کد خبر 1108851
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
جانسون: مدارس باید در ماه سپتامبر باز شود

ضعف دولت انگلیس در کنترل شیوع ویروس کرونا و اختلال در سیستم نمره دادن دانش آموزان، اختلاف محبوبیت حزب حاکم و حزب کارگر را به کمترین حد رساند.

به گزارش مشرق، اختلاف محبوبیت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در برابر «کِر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس به کمترین حد خود رسید.

بیشتر بخوانید:

اعترافات جانسون به اشتباهاتش در ابتدای شیوع کرونا

به نوشته پایگاه «بلومبرگ»، بر اساس نظرسنجی مؤسسه «یوگاو»، ۴۰ درصد از شهروندان انگلیسی در صورت برگزاری انتخابات، به حزب محافظه‌کار رأی خواهند داد.

در مقابل، ۳۸ درصد از رأی‌دهندگان، حزب کارگر را انتخاب می‌کنند که اختلاف ۲ درصدی آن با محبوبیت حزب جانسون از زمان روی کار آمدن وی در دولت بی‌سابقه است.

پیش‌ از این، پاسخ ضعیف دولت جانسون شیوع ویروس کرونا موجب کاهش محبوبیت حزب جانسون شده بود اما اخیراً اختلال در نظام درج نمره دانش‌آموزان در انگلیس نیز موجب به راه افتادن موجی از نارضایتی داخلی شده است.

نظرسنجی قبلی مؤسسه «یوگاو» در ماه خرداد  نشان داد تنها ۳۲ درصد از مردم انگلیس معتقدند دولت این کشور وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد که ظرف یک هفته گذشته سه درصد کاهش داشت. در مقابل ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان، عملکرد استارمر را رضایت‌بخش دانستند که نسبت به ماه گذشته هشت درصد افزایش داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس