حماس در سالگرد آزادسازی جنوب لبنان: باز پس‌گیری سرزمین در گرو مقاومت همه‌جانبه است

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که اقدام کشور امارات در عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی به مثابه یک هدیه رایگان به اشغالگران صهیونیست و نجات نتانیاهو از اتهامات فسادش محسوب می شود.

به گزارش مشرق، با وجود آنکه امارات و رژیم صهیونیستی از سالهای قبل روابط تنگاتنگی در عرصه‌های مختلف با یکدیگر داشتند اما دستکم ابوظبی این روابط را پشت پرده نگه داشته و آن را به صورت رسمی اعلام نکرده بود.

بیشتر بخوانید:

خالدمشعل: فلسطین در برابر عادی‌سازی روابط تضعیف نمی‌شود

اقدام اخیر امارات در امضای توافقنامه رسمی عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عقب ماندن دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از رقیب انتخاباتی اش در نظر سنجی های صورت گرفته، نشان می‌دهد که اهداف ابوظبی از این اقدام گسترده‌تر از آنچه که اعلام شده، است.

علاوه بر آن، این توافقنامه به مثابه ریسمان نجاتی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بن بست کنونی در اراضی اشغالی است، بن بستی که به موجب آن اعتراضات صهیونیست‌ها به درب منزل وی نیز کشیده شده است.

بیشتر بخوانید:

پاسخ حماس به تهدید رژیم صهیونیستی

به نظر می‌رسد این توافقنامه بیش از هر چیزی، برای ترامپ، نتانیاهو و محمد بن زائد ولیعهد ابوظبی به مثابه دستاوردی برای خروج از بن بست سیاسی آنها محسوب می‌شود.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس در خصوص توافق امارات با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط میان امارات و اشغالگران رژیم صهیونیستی یک اشتباه تاریخی بوده که نسل‌های بعدی در کشورهای عربی هرگز آن را نخواهند بخشید.

وی در ادامه افزود: ما این اقدام را به مثابه واردن آوردن خنجر از پشت به ملت فلسطین و زیر پا گذاشتن فداکاری‌های پی در پی آنها می‌دانیم.

این سخنگوی جنبش حماس در خصوص اهداف امارات از اقدام به علنی کردن روابط خود با دشمن صهیونیستی گفت: ابوظبی تلاش دارد تا به نوعی دشمن صهیونیستی را جزئی از منطقه عربی ما کُند و به این رژیم در خاک فلسطین، مشروعیت دروغین بخشد.

القانوع در خصوص واکنش ملت فلسطین در برابر این خیانت بیان کرد: ملت فلسطین و تمام گروه‌ها و اقشار سیاسی آن، هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرند. فلسطینی‌ها در برابر پروژه‌های عادی سازی روابط به صورت متحد و یکپارچه ایستاده اند و هرگز اجازه نمی‌دهند که چنین نقشه‌هایی عملی شود.

وی ادامه داد: ما با تمام قوای ملی خود برای آنکه آرمان فلسطین به عنوان مسأله مرکزی امت اسلامی باقی بماند مبارزه می‌کنیم.

سخنگوی جنبش حماس در خصوص پیامدهای این اقدام امارات گفت: عادی سازی روابط میان امارات و دشمن صهیونیستی، باعث می‌شود تل آویو برای دست زدن به جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین گستاخ‌تر شود. این اقدام تلاشی شکست خورده برای نجات نتانیاهو از اتهامات فساد و یک هدیه رایگان به دشمن صهیونیستی علیه منافع ملت فلسطین محسوب می‌شود.

وی در خصوص احتمال پیروی دیگر کشورهای عربی از امارات در این مسیر گفت: هر کشور عربی که دست به عادی سازی روابط با اسرائیل بزند دشمن ملت فلسطین بوده و در کنار اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینی‌ها می‌ایستد. این اقدامات باعث می‌شود منافع فلسطینی‌ها و حقوق ملی آنها زیر پا گذاشته شود.

القانوع بیان کرد: کشورهای عربی باید از ملت فلسطین حمایت کرده و برای تقویت مقاومت آنها در نبرد علیه اشغالگران صهیونیست اقدام کنند نه آنکه تبدیل به حامی رژیم صهیونیستی شده و دست به عادی سازی روابط بزنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس