کد خبر 1109709
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
افت ۴ درصدی شاخص فرابورس در مردادماه

شاخص فرابورس(آیفکس) در مردادماه امسال افت ۴ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در پنجمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۲۰روز معاملاتی تعداد ۵۹میلیارد و ۸۳۳میلیون ورقه بهادار در ۳۴میلیون و ۲۸۸هزار نوبت به ارزش ۱۳۶۷هزار و ۱۲۱میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۹۷درصدی حجم، افزایش ۵۴۵درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۶۵۰درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

سرگیجه داور بورس تهران +عکس

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۲۹۹۲میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۶هزار و ۸۳۶میلیارد ریال بوده است.
همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۵ میلیارد و ۲۶۸میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۴۴هزار و ۸۳۶میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۲۲میلیارد و ۶۰۸میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶۰۴هزار و ۵۲۰میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۱۲۴درصدی حجم و ۱۱۷۳درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۰۶درصدی حجم و ۹۶۶درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مردادماه امسال نسبت به مردادماه سال ۹۸ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۲۰۲میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۸۶هزار و ۴۰۵میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۲۹۸درصدی حجم و ۳۶۴درصدی ارزش معاملات این بازار در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۳۸۱۲میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۷۱میلیارد و ۶۸۶میلیون ریال و ۳میلیون و ۳۰۰هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۲۳۸۴میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۵۷۸درصدی حجم و رشد ۶۹۹درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۹۵درصدی حجم و افزایش ۲۸۴درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مردادماه پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات مردادماه امسال را از ارتفاع ۱۹هزار و ۵۴۴واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۴ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۸هزار و ۷۷۸واحد رسید؛ با این حال رشد نماگر فرابورس در سالجاری به ۱۸۵ درصد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۱۹۱۴۲هزار و ۵۰۶میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۲درصدی به عدد ۱۹۴۶۹هزار و ۶۹۱میلیارد ریال رسید؛ و با این اتفاق رشد ارزش بازار در سالجاری از ۱۸۰ درصد هم عبور کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس