خاطره پزشکی که از خون خود به مجروحین تزریق می‌کرد+ فیلم

سید علی اصغر حسینی بهیار لشکر فاطمیون خاطره پزشکی را روایت کرد که از خون خود به مجروحین تزریق می‌کرد.

به گزارش مشرق، یکم شهریور ماه در کشور به مناسبت بزرگداشت ابوعلی سینا روز پزشک نامگذاری شد تا تلاش و خدمات آنان در جهت سلامت مردم پاس نهاده شود. پزشکان همواره در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط به کمک مردم شتافته‌اند و عملکرد مجاهدانه آنان در شرایط گونانگون راهگشا و الگویی برای اقشار دیگر جامعه است.

این موضوع چه در طول دوران دفاع مقدس که کشور در زیر آتش جنگ دشمن بعثی می‌سوخت و رزمندگان و سربازان در خط مقدم مشغول نبرد با دشمن به صورت ویژه حضور پیدا کردند تا در جبهه دفاع از حرم‌های اهل بیت در سوریه عراق که در کنار رزمندگان مدافع حرم برای مداوای مجروحان و خدمت به مردم زخمی در این کشورها حاضر شدند صحنه زیبایی از خودگذشتگی و تعهد را به نمایش گذاشتند. چنانچه در ایام شیوع کرونا نیز کادر درمان و پزشکان در خط مقدم سلامت مردم به مبارزه با این ویروس پرداختند و این فداکاری همچنان ادامه دارد.

در طول حضور پزشکان و کادر درمان در صحنه‌های مختلف دفاع تعدادی از آنان نیز جان خود را از دست دادند، نام شهدای بزرگی، چون شهید دکتر قاضی میرسعید، شهید محمدعلی رهنمون، شهید محمد برزگری و شهید مدافع حرم محمد حسین قاسمی از جمله شهدای پزشکی هستند که رسالت خود به تمام و کمال عمل کردند.

به مناسبت روز پزشک مرکز رسانه‌ای فاطمیون مصاحبه‌ای با سید علی اصغر حسینی یکی از بهیاران این لشکر انجام داده است که در این گفتگو به خاطره پزشکی اشاره می‌کند که از خون خودش به مجروحین تزریق می‌کرد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    اینان مجسمه انسانیتند.
  • abas IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    پزشک یعنی این نه عده ای پول پرست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس