کد خبر 1109541
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
حمله در عراق

شماری از معترضان عراقی در استان ذی‌قار، امروز به برخی دفاتر احزاب سیاسی در مرکز این استان، حمله و آنها را تخریب کردند.

به گزارش مشرق، در پی انفجار شب گذشته یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در نزدیکی چادرهای تحصن و اعتراض در میدان «الحبوبی» واقع در استان ذی‌قار، امروز شماری از معترضان خیابانی به مقرهای احزاب سیاسی در این استان حمله کردند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد نجباء از سکوت پیشمرگه در پی حملات ترکیه

عراق: اجازه نقض حاکمیت را به ترکیه نمی‌دهیم

به نوشته پایگاه خبری «روسیا الیوم»، معترضان خشمگین عراقی در استان ذی‌قار، صبح امروز در اعتراض به خدمات‌دهی نامناسب و ترور شماری از فعالان معترض، برخی  مقرهای احزاب سیاسی را با کمک بولدوزر تخریب کردند.

گفته می‌شود که دفاتر حزب کمونیستی، جنبش عصائب اهل الحق، سازمان بدر، الدعوه و جریان حکمت ملی از جمله دفاتر سیاسی بودند که امروز در استان ذی‌قار هدف حمله معترضان و تخریب قرار گرفتند

شب گذشته، انفجار یک موتورسیکلت در نزدیکی یکی از چادرهای تحصن و اعتراض در میدان «الحبوبی» در مرکز الناصریه واقع در استان ذی‌قار وموجب زخمی شدن شماری از معترضان عراقی شد. ابتدا شمار زخمی‌ها ۵ و سپس ۱۱ نفر اعلام شد و امروز نیز برخی منابع رسانه‌ای نوشتند که شمار زخمی‌های این حادثه به ۱۷ نفر افزایش یافته است.

میدان الحبوبی در استان ذی‌قار واقع در جنوب عراق از مهم‌ترین میدان‌های تحصن معترضان عراقی است که از اول اکتبر (مهرماه) گذشته تاکنون شاهد برپایی چادرهای تحصن در اعتراض به خدمات‌رسانی نامطلوب دولت، فقر، بیکاری، فساد و... است. 

در پی افزایش ترورها و پاکسازی معترضان و فعالان رسانه‌ای در استان‌های ذی‌قار، کربلاء، نجف، بصره و میسان، بر شدت اعتراض‌های خیابانی در این استان‌ها افزوده شده است و اغلب معترضان خیابان‌های و جاده‌های بین‌المللی منتهی به بغداد را می‌بندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    ای کاش یکم از این پشتکار و شهامت رو برای اخراج آمریکا از کشورتون نشون می دادید !! البته از عراقی جماعت به جز خیانت به خودشون هیچ انتظار دیگه ای نمیره
  • ابوعلى IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    دختر اميرالمؤمنين اينها رو نفرين كرده، امكان نداره روز خوش به خود ببينند !
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    فقط بمب های کنار جاده ای تعیین کننده خروج امریکا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس