کد خبر 1109194
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
سازمان بهداشت جهانی نمایه

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد تنها با واکسن کرونا نمی‌توان این بیماری را از بین برد.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت که تنها با واکسن کرونا نمی‌توان بیماری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) را از بین برد.

به نوشته «سی‌ان‌بی‌سی» سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت که واکسن، «ابزاری حیاتی» در مبارزه جهانی با ویروس کرونا است اما واکسن نمی‌تواند به تنهایی این بیماری همه‌گیر را به پایان برساند، ضمن آنکه هیچ تضمینی وجود ندارد دانشمندان به چنین واکسنی دست پیدا کنند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد رهبران دنیا و عموم مردم باید یاد بگیرند این ویروس را مدیریت کنند و تغییرات دائمی در زندگی روزمره‌شان ایجاد کنند تا شیوع بیماری را کاهش دهند.

«تدرس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما نمی‌توانیم به مرحله قبلی برویم. در طول تاریخ، بیماری‌های همه‌گیر و شیوع این بیماری‌ها، اقتصادها و جوامع را تغییر داده‌اند.»

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: «همه‌گیری کووید-۱۹، ضرورت جدیدی برای تسریع تلاش‌ها جهت حل و فصل مسائل مربوط به تغییرت جوی ایجاد کرده است.»

سازمان  جهانی بهداشت همچنین اضافه کرده که چشم‌انداز این سازمان این است که بیماری کرونا در کمتر از دو سال آینده از بین برود.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    35 8
    وقتی واکسن امریکا بیلد خواهیم دید که مثل اب خوردن این حرفا عوض میشه فقط الان می خوان از مطرح شدن گین و روسیه جلوگیری کنند و اقدامشان را کم اهمیت جلوه دهند
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      7 0
      «عموم مردم باید یاد بگیرند این ویروس را مدیریت کنند و تغییرات دائمی در زندگی روزمره‌شان ایجاد کنند» این جمله توضیحی کوتاه درباره اهداف پشت پرده طراحی این ویروس است...تغییر سبک زندگی و مهاجرت مردم از دنیای واقعی به دنیای مجازی. والسلام
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      5 3
      در اوایل شیوع بیماری کرونا سازمان بهداشت جهانی با دادن اطلاعات غلط باعث گسترش بیشتر این ویروس شد رییس این سازمان از رفقای بیل گیتس استعمار گر است وبا زیر سوال بردن واکسن روسی و چینی سعی میکند تا زمینه را برای واکسن ریز تراشه ای بیل گیتس برای کنترل مردم جهان فراهم کند
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    12 1
    خدا خودش به خیر بگذرونه
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    28 13
    کرونا ساخته رژیم کثافت آمریکاس. کرونارو همون حرومزاده هایی ساختن که ویروس ایدز و ابولا و سارس و هزار کوفت و زهرمار دیگه رو ساختن. چطور قبل از ایدز از این خبرا نبود و هرسال سروکله یه ویروس جدید پیدا نمیشد؟ چون رژیم حرومزاده آمریکا هنوز ویروس سازی رو یاد نگرفته بود. آمریکا این ویروس رو برای فروپاشی اقتصاد چین و ایران ساخت.چاه کن همیشه ته چاهه.
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    13 10
    آخه ایران تبلیغ کشور روسیه را میکرد که واکسن کرونا را کشف کرده پس همش پشم بود
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    18 6
    حالا می بینید که ویروس کرونا کاملا ساختگی و مهندسی شده است و هدف آن هم تغییر سبک زندگی انسانها و تبدیل آن به زندگی مجازی است. زندگی دیدی در کنترل محض NSA
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    10 11
    اول از همه یک پروفسور ایرانی یعنی پروفسور اکبر زاده گفت با واکسن مشکل حل نمیشه و راه حل از طریق زهر زنبور عسل را ارائه کرد ولی طبق معمول آنچه در ایران متداول هست مورد هجمه شدید مافیای پزشکی و مافیای دارو قرا گرفت قبلا نیز حکیمان طب سنتی و طب اسلامی برای درمان کرونا اعلام آمادگی کردند که مورد حملات شدید عده ای به اصطلاح پزشک قرار گرفتند. حالا خود سازمان بهداشت جهانی به حرف پروفسور اکبرزاده ایرانی رسیده. لازم به ذکر هست پروفسور اکبرزاده طب سنتی نخوانده بلکه تحصبلان جدید کلاسیک دارد ولی مافیای پزشکی و مافیای دارو حتی به علم جدید هم رحم نمیکنه و هیچ نظر مخالفی را برنمیتابد چه نظر مخالف طب سنتی باشد چه نظر مخالف پروفسور اکبرزاده علوم جدید
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 1
      چرا از پرفسور اکبر زاده اینقدر می ترسند . راستی این مافیای وحشتناک پزشکی در ایران چرا اینقدر گستاخه که اظهار نظر پرفسوری که تخصصش در همین فن واکسن سازی است رو حتی به مظان آزمایش هم نمی گذاره . تا کی باید تاوان این مافیاها را ملت ایران بدهند
  • عباس IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    19 8
    سازمان بهداشت جهانی غلط میکنه با جد و آبادش از اینکه واکسن در روسیه و چین ساخته شده دارند میسوزند . البته در کشور عزیز مان ایران نیز تفاله های غرب همان مسیر را میروند.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    7 7
    سازمان بهداشت جهانی قبلا هم می گفت دستکش مهمتر از ماسکه در حالی که عده ای زیاد را گرفتار کرونا کرد
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 0
    سازمان بهداشت جهانی غلط فرمود مثل دفعات پیش. همه داد می زدند آقا اعلام کن کرونا پاندمی شده میگفتن نه معیارها اینو نشون نمیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس