کد خبر 110877
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۵

رئیس هیأت امور رسانه های بحرین با اشاره به درخواستهای رسمی این هیأت از ماهواره عرب ست برای توقف پخش برنامه های شبکه ایرانی "العالم"، تأکید کرد که بحرین در اعتراض به حضور شبکه‌های "متخاصم" این ماهواره را ترک می کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، درحالیکه انتشار تصاویر کشتار و سرکوب خشونت بار مردم بحرین به دلیل اعتراض های مسالمت آمیز آنها، مشکلات بسیاری را از نظر حقوقی و قانونی برای رژیم آل خلیفه در محافل بین المللی ایجاد کرده، و این رژیم را تحت فشار افکار عمومی جهانی قرار داده، "شیخ فواز بن محمد آل خلیفه" گفت: "هیأت امور رسانه های بحرین برای متوقف کردن پخش شبکه های ماهواره ای "متخاصم" از راه های حقوقی وارد شده و از مؤسسه عربی ارتباطات ماهواره ای (عرب ست) درخواست کرده است که پخش برنامه این شبکه ها را که اخبار کذب، اطلاعات اشتباه و گمراه کننده درباره بحرین پخش می کنند، قطع کند".

شیخ فواز در مصاحبه با روزنامه سعودی "الحیات" گفت: متاسفانه این شبکه ها با وجود ارسال نامه ها و هشدار های رسمی شدید و بر خلاف توافقنامه فیمابین از طریق عرب ست، همچنان به پخش برنامه های خصمانه علیه بحرین و کشورهای عربی دوست ادامه دادند؛ لذا لازم بود که تصمیمی قطعی اتخاذ شود.

فواز افزود: بحرین هم اکنون قصد دارد از عرب ست خارج شود و به شرکت ماهواره ای نیل ست مصر  انتقال یابد .. این موضوع را چند روز آینده به طور رسمی اعلام خواهیم کرد.

شیخ فواز در ادامه تأکید کرد: ما روز 20 فوریه 2011 با ارایه مدارکی دال بر عملکرد غیرقانونی این شبکه ها به هیئت مدیره عرب ست، درخواست کردیم که اقدامات لازم را آغاز و پخش برنامه این شبکه ها را متوقف کند..  هیأت مدیره عرب ست اعلام کرد که شبکه العالم مستقیم با عرب ست قرارداد نبسته، بلکه از طریق یک شرکت کویتی به پخش برنامه های خود می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: هیأت مدیره عرب ست اعلام کرد که به شرکت کویتی مذکور اخطاری را مبنی بر قطع همکاری در روز 22 فوریه 2011 فرستاد . من خودم نیز با وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان گفتگو کردم و او مسئول عرب ست را از قانون شکنی های شبکه های ماهواره ای متخاصم آگاه کرد و خواستار توقف فوری پخش برنامه های شبکه العالم شد.

شیخ فواز در ادامه ادعاهای خود که بیانگر خشم رژیم آل خلیفه از افشای واقعیت قتل و سرکوب خشونت بار مردم مسالمتجوی بحرین، و انتشار تصاویر این سرکوبها در رسانه های بین المللی است، تأکید کرد: "هم اکنون بیش از یک سال گذشته است و شبکه العالم همچنان به "قانون شکنی" ادامه می دهد و "تصاویری قدیمی" را به صورت مغرضانه، با انگیزه براندازی نظام حاکم بحرین پخش می کند .. به عنوان مثال شبکه العالم روز 14 فوریه 2012 بیش از 200 خبر فوری درباره بحرین پخش کرد، که همه این اخبار فوری "دروغ" بود .. شبکه العالم در این خبرهای فوری، نیروهای عربستانی را اشغالگران می خواند و مردم را به "خشونت"، "خرابکاری" و پرتاب "کوکتل مولوتف" به سوی نیروهای امنیتی تحریک می کرد".!

وی ادامه داد: "ما امیدوار بودیم که جواب قانع کننده ای دریافت کنیم و عرب ست با جلوگیری از نقض توافق فیمابین، ما را مجبور به خروج از این ماهواره نکند".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    0 0
    چقدر حرف های این بحرینیه وطن فروش مضحک و خنده داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس