کد خبر 1108999
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
سال سیاه فوتبال بوشهر با دو سقوط/ تغییرات آفت جان شاهین و پارس

پارس جنوبی و شاهین بوشهر دو نماینده فوتبال بوشهر در لیگ برتر فوتبال با سقوط خود به لیگ دسته اول، سال سیاهی را برای استان بوشهر رقم زدند.

به گزارش مشرق، نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته به پایان رسید. در پایان این رقابت ها، پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی شد و استقلال و فولاد خوزستان هم صاحب سهمیه آسیا شدند.

در پایین جدول هم تیم های شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم در رقابت با دیگر تیم های انتهای جدول ناکام ماندند و به لیگ دسته اول سقوط کردند. تاملی در وضعیت شاهین و پارس نشان می دهد تغییرات بی رویه در این دو باشگاه و انتخاب های غلط باعث شد تا استان بوشهر بعد از چند سال از داشتن نماینده در لیگ برتر محروم شود و سال سیاهی را تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

نکات جالب آماری لیگ نوزدهم

تیم پارس سال ۱۳۹۶ با مهدی تارتار به لیگ برتر صعود کرده بود و طی دو فصل گذشته به یکی از تیم های قابل احترام در لیگ برتر تبدیل شد. این تیم فصل جاری کارش را با فراز کمالوند به عنوان سرمربی آغاز کرد ولی در ادامه، کمالوند از پارس جدا شد. بعد از انتخاب مربیان موقت، هومن افاضلی هدایت پارسی ها را بر عهده گرفت و در نهایت هم سیروس پورموسوی روی نیمکت این تیم نشست.

انتخاب سه سرمربی برای یک فصل و بعضی از تغییرات مدیریتی نتیجه ای را برای پارس رقم زد که شاید حاصل آن حسرت و ندامت برای مسببانش باشد.

تیم شاهین شهرداری بوشهر هم فصل عجیبی را سپری کرد. این تیم که فصل گذشته جواز حضور در لیگ برتر را با عبدالله ویسی کسب کرده بود، با همین مربی در لیگ برتر حاضر شد.

ویسی در ادامه لیگ به خاطر آنچه که دخالت مدیران شهر بوشهر در کارش عنوان می کرد، از شاهین جدا شد. شاهینی ها در ادامه سراغ «کریستیچوویچ» سرمربی کُروات رفتند و عجیب اینجا بود که با این مربی متحول شدند و نتایج خیره کننده ای گرفتند.

شیوع کرونا و تعطیلی لیگ، باعث شد تا این مربی کُروات که به کشورش رفته بود، حاضر به بازگشت به ایران نشود. شاید کرونا بیش از هر تیمی، به شاهین لطمه زد که هم روند خوبش را قطع کرد و هم سرمربی اش را از این تیم گرفت. مهرداد کریمیان و سپس مهدی پاشازاده دیگر مربیان شاهین بودند که آنها هم نتوانستند جلوی سقوط آزاد شاهین را بگیرند.

مقایسه شرایط فوتبال بوشهر با دیگر استان ها از جمله فوتبال خوزستان (با حفظ سه سهمیه خود در لیگ برتر و حتی گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا توسط فولاد)، فوتبال آذربایجان شرقی، فوتبال اصفهان و فوتبال کرمان (هر کدام با دو نماینده در لیگ برتر) شاید برای مسئولان بوشهری تلنگری باشد تا دوباره عزم خود را برای صعود به لیگ برتر جزم کنند و در لیگ هم گام های موثری برای حفظ سهمیه خود بردارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    کرمان در لیک برتر سهمیه ای ندارد، اشتباه شده به جای کرمان باید نام خراسان را بیاورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس