کد خبر 1108717
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کادر پزشکی سرمایه اجتماعی و اعتماد را افزایش داد/ کره جنوبی باید 7 میلیارد دلار ایران را بدهد

در برخی کشورها مانند کره جنوبی ارز داریم و نیاز واکسن در آنجا قرار دارد، اما تعجب می‌کنیم که دارویی را که می‌خواهیم تهیه کنیم آنها حاضر نیستند از پول خود ما بردارند و در کشورشان این دارو را تهیه کنند.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز در مراسم روز پزشک با تبریک این روز به جامعه پزشکی اظهار داشت: قطعا خدمات جامعه پزشکی در این دوران در تاریخ ایران ثبت و به عنوان یک کار استثنایی ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: گروهی که از جان خود گذشتند و ایستادند و بعضا جان خود را نیز از دست دادند. همچنین نقش مهم دیگری که کادر پزشکان ما در این دوران را ماندگار کرد این بود که در شرایطی که اعتماد و امید در جامعه آسیب دیده بود و ما نیازمند بودیم تا سرمایه اجتماعی کشور افزایش پیدا کند، اینها با کارهایی که انجام دادند امید و اعتماد را تقویت کردند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در نتیجه کار این عزیزان سرمایه اجتماعی این عزیزان تقویت شد و کاری کردند که مشابه آن را می‌توان از دوران دفاع مقدس نام برد. همان دورانی که عده‌ای داوطلبانه رفتند و از جان خود گذشتند تا ایران بماند و جامعه ایرانی محفوظ بماند و در این دوره نیز کادر پزشکی چنین کاری کردند.

بیشتر بخوانید:

ضررهای میلیاردی مسئولانی که همچنان در سمت خود هستند

هشدار جهانگیری به مدیران عالی رتبه نظام درباره فساد اقتصادی

جهانگیری با تشکر از کادر پزشکی و درمانی و وزیر بهداشت، افزود: موضوع کرونا آثار اقتصادی و فرهنگی مختلفی دارد.

وی با اشاره به وجود اختلاف‌نظرها در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اتفاقات که این روزها رقم می‌خورد، برگزاری کنکور است و سرنوشت بیش از یک میلیون جوان که باید رقم بخورد و این که باید حساسیت‌های پزشکی رعایت شود و از بالاترین سطح حتی سران سه قوه تا خانواده‌ها نیز این اختلاف نظر در خصوص انجام کنکور دیده می‌شد و این که باید این کار نیز با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود که این کار دشواری بود.

معاون اول رئیس جمهور متذکر شد:‌ از این دشوارتر مسائلی است که با توجه به این که از امشب ماه محرم آغاز می‌شود و برای مردم ایران و شیعیان موضوع عاشورا موضوعی استثنایی است و همه می‌خواهند عزاداری کنند و در بین جامعه ایرانی و حتی اقلیت‌های مذهبی ارادت خاصی وجود دارد و اصلاً کسی نمی‌تواند این ارادت را از مردم ایران جدا کند.

جهانگیری با بیان این که باید امسال عزاداری امام حسین(ع) را با فرم دیگری برگزار شود، گفت: جفاست کسی این را به موضوع دوقطبی تبدیل کند و در ایران کسی مخالف عزاداری نیست، بلکه امسال فرم آن تغییر می‌کند.

وی با تأکید بر این که باید حرف‌های مسؤولان بهداشت در این خصوص مورد توجه قرار گیرد و تعیین کننده است، اضافه کرد: شاید حرف مسؤولان سیاسی در این خصوص برای مردم خیلی حجت نباشد، ضمن این که در آنجایی که مراسم برگزار می‌شود باید مطابق تصمیمات ستاد ملی کرونا برگزار شود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دولت هر چه در توان دارد در این شرایط تحریم و کرونا برای تأمین سلامتی مردم به صحنه خواهد آورد. اکنون طرح تحول سلامت نشان داد که آثار آن خیلی مفید بود به طوری که در شهرهای دور نیز بیمارستان‌ها تجهیز شدند و در وزارت بهداشت توانی ایجاد شده که تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهد، ضمن این که بخش‌ها و دانش‌بنیان‌ها نیز حرکت کرده‌اند.

جهانگیری یادآور شد: غصه‌ای که هیچ وقت فراموش نمی‌کنم،‌ غصه‌ای بود که کادر درمان ما در روزهای ابتدایی کرونا از حداقل امکانات شخصی برخوردار نبودند اما به فضل الهی در مدت کوتاهی در همه بخش‌ها تجهیزات تأمین شده و نه تنها آن را تأمین کردیم، بلکه قادر به صادرات هستیم.

وی با تأکید بر این که امروز تأمین داروی مورد نیاز کشور در اولویت اول قرار دارد خاطرنشان کرد: ما در برخی کشورها مانند کره جنوبی ارز داریم و نیازهای واکسن در آنجا قرار دارد، اما تعجب می‌کنیم که دارویی را که می‌خواهیم تهیه کنیم آنها حاضر نیستند از پول خود ما بردارند و در کشورشان این دارو را تهیه کنیم. اینها در تاریخ چه جوابی می‌دهند و مسؤول هستند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که بیش از 7 میلیارد دلار در کره جنوبی پول داریم گفت: باید این پول را بدهند تا ما دارو و کالای اساسی فراهم کنیم.

جهانگیری متذکر شد: ما مصمم هستیم و اگر واکسن کرونا در هر جا تولید شود تأمین آن جزو اقدام اصلی ماست و علی رغم شرایط سخت تحریم مسؤولان و دولت مصمم هستند تا نگذارند دست کادر پزشکی بسته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    با حرف زدن چیزی درست نمیشه باید در تنگه هرمز جلوی انتقال نفت به کره گرفته شود
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 0
    دعا میکنم نده تا دولت بعدی. هنوز تکلیف 4200 و اون 4/8 میلیارد و طلاها رو مشخص نکردین. کره ی جنوبی جان پیش خودت باشه امن تر هست پسش بدی این اصلاح طلبا نرسیده یه آبم کردن روش. نده اقا نده!
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    6 0
    بهتر که نمیده مگه برای کشور خرج میشه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    بکی ! زبون دنیا رو بلدیم این بود ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس