ماهاتیر محمد

نخست وزیر سابق مالزی، توافق امارات و اسرائیل بر سر عادی سازی کامل روابط را «گامی رو به عقب» خواند و گفت که این اقدام جهان اسلام را به صورت گروه‌های متخاصم تقسیم خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ماهاتیر محمد» نخست وزیر سابق مالزی با انتقاد از عادی سازی کامل روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی گفت که این توافق باعث چند دستگی جهان اسلام شده و باعث خواهد شد تا به شکل گروه‌های متخاصم تبدیل و تقسیم شوند.

وی افزود: این توافق گامی رو به عقب است و باعث خواهد شد تا کشورها و گروه‌های متخاصم بیشتر با یکدیگر درگیر شوند و صلح حتی بین کشورهای اسلامی هم محقق نگردد.

نخست وزیر سابق مالزی تاکید کرد که توافق امارات و اسرائیل بر سر عادی سازی روابط، مواضع تل آویو را که مدعی است فلسطین ملک آن است، تقویت خواهد کرد.

ماهاتیر محمد گفت که طبعا فلسطینیان و حامیان آنها به این مساله واکنش نشان می‌دهند که این به معنای فرسایشی شدن جنگ و دیگری در خاورمیانه است.

امارات و رژیم اسرائیل هفته گذشته دستیابی به توافقنامه سازش زیر نظر آمریکا را اعلام کردند که این  توافق واکنش‌ها و محکومیت‌های بین المللی را به همراه داشته است.

پنجشنبه ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود حصول توافق بین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای عادی‌سازی کامل روابط را اعلام کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس