به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اخبار سوریه نوشت: ایران از توقیف یک شناور اماراتی در روز دوشنبه خبر داده است. این شناور به دلیل عبور از مرزهای آبی ایران توسط یگان‌های دریایی کشورمان توقیف شده است. از سوی دیگر امروز وزارت امور خارجه کاردار سفارت امارات در تهران را احضار و نسبت به تیراندازی گارد ساحلی این شیخ نشین به یک لنج صیادی ایرانی به شدت اعتراض کرد. در این حادثه متاسفانه دو صیاد ایرانی جان باختند که طرف اماراتی ضمن اظهار تأسف بابت این اتفاق، آمادگی خود را برای جبران خسارت وارد شده اعلام کرده است.

همان گونه که پیش بینی می‌شد پس از توافق تل‌آویو و ابوظبی برای برقراری روابط دیپلماتیک و عادی شدن روابط میان طرفین، سطح تنش‌ها میان ایران و این شیخ نشین به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوعی نیست که اماراتی‌ها تاب و تحمل آن را داشته باشند. به هر حال آنچه مشخص است امارات که در داخل خود دچار تعارضات بسیار زیادی است و این روزها از مشکلات بسیار زیاد اقتصادی هم رنج می‌برد با این اقدام مشکلی بر مشکلات روز افزون خود افزوده و یکی از کشورهای همسایه که اختلاف نظرهایی با هم داشتند را به یک دشمن خطرناک تبدیل کرده است.

 این موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت؛ مشخص نیست که طرف اماراتی چگونه پیش خود حساب و کتاب کرده که یک رژیم جعلی کوچک و بدون تاثیر در جغرافیای قدرت اماراتی‌ها را بر یک همسایه قدرتمند پرجمعیت و کاملاً مشرف بر آسمان ساحل و خاک این شیخ نشین ترجیح دهد و آن را از یک کشور منتقد و دارای نقاط اشتراک و اختلاف، به دشمنی تبدیل کرده که می‌تواند اثرات ماندگاری در آینده سیاسی آنها داشته باشد. رویه‌ها و روندهای موثر بر این اقدام بر بسیاری از معادلات اقتصادی و سیاسی در امارات اثرگذار خواهد بود و بدون شک آرامشی که این شیخ نشین در طول سال‌های گذشته با استفاده از آن موفق به انجام پروژه‌های سنگین و بزرگ شده بود را خواهد گرفت و هر تنشی می‌تواند فرار سرمایه را در پی داشته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    14 60
    عرب هميشه خائن است
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      0 0
      یک بنانسبتی بگو ابلح .خوزستان هم عرب دارد
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    11 44
    مثل پشه مالاریا خون مردم امارات را میمکد به طوری که خودشان متوجه نشوند امارات مطمئن باشد چوب این دست دوستی را می خورد طوری که امارات بشود اسرائیل دوم و چیزی به نام امارات وجود نداشته است
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      38 4
      ۱۷:۰۶ الان این تحلیل خرکی را برپایه په منطقی بیان کردی؟!!!خخخخ البته از شما مشرقیا هر شر و وری گفتن عجیب نیست.فعلا ما هستیم که قربانی پشه مالاریا شده ام و روز به روز نابودتر میشیم با سیاست اشتباه وبچه گانه امثال شماها این خودتم خوب میدونی ولی باز اراجیف به هم میبافی و مشرق هم بدون فکر با ولع نشر میده ولی این کامنت منطقی را سانسور ویا نشر نمیده.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    5 39
    انور قرقاش داداش اینا هزار چهره ان صبح از خواب بلند میشی مبینی شدی فلسطینی ثانی و دبی هم شده...اورشلیم +( اورشلیم پلاس) ...از ما گفتن بود
  • سیامک امامی IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 17
    سرمایه بسیاری از ایرانی ها در دبی و دیگر شیخ نشینان خلیج فارس ، در خطر هست، نگاه ایرانیان به امارات نگاه و روابط دوستانه ایی بوده . و بسیاری از ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا برای نزدیکی به ایران و بازار آزاد تجاری اقدام به سرمایه گذاری در امارات نموده اند‌ ، بنابر این ، رویکرد امارات به سمت صهیونیست، معادله ایی پیچیده بوجود اورده، و اتفاق ساده ایی نخواهد بود ، جمهوری اسلامی باید تعارف رو کنار گذاشته و با جدیت حافظ منافع ایرانی ها و سیانت‌ از نام خلیج فارس ، باشد، ایجاد پایگاه موشکی در تنب بزرگ و کوچک و ابو موسی ، و ترس از ایجاد جنگ در دو محور ایران و یمن برای اعراب ، باعث از بین رفتن سرمایه گذاری و توسعه در حاشیه خلیج فارس خواهد بود ، امارات از نظر وسعت و منابع نظامی و زیرساخت تحمل این وضعیت را نخواهد داشت، در ضمن امارات هیچگاه نباید محل امنی برای اسرائیل و آمریکا محسوب شود، حتی اگه این موضوع دکترین سیاسی ایران رو از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر دهد، در بد ترین حالت ، حمله نظامی هم گزینه قابل تاملی برای کشور ایرانه، یعنی اگه این ماجرا ، حتی به رو در رویی نظامی هم ختم بشه باید این امنیت سیاسی و سرمایه گذاری هایصورت گرفته توسط ایران و یا ایرانیان در جنوب خلیج فارس تامین شود.کشته شدن دو شهروند ایرانی و ماهیگیر ،، در شرایط فعلی میتونه پایه گذار اولین تجربه تلخ خیانت برای شیوخ عرب‌ و همدستان منطقه ایی آنها باشد،
  • م.ر IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 27
    ضرب شصست محکمی باید داد.داد .داد.ولکن ید این صبر استراتژیک رو
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    این وعده الهیست که اسرائیل باید محو بشه۶
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 0
    با مدیریت اشتباه دولت مردان دبی شده شاهرگ کالای صادراتی و وارداتی ایران . و سرمایه گذاران ایرانی ما با این سیاست ناخودگاه نیاز به روابط با دشمن خود دبی پیدا کردهایم و هیج کاری نمیتوانیم انجام بدیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس