کد خبر 1109022
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
پیامدهای ممنوعیت خرید خارجی برای تیم‌های آسیایی

با تصویب هیات رئیسه سازمان لیگ، ممنوعیت خرید بازیکن و مربی خارجی برای فصل بعد به قانونی همه گیر برای فوتبال ایران تبدیل شد.

به گزارش مشرق، در حالی که پیش از این استقلال و پرسپولیس به دلیل بدهی‌های انباشته ناشی از شکایت‌های فراوان مربیان و بازیکنان خارجی از سوی وزارت ورزش از به کارگیری مربی و بازیکن خارجی منع گردیده بود، با تصویب هیات رییسه سازمان لیگ برتر ممنوعیت خرید بازیکن و مربی خارجی تبدیل به قانونی همه گیر شد تا همه تیم ها از جذب مربی و بازیکن غیر ایرانی محروم شوند. البته این قانون شامل آنهایی که از فصل گذشته قرارداد دارند نمی شود.

بعد از طرح غیر قانونی بودن خرید بازیکن و مربی خارجی توسط وزارت ورزش برای سرخابی‌ها، صحبت از تبعیض بین تیم‌ها شد و این که استقلال و پرسپولیس نخواهند توانست مثل دیگر مدعیان خود را تقویت کنند که حالا این قانون باعث شد تا این فرضیه از بین برود.

بیشتر بخوانید:

جذب بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران ممنوع شد

اما قانون منع خرید بازیکن و مربی خارجی که حتما در این برهه اتفاق خوبی است، پیامدهایی را هم برای تیم‌هایی خواهد داشت که قرار است به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. دو، سه یا چهار تیمی که فصل آینده در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کنند و باید از حیثیت فوتبال ایران دفاع کرده و به دنبال کسب افتخار و اعتبار در این مسابقات باشند، با این قانون ضربه خواهند خورد چرا که نمی توانند پا به پای دیگر تیم های حاضر در این مسابقات خود را تقویت نمایند.

گفته می شود دلیل منع خرید بازیکن و مربی خارجی اول به این دلیل است که بسیاری از تیم‌ها با خریدهای عجیب و سئوال انگیز خود شائبه های فساد و دلالی در فوتبال را افزایش داده اند و مشکلات اقتصادی کشور و گرانی قیمت ارز نیز مزیدی بر علت شد تا هیات رییسه سازمان لیگ با تصویب این قانون، مانع از حیف و میل پول در گردش در فوتبال شود. تصمیمی که هم می‌تواند خوب باشد و هم می‌تواند برای تیم‌های آسیایی پیامدهایی داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    1 0
    پول ملت رو چپاول و غارت نکنن نمی خواد افتخار برای کشور بیارن اینا معمولا همون مرحله گروهی حذف میشن چون توی ایران زورکی میان بالا بیخود نمی خواد برای این فاسادای فوتبالی دل بسوزونید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس