امامزاده صالح

تولیت امامزاده صالح (ع) تجریش از بدعهدی ستاد مبارزه با کرونا درباره تصمیم جدید و ناگهانی این ستاد و ممنوعیت برپایی محافل عزاداری امام حسین (ع) در فضای مسقف انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، امامزاده صالح (ع) امسال با شیوع کرونا در دهه اول محرم میزبان عزاداران حسینی است. بر همین اساس، از هفته گذشته متولیان این آستان اقدامات برای برگزاری مراسم عزاداری را آغاز و پس از جمع‌آوری فرش‌های حرم، کفپوش قرمز در فضای داخلی و حتی بیرونی حرم پهن کردند تا عزاداران حسینی با رعایت نکات بهداشتی و فاصله به عزاداری بپردازند. 

به جای سنگ‌اندازی در عزاداری محرم، جلوی تجمعات دیگر را بگیرید

اما اکنون با ابلاغ دستورالعمل جدید ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت برپایی محافل عزاداری امام حسین (ع) در فضای مسقف، حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح (ع) تجریش از بدعهدی ستاد کرونا انتقاد کرد و گفت: این اقدام ستاد مبارزه با کرونا باعث افزایش زحمت هیأتی‌ها شده است.

بیشتر بخوانید:

امامزاده صالح چگونه حسینیه شد؟ + عکس

وی با بیان اینکه سقف امامزاده صالح (ع) بالای ۱۲ متر است، افزود: علاوه بر هزینه، زمان زیادی توسط خادمان و هیأتی‌ها برای تجهیز و آماده‌سازی فضا به منظور حضور عزاداران حسینی شده است.

تولیت امامزاده صالح (ع) خطاب به مسؤولان ستاد مبارزه با کرونا، خاطر نشان کرد: این عهد ما نبود. همت کنید، شرف به خرج دهید به همین میزانی در جلسات توپ را به میدان آقا می‌اندازید، جلوی پروازها و مترو و اقداماتی را که در سطح شهر توجه نمی‌شود، بگیرید.

انتقاد تولیت امامزاده صالح(ع) از تصمیمات ستاد کرونا (دانلود)

با تصمیم جدید ستاد مبارزه با کرونا درباره وضعیت برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) فعالیت و زحمات متولیان امامزاده صالح (ع) در چند روز اخیر نادیده گرفته شد و متولیان آستان از شب گذشته به صورت مستمر در حال آماده‌سازی فضای بیرونی حرم به منظور برپایی مراسم عزاداری هستند.

چندی پیش جلسه ستاد مبارزه با کرونا برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) برگزار و دستورالعمل‌هایی برای برگزاری عزاداری امام حسین (ع) اعلام شد که رعایت نکات بهداشتی و فاصله دو متری بین عزاداران و همچنین ممنوعیت پذیرایی در حین برگزاری مراسم از جمله این ضوابط بود.

پس از آن نیز مقرر شد تا مراسم سوگواری شهدای دشت کربلا در فضای باز و یا فضایی مسقف با ارتفاع بالای ۶ متر با تهویه هوا برگزار شود. بر همین اساس امامزاده‌ها که چنین موقعیتی داشتند، خود را برای برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) آماده کردند و با توجه به بالا بودن ارتفاع سقف‌های امامزاده‌ها، فضای داخلی حرم‌ها نیز مفروش و برای حضور عزاداران آماده شد.

اما ستاد مبارزه با کرونا در تصمیم جدید، برپایی مراسم عزاداری در فضای مسقف را به طور کلی ممنوع کرد و همین امر موجب شد تا متولیان آستان‌ امامزاده‌های استان تهران که فضای مسقف امامزاده را برای تشرف زائران و حضور عزاداران حسینی آماده کرده بودند، برنامه خود را تغییر داده و برای فرمانبری از ستاد ملی مبارزه با کرونا امکانات خود را به فضای بیرونی منتقل کن

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    اتفاقا ستاد کرونا بزرگترین خدمت رو به خادمان امام حسین کرد. می خواهید همه رو به کستن بدید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس