بورس نمایه

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید بی‌تدبیری هفته گذشته موجب سقوط 1376 هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سهام شد.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

روزنامه همشهری در گزارشی نوشت: این بار وعده‌های دولت برای حمایت از بورس کارساز نشده و شاخص کل بورس تهران با افت سنگینی مواجه شد با نزول سهام میزان افت ارزش بازار سهام به 62 میلیارد دلار معادل 1376 هزار میلیارد تومان رسید. بیم آن می‌رود در صورت متوقف نشدن روند نزول اثرات افت شاخص‌های بورس عمیق‌تر شود. مقامات  دولت و حتی رئیس‌جمهوری بارها نسبت به حمایت از بورس تاکید کرده‌اند. حتی وزیر نفت پا را فراتر گذاشت و خبر از کاهش نرخ خوراک پالایشگاه‌ها داد که امتیاز ویژه‌ای برای سهام این شرکت‌ها و حتی برای بورس محسوب می‌شود. وزارت اقتصاد نیز اعلام کرد 5 شهریور صندوق سرمایه‌گذاری دارا دوم را در بورس عرضه می‌کند اما هیچ‌کدام از این وعده‌ها و حتی اقدامات اجرایی جلوی نزول بازار سهام را نگرفته است.

اکنون این پرسش مطرح است که نزول بازار سهام تا کجا ادامه دارد؟

محمدرضا خانی یک کارشناس بازار سرمایه در این‌باره گفت: اصلاح شاخص در محدوده 2 میلیون واحد مصادف بی‌برنامگی در عرضه صندوق دارا دوم بود، از طرفی افزایش نرخ اوراق بدهی از 15 به 21 درصد از ابتدای سال تاکنون به عاملی برای نزول بورس تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    اتفاقا دولت خیلی هم تدبیر دارد. در این زمان یهودیان و بهائیان نفوذی در حال فعالیت در بورس هستند. پولهای زیادی وارد کشور شده برای سرمایه گذاری در بورس. آنها با این ایجاد نوسانات از پیش تعیین شده در زمان سقوط سهام مردم بینوا را خرید میکنند و بعد از چند هفته دوباره گرانتر به آنها میفروشند و سرمایه کلانی به جیب میزنند. همه اینها با هماهنگی انجام میشود. هرکار درستی که در کشور انجام شود غربیها سریعا بر علیه آن در فضای مجازی و رسانه های خود تبلیغات میکنند تا آن را ضایع کنند ولی آیا تا به حال تبلیغاتی بر علیه سرمایه گذاری در بورس در این فضاها شنیده اید؟ اگر واقعا بورس برای ایران مفید باشد حتما آنها شروع به شایعه پراکنی خواهند کرد و مردم را منصرف خواهند نمود. منتظر اتفاقات عجیب دیگر در بورس باید باشیم. شاید هم ورشکستگی شرکتها به وسیله بورس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس