به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست نوشت: 22 اردیبهشت 1399 رحمانی وزیر وقت صمت در گیر و دار طرح تشکیل وزارت بازرگانی برکنار شد او همان روز از اجبار رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای استعفایش پرده برداشت. اصرار دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی تنظیم بازار و سنگینی وظایف وزارت صمت است.

اما این پیشنهاد 3 مرتبه توسط نمایندگان در مجلس رد شده است با این حال دولت در فرایندی غیرشفاف وظایف تنظیم بازار و تجاری بخش کشاورزی را به وزارت صمت منتقل کرده است. این عوامل دست به دست هم داد تا بازارهای محصولات کشاورزی دچار نابسامانی کنونی شود.

پافشاری دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی و وضع نامطلوب بازار کشاورزی واکنش نمایندگان مجلس را برانگیخت. نمایندگان پیگیری نقض قانون تمرکز وظایف و اختیارات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی را به جریان انداخته‌اند. همچنین خواستار مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت بازرگانی تا پایان عمر دولت دوازدهم هستند.

حتی اگر مطابق درخواست دولت، اختیارات تجاری بخش کشاورزی و صنعت به وزارت بازرگانی داده شود مشکلات مربوط به تولید و نابسامانی بازار محصولات کشاورزی حل نخواهد شد. سابقه واردات محور وزارت بازرگانی مشکلات ارزی را تشدید و تولید کشاورزی را نابود می‌کند.

مهاجرت روستاییان به شهرها، حاشیه‌نشینی و تعمیق معضلات اجتماعی از دیگر اثرات این تصمیم دولت است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس