کد خبر 1108671
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
حمله راکتی به پایگاه‌های آمریکایی؛ آیا مقاومت مردمی در شرق سوریه آغاز شده است؟

«مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش مدعی شد که این حملات راکتی، هیچ تلفاتی نداشته و در نزدیکی پایگاه کونیکو اصابت کرده است.

به گزارش مشرق، اخیرا پایگاه نظامی و غیر قانونی آمریکا در میدان گازی «کونیکو» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) هدف حملات مراکتی قرار گرفت.

پیش از این حملات، نظامیان تروریست آمریکا، مواضع ارتش سوریه را در روستای «تل الذهب» واقع در قامشلی (شمال شرق سوریه) هدف قرار داده بودند. این راکتها به منطقه‌ای اصابت کرد که در آن نیروهای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی حضور دارند.

«مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش مدعی شد که این حملات راکتی، هیچ تلفاتی نداشته و در نزدیکی پایگاه کونیکو اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید:

توافق درباره ازسرگیری کار کمیته قانون اساسی سوریه

اگر ایران جای اسراییل بود چه می‌شد؟

برخورد و سقوط دو پهپاد آمریکا در آسمان ادلب +عکس

روزنامه الاخبار به بررسی ابعاد این حمله پرداخت و نوشت، با وجود محدود بودن نتیجه این حملات به خاطر نوع راکتها و تعداد آن، ولی این حمله، یک تحول امنیتی مهم است؛ زیرا از زمان ورود غیر قانونی نظامیان آمریکایی به سوریه در سال 2014، این برای نخستین بار است که یک پایگاه آمریکا، هدف حمله قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش این روزنامه، تا کنونی هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، ولی می‌توان آن را در راستای تبادل پیام بین سوریه و آمریکا یا آغاز غیر علنی مقاومت مردمی علیه آمریکاییها در شرق سوریه قلمداد کرد.

بنا بر این گزارش، شاید همزمان بودن این حمله با کشته شدن یک نیروی ارتش سوریه در جریان حملات بالگردهای آمریکایی، این گمانه‌زنی را تقویت کند که چنین حمله‌ای، پاسخ عشایر سوریه به آمریکایی‌ها باشد؛ زیرا عشایر سوریه اخیرا تأکید کردند که نمی‌توانند حضور آمریکاییها را تحمیل کنند.

عشایر شرق سوریه به تازگی در راستای گسترش مقاومت مردمی، تأکید کردند که نیروهای اشغالگر آمریکایی را بیرون خواهند راند. قبیله «العکیدات» هم «شورای نظامی» تشکیل داد و رسما از «آغاز مقاومت مردمی علیه آمریکای اشغالگر و مزدورانش در منطقه» خبر داد.

الاخبار در ادامه نوشت، واشنگتن به خوبی می‌داند که هر گونه اتهام‌زنی به ارتش یا عشایر سوریه باعث خواهد شد که در راستای تنش هر چه بیشتر با طرفین حرکت کند. به همین دلیل، آمریکا ترجیح می‌دهد که انگشت اتهام را به سوی هیچ طرفی نشانه نرود.

منابع میدانی نیز گفتند که ائتلاف آمریکا، اخیرا، در منطقه واقع بین الشدادی در جنوب استان الحسکه تا اطراف «بوکمال» در مرزهای سوریه تعداد نیروهای خود را افزایش داده است.

این منابع تأکید کردند، بیشتر کاروانهای نظامی که از عراق وارد سوریه می‌شوند، به سمت مقرها و پایگاههای ائتلاف آمریکا در اطراف میادین نفت و گاز دیرالزور حرکت می‌کنند.

منابع مذکور خاطر نشان کردند، واشنگتن از بروز مقاومت مسلحانه در این منطقه از سوریه هراس دارد و همین مسئله باعث شده که تجهیزات بیشتری برای تحکیم مواضع خود ارسال کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    به به صهیون کشون
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 0
    باید پایگاه اسد هدف قرار بگیرد قلب شیطان در خاورمیانه همین پایگاه اسد است عراق هم اکنون جنگ را با ترکیه سوریه و ایران خیلی وقت است شروع کرده و همه روزه هزار کامیون سلاح از طریق خاک عراق به داخل خاک ایران و سورهی و ترکیه تزریق می شود
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    باید این حملات مستمر و بی امان ادامه یابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس