کد خبر 1109517
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
راهکار یک نماینده مجلس برای تعدیل قیمت مسکن

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که یکی از راه‌های مدیریت بازار مسکن و تعدیل قیمت اجاره‌بها، متعادل کردن نظام عرضه و تقاضا است.

به گزارش مشرق، رحمت‌الله فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت موجود در بازار مسکن، گفت: امروز وضعیت بازار مسکن، به‌خصوص در حوزه اجاره‌بها اسفناک است، به طوری که در کلانشهرها، نظیر تهران زوج‌های جوان قادر به تأمین مسکن مناسب برای شروع زندگی نیستند.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که یک کارگر ساده با حداقل حقوق و دستمزد توان پرداخت اجاره‌بهای سنگین را ندارد، باید راهکارها و برنامه‌ریزی‌های مناسب در این حوزه ارائه و تدوین شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: روند فعلی بازار مسکن و قیمت اجاره‌بها زنگ خطری برای مهاجرت معکوس است، به طوری که پیش‌بینی می‌شود طی سالیان آینده افراد بسیاری از کلانشهرها به سمت روستاها و حاشیه‌نشینی مهاجرت کرده و روند توسعه با مشکلات متعددی روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید

مسکن در بورس از پروژه‌های موفق اقتصادی می‌شود

اطلاعیه مهم وزارت راه برای متقاضیان طرح ملی مسکن

فیروزی تصریح کرد: معتقدم با برنامه‌ریزی مناسب و تدوین طرح‌های راهبردی می‌توان وضعیت بازار را مهار و قیمت‌ها را نیز تعدیل کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مدیریت بازار مسکن و تعدیل قیمت اجاره‌بها، متعادل کردن نظام عرضه و تقاضا است، اظهارداشت: فقط با تولید انبوه مسکن می‌توان به تعادل در قیمت مسکن و اجاره‌بها امیدوار بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز می‌تواند با ایجاد مکانیزمی نسبت به شناسایی افراد فاقد مسکن اقدام کردهو برپایه آمار و ارقام از این افراد، نسبت به تولید و ساخت انبوه مسکن اقدام کند.

فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات دستوری چاره مناسبی برای کاهش قیمت مسکن نیست، زیرا قیمت‌ها در بازار تعیین می‌شود که با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی می‌توان قیمت‌ها را مهار کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس