پمپئو پامپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا که روز پنجشنبه سازوکار حل اختلاف برجام را در سازمان ملل کلید زد، در سخنانی از کشورهای اروپایی به‌خاطر عدم همراهی این کشورها با واشنگتن در اجرای مکانیسم ماشه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با انتقاد شدید از انگلیس به دلیل همراهی نکردن با واشنگتن در تمدید تحریم‌ها علیه ایران، مدعی شد که لندن طرف ایران را گرفته است.

به گزارش نشریه دیلی میل، در حالی که پامپئو از سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس به دلیل عدم حمایت از قعطنامه واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران عصبانی است، شب گذشته وی به طور رسمی درخواست خود برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را تحت سازوکار ماشه تحویل سازمان ملل داد. این در حالی است که متحدان آمریکا اعلام کرده‌اند که این اقدام غیرقانونی بوده و محکوم به شکست است.

پامپئو مدعی است آمریکا با وجود آنکه از برجام خارج شده اما این حق قانونی را دارد که تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگرداند.

پامپئو در سازمان ملل به متحدان آمریکا حمله کرده و آنها را متهم کرد که به صورت خصوصی با آمریکا موافق هستند اما این شجاعت را ندارند که آن را به صورت آشکار بگویند و هیچ جایگزینی نیز پیشنهاد نمی‌دهند.

پامپئو  ادعا کرد: «آنها تصمیم گرفتند از آیت‌الله‌ها حمایت کنند. اقدام آنها مردم عراق، یمن، لبنان و سوریه و در واقع شهروندان خودشان را نیز به خطر می‌اندازد.»

روسیه و چین به همراه انگلیس، فرانسه وآلمان که اغلب اوقات با یکدیگر اختلاف دارند در اعلام این موضوع متحد بودند که اقدام آمریکا درباره سازوکار ماشه  غیر قانونی است و آمریکا زمانی که از توافق خارج شده نمی‌تواند از قطعنامه سازمان ملل برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

اقدام روز پنجشنبه آمریکا به عرصه‌ای در سازمان ملل تبدیل شده که ممکن است به بحران اعتبار برای شورای امنیت که مهم‌ترین و قدرتمندترین بخش سازمان ملل به شمار می‌آید، منتهی شود.

پامپئو روز پنجشنبه به سازمان ملل آمد و نامه‌ای را به «دیان تریان‌سیاح دجانی» سفیر اندونزی در شورای امنیت سازمان ملل که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای آن را برعهده دارد، تحویل داد. پامپئو مدعی شد که ایران برنامه جامع اقدام مشترک را به طور فاحشی نقض کرده است، این در حالی است که آمریکا خود در اردیبهشت سال 1397 به طور رسمی از برجام خارج شد.

پامپو گفت که پیام وی ساده است: «آمریکا هرگز به بزرگترین کشور حامی تروریسم اجازه نخواهد داد تا آزادانه به فروش و خرید هواپیما، تانک،‌ موشک و دیگر تسلیحات متعارف بپردازد یا یک سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

بر اساس گفته دیپلمات‌ها، پس از نشست نیم ساعته پامپئو در سازمان ملل، رئیس شورای امنیت رایزنی یک به یک با 14 عضو دیگر شورای امنیت را درباره درخواست آمریکا آغاز خواهد کرد.

تحت شرایط قطعنامه شورای امنیت که در توافق هسته‌ای درج شده، اقدام روز پنجشنبه آمریکا یک روند 30 روزه را درباره اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل پیش از توافق سال 2015 آغاز خواهد کرد مگر آنکه طی یک قطعنامه به طور ویژه تمدید تعلیق تحریم‌ها تصویب شود که پیش بینی می‌شود آمریکا از حق وتوی خود برای رد هر قطعنامه‌ای که به تمدید معافیت تحریم‌های ایران بپردازد استفاده خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    چون این احمق های لیبرال برای ادامه فروش اسلحه بنجل خود به کشورهای دخیل بستشون دارند شو اجرا میکنند در صورتی که خودشون بهتر میدونند امپراتوری ترور و فاشیسم و زیا و دروغ و خبر در حال ریزش صد درصدی هست ولی اینها می‌خوان تا آخرین لحظه اسلحه به این خام بر سرهای دخیل بسته بفروشند! ولی از این پس کسی با اینها سونی نخواهد داشت یعنی یا بایستی بیرون بروند وگرنه آسمان رو سرشون در این منطقه خراب خواهد شد.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    1 1
    خدا رحم کنه ! باز از این دعوای زرگری چی چی میخوان بدوزن بکنن تن ایران !! علی الحساب گویا حضرات قرارداد با چین را بی خیال خواهند شد
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    برجام خوبه يا بد؟!
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      برجام خیلی بده، اگر نبود همون چند سال قبل با ایستادگی و تودهنی به غرب میتونستیم همین جایی باشیم که الان هستیم، فقط یه 7-8 سال سال معطل شدیم وبه قول حسن، روزی 100 میلیون دلار ضرر کردیم!!!
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 5
    درود بر ارتش آزادی بخش آمریکا
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      درود بر اونی که ارتش یغماگر دزد و نامرد آمریکا رو نابود کرد...
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 1
    یکی بگه خوک کثیف شما که از برجام خارج شدید . دیگه چکار دارید چی شده ... شما که قبولش ندارید
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    6 1
    ترور کنید این قورباقه پیر و زخمی را
  • امید IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 1
    لندن طرف ایران نگرفته ، اروپایی ها خوب میدوند بخوان تحریمهای بین الملی سازمان ملل برگردوند یعنی اعلام جنگ با ایران ، یعنی سراریز شدن مهاجران به اروپا . اروپا فکر خودشه نه طرف ایران . یعنی فروپاشی اقتصاد اروپا ، بی نفت شدن چین و ژاپن در صورت جنگ . بالا رفتن قیمت نفت
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 1
    یعنی که چی خودش میبرّه و خودش میدوزه!؟ حق وتو! یه حق ظالمانه اما احمقانه و قابل اجرا! موندم از انسانهای احمق آخرالزمانی! حاضرن پشت به انسانیتشون بکنن با قبول این همه ظلم!
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 1
    پمپیوس پفیوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس