشار هزارمین شماره از روزنامه «صبح نو» گفت: ما در پاییز و زمستان سال ۹۴ طراحی صبح نو را شروع کردیم و آن زمان به این فکر می کردیم که در کشور چه تحولاتی رخ می دهد و تحول عمده آن روزها انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی بود.

وی ادامه داد: اگر خاطرتان باشد در آن زمان لیست سی تایی امید در تهران رای آورد و تقریبا شاکله مجلس دگرگون و همراه با دولت کنونی شد. تحلیل هایی که در جریان ما صورت می گیرد عمدتا به این جهت بود که ما به امور مختلف زندگی و مراودات اجتماعی آنها کم توجهی کردیم و این شد مبنای کار ما در آن زمان.

مهدی پور افزود: «صبح نو» به زیست اجتماعی و سطح زندگی تمایل پیدا کرد و تحت این چارچوب ها عمل می کند و پاسخگوی جریان انقلابی در مسائل حوزه فرهنگ و اجتماع هست. این روزنامه بخش سیاست، فرهنگ و زندگی را دارد و در پنج سال گذشته سعی کردیم این تقسیم بندی را لحاظ کرده تا همچنان در این حوزه باقی بمانیم.

وی با بیان قیاس بین این رسانه و سایر رسانه ها، ادامه داد: ما از همان روزهای اول دنبال این نبودیم که جایگزین و رقیب رسانه ای  دیگر باشیم بلکه می خواستیم خلا موجود را پر کنیم و جایی بایستیم که کمتر به آن توجه شده است. البته در این پنج سال حتما رسانه های دیگر هم متولد شده اند و در پر کردن این خلا نقش مهمی را ایفا کردند و اینها را الزاما مرتبط با واکنش خودمان در صبح نو نمی دانم.

این مدیر مسئول همچنین درباره بخش «خبر خوب» که به همت خبرگزاری فارس، راه اندازی شد، افزود: در همین راستا بد نیست به بخش خبر خوب که در خبرگزاری فارس اجرا می شود اشاره کنم. این بخش سالها پیش در صبح نو جزو صفحه های ابتدایی روزنامه بود که خب آن زمان به دلیل عدم گسترش رسانه ها بسیار مهجور بود. اما امروز به واسطه خبرگزاری فارس که خبرگزاری برتر کشور است این موضوع به جریان افتاده و به گفتمان رسانه ای غالب تبدیل شده است و ظرفیت ها و توجه به زیست جمعی به نسبت پنج سال قبل در قالب رسانه های ما تقویت شده است.

وی ادامه داد: ما در ابتدای انتشار صبح نو دو ویژه نامه هفتگی در می آوردیم و به چهره های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می پرداختیم. برای مثال در سال 95 برای آقای موسویان که دو هفته پیش فوت شد، ویژه نامه هشت صفحه ای منتشر کردیم و فکر می کنم بعد از انتشار این ویژه نامه به خوبی شناخته شدند. یا ویژه نامه زنان که شاید ما تنها رسانه ای در جریان خودمان بودیم که به صورت هفتگی ویژه نامه زنان را منتشر می کردیم و این به صورت پایدار ادامه داشت اما مسائل مالی باعث شد انتشار این ویژه نامه ها را تعطیل کنیم و این ضربه ای به کار ما وارد کرد. به این دلیل که این ویژه نامه ها جایگزین روزنامه در روز پنج شنبه بود.

مدیر مسئول روزنامه «صبح نو»، همچنین افزود: از روزهای ابتدایی کار را به صورت همزمان با فضای مجازی آغاز کردیم و تلاش کردیم تا در فضای مجازی باشیم و حساب کاربری مان در توئیتر یکی از حساب کاربری های موفق بود که متاسفانه چند ماه پیش توئیتر مان بسته شد و اجازه ساخت حساب کاربری جدیدی با همین نام را به ما نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس