دبیرکل ناتو ینس استولنتبرگ مولود چاووش اوغلو

منابع مطلع از رایزنی وزیر خارجه ترکیه و دبیرکل ناتو در زمینه آخرین فعل و انفعالات در شرق دریای مدیترانه خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها چهارشنبه‌شب به وقت تهران از رایزنی وزیر خارجه ترکیه و دبیر کل ناتو درباره آخرین تحولات منطقه خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

تصمیم آلمان برای توقف فروش تسلیحات به ترکیه

به گفته منابع مطلع، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با «ینس استولنتبرگ» دبیرکل ناتو درباره آخرین تحولات  در شرق دریای مدیترانه رایزنی کرد.

این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه نیز بعد از ظهر چهارشنبه نسبت به تهدید به تحریم علیه کشورش هشدار داد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این زمینه اظهار داشت: «هیچ تهدید به تحریمی ترکیه را از جستجوی نفت و گاز طبیعی در شرق مدیترانه باز نمی‌دارد.»

رئیس‌جمهور ترکیه چندی قبل نیز تهدید کرد هر حمله‌ای به کشتی اکتشافی ترکیه در شرق مدیترانه پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت. او در مراسم بزرگداشت ۱۹ سالگی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: «ما قبلاً گفتیم اگر به "اروچ رئیس" [کشتی حفاری] ما حمله کنید، هزینه زیادی پرداخت خواهید کرد، و امروز آن‌ها اولین پاسخ خود را گرفتند.» 

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی خدایی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 12
    ترکیه ای ها به همه جا التماس میکنند که در بحث دریایی مدیترانه به ما هیچ چی نگید این ترکیه چند رویه است
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      یونان داره التماس اروپا میکنه که چیزی ک حقش نیس رو بزور ب دست بیاره در صورتی که بیشتر سواحل و مرز دریایی در مدیترانه شرقی متعلق ب ترکیه هست و حتی اقدام ترکیه قانونی است
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 1
    خوب باید ایران از هر کسی در مقابل ماتو باشه باید حمایت کند
  • محمد ازتهران IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    15 1
    داداش ..اول نقشه مدیترانه نگاه کن بعد چرت وپرت بگو ...کجا ترکیه التماس می کند ..ترکیه با اقتدار درمرزهای نزدیک مصر ولیبی مشغول اکتشاف نفت وگاز هست ..ناتو واروپا نگران درگیری هست .. این یونان هست التماس می کند
    • احمد IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      3 11
      قرارداد مصر و یونان برای اکتشاف گاز و منطقه انحصاری تجاری کابوس ترکیه شده با توجه به جزایر بی شمار یونان و حمایت آمریکا و فرانسه و روسیه و اسراییل از یونان اردوغان هر روزه زنگ میزنم به ترامپ پوتین و آلمان سر قضیه مدیترانه اسمش اگه التماس نیست چیه ؟؟؟؟؟!!!!!
    • ایرانی BG ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      10 2
      یجوری میگی قرار داد مصر و یونان انگار کی با کی‌قرار داد بسته!!!ترکیه امروز در چنان موضع قدرتی هست که اگ یک دقیقه بیخیال همه چی بشه اروپایی نا امن و وحشی رو خواهیم دید و ایم تنها یکی از اهرم های فشار ترکیه به اروپا هستش.همون جزاریر بیشماری که ازش حرف میزنی انشاءالله تا پنج سال اینده به ترکیه الحاق خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس