ترامپ: تنها راه شکست من در انتخابات تقلب است/ دموکرات‌ها: اگر ترامپ قصد تقلب داشت بریزید توی خیابان‌‌ها!

کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات آمریکا طرفین با متهم‌کردن یکدیگر به تقلب چشم‌اندازی از بی‌ثباتی در این کشور ترسیم می‌کنند.

به گزارش مشرق، کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات آمریکا طرفین با متهم‌کردن یکدیگر به تقلب چشم‌اندازی از بی‌ثباتی در این کشور ترسیم می‌کنند. بخش‌های مهم گزارش‌هایی که روزنامه‌های صبح امروز در این باره منتشر کرده‌اند از نظرتان می‌گذرد.

 انتخابات ۱۳ آبان‌ماه آمریکا یک کلیدواژه دارد: تقلب. هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها ابایی از به زبان آوردن احتمال تقلب سیستماتیک از سوی طرف مقابل ندارند.  

بیشتر بخوانید:

فرآیند فعلی انتخابات آمریکا بخشی از چیزی است که از آن به عنوان پایان امپراتوری آمریکا یاد می‌شود. پیامی که امروز از اردوگاه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به دنیا مخابره می‌شود یک چیز است: آمریکای ابرقدرت حتی توان برگزاری یک انتخابات سالم و بی‌حرف و حدیث را هم ندارد.

ترامپ: شکست من یعنی در  انتخابات تقلب شده است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی خطاب به هوادارانش در منکاتوی ایالت مینه‌سوتا گفت: «تنها راه شکست [من] در این انتخابات آن است که در انتخابات تقلب شود. این نکته را به یاد داشته باشید. این تنها راه شکست مان در انتخابات است».

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ضمن زیر سوال بردن فرآیند انتخابات در آمریکا به برگزاری انتخابات به شکل پستی حمله کرد و گفت: ما باید در انتخابات پیروز شویم. ما نمی‌توانیم بازی کنیم. [شما باید] بیرون بروید و رای بدهید. باید مطمئن شوید که آرای شما شمارش می‌شود. بنابراین باید بسیار محتاط و مراقب باشیم. ما اجازه تقلب در انتخابات را نخواهیم داد».

اظهارات ترامپ بار دیگر شک و تردیدها درباره روند انتخابات ایالات متحده را افزایش داده است.  رئیس‌جمهور آمریکا ماه‌هاست ادعا می‌کند رای‌گیری به صورت پستی به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌تواند منجر به تقلب گسترده در نتایج انتخابات شود. اظهارات ترامپ در شرایطی است که دموکرات‌ها پافشاری زیادی برای برگزاری انتخابات به صورت پستی دارند و این در شرایطی است که ترامپ قصد دارد جلوی این برنامه را بگیرد. به اعتقاد دموکرات‌ها، ترامپ قصد دارد فشار شدیدی را بر سرویس پستی آمریکا وارد کند.

دموکرات‌ها معتقدند افزایش مشارکت در انتخابات به معنای باخت ترامپ است و از این رو رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال کاهش مشارکت به بهانه‌های مختلف از جمله احتمال وقوع تقلب در صورت برگزاری انتخابات به ‌صورت پستی است. 

نگرانی جدی دموکرات‌ها از تقلب ترامپ

در همین حال دموکرات‌ها با توجه به سابقه عملکرد 4 ساله ترامپ شدیدا نگران این هستند که رئیس‌جمهور آمریکا با استفاده از نفوذ و قدرت اجرایی خود تقلب گسترده‌ای را در انتخابات 2020 رقم بزند. نکته جالب توجه اینکه نگرانی از تقلب توسط ترامپ از سوی جمهوری‌خواهان هم مطرح شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز، در گزارشی نوشت: ما با احتمال بسیار بالایی ارزیابی می‌کنیم که انتخابات نوامبر با چشم‌انداز سیاسی و هرج‌ومرج حقوقی و قانونی زیادی روبه‌رو خواهد شد. ترامپ احتمالا قصد دارد نتیجه انتخابات را با ابزارهای قانونی و فراتر از قانون به چالش بکشد.

دموکرات‌ها: اگر ترامپ قصد تقلب داشت بریزید توی خیابان‌ها!

نیویورک‌تایمز در ادامه گزارش خود آورده است: [دموکرات‌ها معتقدند] نمایش حضور مردم در خیابان‌ها برای اعتراض، می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای برای چیزی باشد که مردم و افکار عمومی یک نتیجه قانونی و عادلانه برای انتخابات می‌دانند. ناظران و تحلیلگران سیاسی در حال آماده‌سازی مقدمات این رویداد نهایی هستند.

آنها توئیت‌های ترامپ درباره به تعویق افتادن انتخابات، گسترش دروغ درباره تقلب و خرابکاری در انتخابات و تلاش برای تخریب سرویس پستی آمریکا را مشاهده کرده‌اند. بسیاری از آنها انتخابات ریاست‌جمهوری 2000 میلادی را به یاد می‌آورند؛ هنگامی که ماموران جمهوری‌خواه شمارش فیزیکی آرا را متوقف کردند و دموکرات‌های ناتوان چاره‌ای جز شکایت در دادگاه‌ها نداشتند. بنابراین ائتلافی از گروه‌های ترقی‌خواه و محافظه‌کار مخالف استبداد تاکید کرده‌اند اگر ترامپ قصد تقلب در انتخابات را داشته باشد، مردم باید به خیابان‌ها بیایند تا از نتایج انتخابات حفاظت کنند. 

بسیاری از مردم آمریکا که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ، رییس‌جمهور این کشور رای دادند، اکنون پس از گذشت چهار سال با مشاهده‌ عملکرد او به‌ویژه در برخورد با پیامدهای همه‌گیری جهانی ویروس کرونا از انتخاب‌شان ابراز پشیمانی می‌کنند؛ چنانکه نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تا روز سه‌شنبه، ۱۸ اوت، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات رییس‌جمهوری آمریکا، 7.7 درصد از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است، بنابراین دموکرات‌ها نگرانند که سناریوی کابوس محقق شود و ترامپ ادعا کند که آرای او دزدیده شده است. 

​​​بایدن در صدر نظرسنجی‌ها

بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس (RealClearPolitics) که روزانه آمار کلیه نظرسنجی‌های صورت‌گرفته رسانه‌های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آن‌ها را ارائه می‌کند، گزارش داد، بایدن با2/50 درصد امتیاز از ترامپ با 5/42 درصد پیش است. رسانه‌های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی‌های جداگانه از پیشتازی جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکای۲۰۲۰ خبر می‌دهند. بر اساس نظرسنجی‌های شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۶ درصد، شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز (CBS News) بایدن ۵۲ درصد و ترامپ ۴۲ درصد، شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز (NBC News) بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۱ درصد، شبکه خبری فاکس‌نیوز (Fox News) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۲ درصد، هفته‌نامه اکونومیست (The Economist) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۳۹ درصد، پایگاه خبری هیل (The Hill) بایدن ۴۴ درصد و ترامپ ۴۰ درصد، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۴ درصد، دانشگاه مانموس (Monmouth) بایدن ۵۱ درصد و ترامپ ۴۱ درصد، نشریه پولیتیک (Politics) بایدن ۵۳ درصد و ترامپ ۴۰ درصد، موسسه محافظه‌کار راسموسن (Rasmussen Reports) بایدن ۴۹ درصد و ترامپ ۴۳ درصد، مرکز تحقیقاتی امرسون (Emerson Electric) بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۶ درصد و دانشگاه هاروارد (Harvard University) بایدن ۵۵ درصد و ترامپ ۴۵ درصد را نشان می‌دهد.

ترامپ در ویسکانسین بار دیگر پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها را عامل افول کشورش معرفی کرد و با اعلام اینکه اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، امریکا به یک ونزوئلای دیگر تبدیل می‌شود، گفت: «بایدن اسب تروای سوسیالیسم علیه امریکا است و هیچ کسی در کشوری که بایدن رئیس‌جمهور آن است امنیت نخواهد داشت.»‌در این تجمع انتخاباتی، طرفداران ترامپ فریاد زدند: «چهار سال بیشتر» و پس از آن ترامپ گفت که پس از آن برای چهار سال دیگر خواهیم رفت.

هشدار پلوسی و سندرز

مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید روز یک شنبه در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود: «سند و مدرکی دال بر عدم وقوع تقلب گسترده در میان رأی‌دهندگان (با اجرای این طرح) وجود ندارد.»‌این موضع‌گیری، نانسی پلوسی و برنی سندرز، دو تن از منتقدین سر سخت ترامپ را به واکنش واداشت. پلوسی در این مورد به شبکه ام اس‌ان‌بی‌سی گفت: «به حرف‌های آن‌ها توجهی نکنید. هدف آن‌ها ترساندن مردم از رأی دادن است، آن‌ها هر چقدر بیشتر بتوانند آشوب ایجاد کنند بیشتر این ترس را درباره اینکه آرای شما قرار نیست در انتخابات شمرده شوند ایجاد می‌کنند.»

برنی سندرز نیز که قبلاً در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب شرکت داشته، دو شنبه شب هشدار داد: «دونالد ترامپ دارد ما را در مسیر نزولی رفتن به سمت استبداد به پیش می‌برد و اگر دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر شکست بخورند تصور هزینه بالای این شکست بسیار سخت خواهد بود.»

سندرز خاطرنشان کرد: «این انتخابات مهم‌ترین انتخابات تاریخ مدرن این کشور است. در پاسخ به مجموعه بی‌سابقه بحران‌هایی که ما با آن‌ها مواجه هستیم نیاز به یک پاسخ بی‌سابقه و جنبشی در میان مردمی که آماده ایستادگی و مبارزه برای دموکراسی و شرافت و علیه طمع‌کاری، الیگارشی و استبداد هستند، داریم؛ جنبشی که هرگز مشابه آن قبلاً دیده نشده است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    11 1
    و مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین. خدار و شکر که مکر وحلیه دشمن هرچند با چند سال تاخیر به خودشون داره برمیگرده و این کلید واژه تقلب خودش میتونه سرعت افول و نابودی ایالات متحده رو چند برابر کنه.منتظر تشکیل ایالات متفرقه باشید.
  • مجید آقا IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    8 0
    این یعنی جنگ داخلی در آمریکا!
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 0
    آقا یه DNA چک بکنین ببینین اینها با سران فتنه رابطهٔ خویشاوندی ای چیزی ندارن! شایدم ویروسه که تو سال 1388 اولین موردش تو ایران دیده شده حالا داره شیوع پیدا میکنه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس