ویژه ها

وضع موجود نتیجه مذاکره با آمریکاست. وضعیت فعلی بازار دلار، سکه، خودرو، مسکن، لوازم خانگی، اقلام خوراکی همگی میوه و ثمره مذاکره و اعتماد به آمریکاست.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**هاشمی طبا:حسرت دوران شاه در دل مردم جوانه زده

«مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «اگر محاصره اقتصادی هستیم، اگر مقررات FATF را قبول نکرده‌ایم، اگر دشمنان علیه ما کار می‌کنند و اگر معتقد به استقامت و صبر و حوصله و مقاومت هستیم، باید معنی مقاومت را برای مدیران و مسئولان و مردم بگوییم و نگوییم می‌خواهیم معیشت مردم را ارتقا دهیم. فراوانی و گشایش اقتصادی با مقاومت و مبارزه و قطع رابطه بانکی با دنیا و ادامه تحریم و محاصره اقتصادی همزاد نیست».

هاشمی طبا در ادامه نوشت: «اگر حاکمیت معتقد به ادامه مقاومت است، باید نظام‌های داخلی سیاسی و اقتصادی را متناسب با آن طراحی کند؛ ولی به نظر می‌رسد که هر لحظه منتظر عادی‌شدن روابط سیاسی و اقتصادی و مالی با خارج هستند... مردم کار شرافتمندانه، درآمد مطمئن و بدون منت، آبادانی کشور و سربلندی میهن را می‌خواهند و حتی در دل‌های‌شان درباره کسانی که افراد موجهی نبودند؛ اما خدمات ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند، احساس نزدیکی و علاقه می‌کنند. حیف است که جمهوری اسلامی با آن‌همه استقبال مردمی، مورد عنایت قرار نگیرد و مردم حسرت برخی زمان‌های گذشته در دل‌شان جوانه بزند».

هاشمی طبا در لفافه مدعی شده است که مردم به دوران پیش از انقلاب اسلامی و به عبارتی دوران شاه حسرت می خورند. وی نگفته که چگونه به این نتیجه رسیده است. شاید آقای هاشمی طبا آن عده قلیلی که در اغتشاشات شعار «رضاشاه، روحت شاد»! می دادند و بی بی سی آنها را صدای ملت ایران می نامید، را معادل کل مردم ایران در نظر گرفته است.

اگر مردم ایران حسرت دوران شاه را می خورند، پس آن جمعیتی که در تشییع باشکوه و تماشایی پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در اقصی نقاط کشور حاضر شده بود، از کجا آمده بود!؟ این تشییع آنقدر عظیم و بی نظیر بود که رسانه های خارجی را متحیر کرد. تحلیلگران خارجی این مراسم باشکوه و میلیونی را نمایش مقاومت و انزجار مردم ایران از دولت تروریست آمریکا نامیدند.

شاید بهانه آقای هاشمی طبا و همفکران وی برای بیان چنین ادعایی، میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس در سال گذشته است. اما این طیف به خوبی می داند که علت اصلی این میزان مشارکت، کارنامه بسیار ضعیف دولت آقای روحانی و همچنین عملکرد بسیار ضعیف مجلس دهم بوده است.

مردم ایران مردمانی فهیم و قدرشناس هستند. این مردم از وضع موجود گلایه مندند اما هیچگاه حسرت دوران سیاه پهلوی بر دلشان نیست.

انگلیسی‌ها با کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ «رضا پالانی» را بر سر کار آوردند و ۱۳۰۴ به شاهی رساندند و به واسطه همو، بساط مشروطیت و قانون نیم بند را برچیدند. شهریور ۱۳۲۰ هم که اقتضای منافعشان در جنگ جهانی دوم، اشغال ایران و کمک به شوروی در مقابل ارتش هیتلر بود، رضاشاه را مانند دستمال مصرف شده، دور انداختند و فرزند بی شخصیت‌تر و سرسپرده‌تر او را به ملت ایران تحمیل کردند. بدین ترتیب ملت ایران برای ۵۳ سال، روی قانون و آزادی و انتخابات و استقلال و عزت را ندید.

هاشمی طبا در یادداشت مذکور، وضع موجود را نتیجه دیپلماسی مقاومت جا زده است! کجای دنیا «قدم زدن با وزیر خارجه آمریکا» نامش دیپلماسی مقاومت است. کجای دنیا «گفت و گوی تلفنی ۱۵ دقیقه ای با رئیس جمهور آمریکا» نامش دیپلماسی مقاومت است!؟

کجای دنیا تاکید مقام ارشد دولتی مبنی بر اینکه «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است»! نامش دیپلماسی مقاومت است!؟ آیا اینکه بگوییم «من رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب! و باهوش! یافتم» اسمش دیپلماسی مقاومت است!؟

کجای دنیا «بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای و سپس به انتظار نشستن برای اجرای تعهدات طرف بدعهد غربی» نامش دیپلماسی مقاومت است!؟

مگر قرار نبود که به واسطه برجام «۱۰۰۰ ال سی باز شود»!؟ و «تمامی تحریم های مالی و بانکی و نفتی و پتروشیمی و تسلیحاتی، بالمره(یکباره) لغو شود و نه تعلیق»!؟ مگر قرار نبود به واسطه برجام «آنچنان رونقی ایجاد شود که دیگر هیچکس به پول یارانه نیاز نداشته باشد»!؟

پس وضع موجود هیچ ارتباطی به دیپلماسی مقاومت ندارد. دلار ۲۰ هزارتومانی و پراید ۹۰ میلیونی و سکه ۱۱ میلیونی و افزایش ۶ برابری قیمت مسکن و در مجموع، وضع اقتصادی فعلی همگی میوه و ثمره و به عبارتی سیب و گلابی های برجام است.

ظریف چندی پیش تاکید کرد که «نه من و نه آقای رئیس جمهور تضمین نمی دهیم که با تصویب FATF مشکلات رفع شود». آقای هاشمی طبا! FATF بهانه است، همانطور که برجام بهانه بود و همانطور که موشکی و منطقه ای بهانه است.

راه پیشرفت کشور در اعتماد به استعدادهای جوانان متخصص و انقلابی و بهره مندی از توان عظیم داخلی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رونق تولید و تقویت دیپلماسی منطقه ای و اهتمام به «عزت، حکمت و مصلحت» در سیاست خارجی است.

**داروی بهبود اقتصاد ایران، مذاکره با آمریکاست

«بهمن آرمان» کارشناس اقتصادی حامی دولت و معاون سابق بورس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «عوامل خارجی روی اقتصاد ایران تاثیرگذار است و نمی‌توان به‌سادگی این تاثیر را نادیده گرفت. با این وجود در علم اقتصاد برای هر بحرانی راهکاری وجود دارد. در علم اقتصاد برخلاف علم پزشکی که برای برخی بیماری‌ها دارویی پیدا نشده این وضعیت وجود ندارد و هر مشکلی دارای راه‌حل خاص خودش است. مذاکره برای برون‌رفت از این شرایط اجتناب‌ناپذیر است. این مساله نیز با خود معضلات اقتصادی به همراه آورده است. ما نمی‌توانیم تا ابد در حالت کمای عدم رابطه با سیستم بین‌المللی بانکی باشیم. به‌همین دلیل نیز دیر یا زود باید به سمت مذاکره حرکت کنیم. هر چند نشانه‌هایی هم از تمایل به مذاکره در کشور مشاهده می‌شود. مهم این است که ما با دست پر وارد این مذاکرات شویم».

روزنامه آرمان همچنین در مطلب دیگری با عنوان «ترامپ و احتمال جنگ با ایران!» نوشت: «در عالم سیاست و دیپلماسی هیچ‌چیزی غیرممکن نیست به خصوص آنکه با روی کار آمدن دونالد ترامپ و کارنامه‌ای که وی در طول سه سال گذشته از خود به جای گذاشته است امکان هر اقدام، تصمیم و واکنشی حتی غیرمترقبه و دور از ذهن نیز از جانب رئیس‌جمهور فعلی آمریکا وجود دارد. بنابراین نمی‌توان احتمال گزینه حمله نظامی را به صورت کامل منتفی دانست...شاید احتمال جنگ و گزینه حمله نظامی به ایران با فشار و اقناع مایک پمپئو و الیوت آبرامز در دستور کار ترامپ قرار گیرد اما قطعا این جنگ با خسارت‌ها و هزینه‌های بسیار بالای مالی و انسانی برای آمریکا همراه خواهد بود».

اصلاح طلبان به گونه ای صحبت می کنند که گویی سالیان طولانی است که به هیچ عنوان مذاکره و توافقی با آمریکا نداشتیم.

این در حالی است که همین ۵ سال پیش با آمریکا مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم. همان توافقی که دولتمردان آن را فتح الفتوح و بزرگ از فتح خرمشهر و آفتاب تابان و...نامیدند.

وضع موجود نتیجه مذاکره با آمریکاست. وضعیت فعلی بازار دلار، سکه، خودرو، مسکن، لوازم خانگی، اقلام خوراکی همگی میوه و ثمره مذاکره و اعتماد به آمریکاست.

برخلاف ادعای اصلاح طلبان، داروی بهبود اقتصاد، عدم اعتماد به آمریکاست. برای نمونه ما اکنون در تولید بنزین خودکفا شدیم. این در حالی است که موضوع بنزین در گذشته یکی از ابزار مهم آمریکا در تحت فشار قراردادن ایران بود.

اما با همت جوانان نخبه و متخصص و انقلابی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه اندازی شد و همین مسئله مزایای بسیاری برای مردم کشورمان در پی داشت.

طیف اصلاح طلب در ماههای اخیر به دفعات دوگانه دروغین «یا مذاکره- یا جنگ» را مطرح کرده است. این در حالی است که بنابر مستندات متعدد، نه جنگ می شود و نه با دولت تروریست و غارتگر آمریکا مذاکره می کنیم.

** مسببان غائله آبان ۹۸، ژست شاکی به خود گرفتند!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «معماهای آبان» نوشت: «بامداد بیست و چهارم آبان‌ماه بود، اوضاع اقتصادی مثل امروز نبود ولی سامانی هم نداشت و مردم بودند و گرانی روزمره مایحتاج ضروری خود. در چنین شرایطی هیچ ‌کس انتظار تحمیل گرانی بیشتر آن هم در شرایط اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ جهان را نداشت ولی شورای عالی هماهنگی اقتصادی با امضای حسن روحانی، سید ابراهیم رییسی و علی لاریجانی به عنوان روسای قوای مجریه، قضاییه و مقننه طی مصوبه‌ای که پس از تایید رهبری به عنوان عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی قابلیت اجرا داشت، اقدام به افزایش سه برابری قیمت بنزین کرد و هر لیتر بنزین از هزار تومان به ۳ هزار تومان افزایش یافت و این شد جرقه‌ای بر انبار باروت خشم عمومی و نارضایتی‌های عمومی».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ با هزار و یک شیوه، از تشدید نوع برخوردها با معترضان گرفته تا قطعی کامل و چندین روزه اینترنت در سراسر ایران فروکش کرد ولی هنوز پرسش‌ها و ابهامات بسیاری درباره نوع اقدامات صورت گرفته از سوی نهادهای امنیتی و انتظامی که از قرار معلوم زیر نظر عبدالرضا رحمانی‌فضلی در قامت وزیر کشور و مسوول شورای امنیت کشور عمل می‌کردند، پابرجاست».

طیف اصلاح طلب با مطرح کردن موضوع اغتشاشات آبان ۹۸ در پی آن است که در اقدامی مسبوق به سابقه خود را در جایگاه شاکی و منتقد نشانده و صورت مسئله را پاک کند.

اتفاقا جریان اصلاح طلب در غائله آبان ۹۸ در جایگاه متهم است، نه شاکی. دولتِ اصلاح طلبان در آبان سال گذشته، یک اقدام لازم و ضروری- اصلاح قیمت بنزین- را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد.

دولت در آن مقطع برای اقناع افکار عمومی هیچ اقدامی انجام نداد. لازم بود دولت دلایل ضرورت اجرای این طرح را برای مردم بیان می کرد و نسبت به اقناع اذهان عمومی تلاش وافی می نمود؛ این در حالی است که تا دو روز قبل از شروع طرح، مسئولان دولت از جمله سخنگوی دولت و وزیر نفت هرگونه افزایش قیمت بنزین را رد کرده و همه اخبار پیرامون این مسئله را گمانه زنی دانستند!

علاوه بر این، چون اعتماد عمومی نسبت به طرح های دولت مخدوش شده بود، لازم بود دولت قبل از افزایش قیمت بنزین، نسبت به اعتماد سازی مردم اقدام می کرد، به عنوان مثال، کل مبلغ یارانه معیشتی هر خانوار را قبل از اجرای طرح خود به حساب خانوارها واریز می کرد، ولی حق برداشت نمی داد تا افکار عمومی از جبران شدن گرانی اخیر، مطمئن شوند.  

همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند افزایش سه برابری قیمت بنزین آزاد، رقم بالایی محسوب می شود و ای کاش مسئولان دولت این افزایش نرخ را طی چند مرحله و به تدریج اجرا می کردند تا فشار ناشی از افزایش قیمت، یکباره شوک سنگینی به مردم وارد نمی کرد.

در آبان سال گذشته، بی تدبیری در بخش هایی از دولتِ اصلاح طلبان در کنار برنامه ریزی گسترده دشمن در پشتیبانی از اغتشاشات خیابانی، منجر به قربانی شدن تعدادی از هموطنانمان شد. حالا جریان اصلاح طلب به عنوان بانی وضع موجود و متهم اصلی اتفاقات آبان ۹۸، ژست شاکی و منتقد به خود گرفته است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 59
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    49 25
    انشاءالله با همون شاه محشور بشوی.
    • آریایی اصیل IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      39 35
      اگر با آمریکا مذاکره کنیم، دلار میشه هزارتومان و پراید میشه 20 میلیون و سکه میشه 2 میلیون.من آمریکا را دوست دارم
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      22 15
      اصلاح طلبان تهوع آور/ نافی خدا، کدخدا باور!!
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      6 8
      افساد طلبان ساده لوح بزارید جا زخم شاه مذاکره برجام خوب شه بعد.
    • آریایی شجاع IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      12 9
      با آمریکا مذاکره کردیم پراید شد صد میلیون دلار شد 25 هزار تومن، سکه شد 11 میلیون
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    37 37
    مردم ایران چون استقلال کشور را داده بودند دست امریکا،انقلاب کردند وحالا تو میگویی دوباره برویم دردامن امریکا!؟
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      6 15
      مرگ بر آمریکا
  • هادی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    33 33
    بدم نگفته جناب هاشمی طبا این کرانی که تواین دوسال اخیر افتاده تو دوران سلجوقیان هم نداشتیم چه ببرسه به رضا شاه
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      21 19
      خیلی هم حرف مفت زده یکی از عوامل اصلی وضع حال کشور نتیجه تکرار لیدر همین اصلاح طلبان است
    • SE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      19 13
      مسئله اینه که باند خودش این بلا را سر اقتصاد کشور آورده تا مردم ایران را به مسلخ بردگی کدخدا ببرند تا بتوانند مانند قجر و پهلوی با کمک موساد و سیا بر گرده مردم ایران سوار شوند و منابع کشور را تاراج کنند.
  • ardeshiradvaei IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    34 6
    سلام واقعا سران مملکت لیاقت هیچ گونه سمتی را ندارند فقط مردم
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      3 7
      نگو این حرفو
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    20 9
    ((علت اصلی این میزان مشارکت، کارنامه بسیار ضعیف دولت آقای روحانی و همچنین عملکرد بسیار ضعیف مجلس دهم بوده است.)) خب اگر این جور بود باید مردم به حزب مخالف اقبال نشون می دادن نه اینکه کلا رای ندن،این نشون میده که هر دو طرف افول کردن
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    8 11
    این مشنگ خان را شورای نگهبان مدیر ومدبر و رجل سیاسی دانسته بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این با این افکارش میگه ما فرزندان ایرانیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    21 27
    داروی بهبود اقتصاد ایران قطع ارتباط با آمریکاست.!!!
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      7 2
      قطعا همینطوره
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    21 6
    همین هاشمی طبا نبود موقع مناظره ها سمت حسن آقا غش کرده بود؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    11 3
    شما آقای هاشمی طبا لطفا بروید شعر ما فرزندان ایرانیم رو بخونید
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    19 25
    من جدا و انصافا خواهش میکنم که مساله شهادت سردار سلیمانی را مورد سو استفاده قرار ندهید. آن شلیکی بود به پیشانی تمام ملت ایران و مردم احساس کردند و صد البته فهمیدن که برای دفاع از ایران و فرمانده شرافتمندشان باید به صحنه بیایند و لذا همه آمدن. بحث تشیع سردار سلیمانی را برای تایید این و آن استفاده نکنید.این سو استفاده است.همانطور که دیدیم بیست روز بعدش انتخابات زیر چهل درصدی داشتیم.و هیچ ربطی به کرونا هم نداشت. من باز عرض میکنم با توجه به روحیات مردم ایران که ذلت پذیر نبوده و نیستند این اقدام ناجوانمردانه امریکا را تحمل نکردن مخصوصا برای شخصیتی مثل شهید سلیمانی که همه ی عمرش را صرف امنیت مردم ایران بدون هیچ چشم داشتی کرده. آیا هر انسانی که اندازه یک سر سوزن شرف داشته باشد میتوانست در قبال شهادت این بزرگ مرد بی تفاوت باشد؟ من انصافا و حقا خواهش میکنم شهید سلیمانی را برای ایران بگذارید باقی بماند تا اینکه در جواب تحلیل سطح پایین هاشمی طبا بخواهین از این قضیه مایه بگذارید و استفاده کنید.
    • شمس IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      14 8
      درود بر شما دوست عزيز كه حرف دل نود درصد مردم ايران را زديد ، متاسفانه مشرق و هم پالگى هاى عوضى مشرق نمى خواهند اين نكته را بفهمند كه مردم سليمانى را از عمق جان دوست داشتند ، نه بخاطر اينكه سپاهى بود و نه بخاطر اينكه اصولگرا بود كه اگر اينگونه بود اصلاً نگاهش نميكردند ، ملت او را دوست داشت به خاطر اينكه راستگو بود دزد و غارتگر نبود ، عطش قدرت نداشت، براى قدرت دست به هر جنايتى نميزد ،او عمر و جوانى خود را براى امنيت كشورش گذاشته بود وارد بازى سياسى يك مشت دين بدنيافروش بى شرافت نشد ، نه له و نه عليه كسى جبهه نگرفت و براى همه حتى افرادى كه هم فكرش نبودند احترام قائل بود. حالا بگذريم از اينكه عده اى روسياه و دروغگو و دين بدنيا فروش همچون مشرق و اهاليش اعتبار أن خون پاك و خدائى را را به نفع خود مصادره ميكنند !
    • گلبرگ IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      5 8
      درود بر شما. بسیار عالی و بجا فرمودین
    • خطاب به شمس IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      1 0
      به صراحت عنوان شده که حضور دشمن شکن مردم در تشییع شهید سلیمانی به معنی پشتیبانی مردم از رویکرد مقاومت در برابر رژیم تروریست آمریکاست ، چون شهید سلیمانی اسطوره مقاومت در برابر سیاست های مستکبرانه آمریکا بود ، از کجای متن بالا برداشت کردی که این حضور حماسی را اقبال مردم به اصولگرایان تعبیر کرده است؟!!!!! واقعاً مرزهای حماقت را جابجا کردی.
  • SE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    15 25
    حسرت نوکری شما برای باکینگهام و کاخ سفید و الیزه در دل شما نوکیسه های منافق خائن در حال تثبیت ابدی است و آرزوی تسلیم ایران را بهمراه یانکیها و انگلها و شوالیه های تاریکی الیزه بگور خواهید برد
    • FR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 2
      آی گفتی نوکیسه ...یارب مباد که گدا معتبر شود گر معتبر شود زخدا بی خبر شود... البته گدا در این بیت گدا خیلی چیزهاست.....
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 8
    از دوران پهلوی که خدمات آنجنانی در حافظه تاریخ نیست . این گل خندان احتمالا به دوران راد مرد خدمتگزار، جناب آقای احمدی نژاد اشاره کرده است.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 0
      ما گل های خندانیم :) :) :) :) :)
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 0
    هرکشوری اصلاح میشه ایران نه اول بایدبساط دلالی درکشوربرچیده بشه اخلال گران ارزی اقتصادی بورسی باعث گرونین درحال حاظردوگزینه داریم یاجنگ نظامی یاتوافق درصورتی مقاومت جواب میده پرایدنشه۲۰۰ملیون بایدجلوی تمام گرونی هاگرفته بشه تامردم مقاومت کنند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 3
    هاشمی طبا اون یه چیزی دیگه هست که برات جونه زده فقط کافیه از رو صندلی یه تکونی بخوری
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 4
    منظورهاشمى طباشايد چيز ديگرى باشد مثلا رضا شاه قدرت برخلاف شاهان بى عرضه وترسوى قاجار پايتخت كشوررا به راحتى تسليم دشمان ايران كرد وباخفت خودراتسلبم كرد حالامردم حسرت ان دوران را ميخورند كه چرا جمهورى اسلامى تسليم نمى شود و مقاوت ميكند وتحريم ميشود
  • احمد دلاوری IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    6 0
    حرف آقای بهمن آرمان را من قبول دارم اقتصاد به بن بست نرسیده اس راه حل دارد . راه حل ان این است که اقتصاد دان های لیبرال مثل خود اقای ارمان یا بروند از طرح هایی که داده اند خجالت بکشند ودر خانه بنشینند یا جمع بشویم آنها را به دریا بریزیم . این بهترین راه حل است
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 2
    از نظر شورای نگهبان هاشمی طبا صلاحیت دارد ولی احمدی نژاد ندارد
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 5
    یه بار با آمریکا مذاکره کردیم پراید شد 100 میلیون، این دفعه از نظر منطقی باید بشه 200 میلیون نه 20 میلیون.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 1
    واقعیت گفته شما بین مردم نیستید مردم ایران با کره جنوبی مقایسه مکنند
  • حسن IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 4
    خاک برسر اینچنین آدمهای ترسووخائن ونفوذی که زمانی درحاکمیت بودندوحالا دوباره سودای بازگشت به حاکمیت ونفوذ درحکومت دارند.بایدشورای نگهبان خیلی حواسش راجمع کند.
  • وطن پرست DE ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    با این کاری که شما کردید مردم ارزوی اقا محمدخان قاجار رو می کنند. مسکن مهر رو ترکوندید هر روز هم به ملت فحش می دید.
    • وروجک IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 1
      با سلام به نظرم بهتره به مدرک تحصیلی خودتون یه نگاهی بندازید.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 11
    خاک بر سرت ان شاء الله با شاه محشور بشی
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      7 2
      حلا خیلی نراحت نشو حرف حق تلخ است
  • علی کاظم بهرام.اهواز IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 5
    اگه من از دنیا رفتم شما این یادداشت را نگه دارید. مردم مرگ شاه و اشرف را پشت سرگذاشتند.مردم مرگ هاشمی طبا را خواهند دید و تشییع او را که جز اندکی فامیل و هم حزبی نخواهد داشت. و مردم انقلابی تشییع جوان دهه هفتادی شهید حججی را رفراندومی کردند.تشییع بی نظیر ژنرال سلیمانی را هم دیدند.این ملت انقلابی .آنگاه پس از هاشمی طبا خواهند گفت.همان جایی که رضاشاه رفت محشور شوی.و ملت انقلابی هم با حججی ها و سردار دلها.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 11
    مردمی که زیر پرچم امام حسین علیه السلام برای آنحضرت سینه می‌زنند هیچوقت حسرت دوران شاه یزید صفت را نمی خورند.!!!!!!!!!
  • ایران زاد IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 1
    این اقای هاشمی طبا بهتره دوباره بره مشغول همون شغل عکاسی اش شودو اظهارات ناپلونی و سفسطایی نکند.ایشون گویا الفبای دین وانقلاب ومفهوم خون شهید وازاده زیستن رابایدتازه برایش املاکرد.ایشون بارهانشونه داده به اندازه یه بچه دبیرستانی هم حالیش نیست.
  • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 4
    خیلی بی امصافید که نظر منو علیه این شاه پرست خرفت نذاشتید
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    دیریازود ایناهم میرن تو غروب گم میشن و یه رژیم متحجر تر میاد واما حیف از نسل های سوخته و عمرهای بر فنارفته ایرانیان
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 5
    هاشمی طباء.! سلول‌های ساواک وشاه را نچشیدی که از حسرت مردم در واقع حسرت خودت حرف میزنی.!!!
  • ککککک IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    اتفاقا درست گفته.. این همه تبلیغ برای خاندان پهلوی در فضای مجازی کار خودش را کرده است و شماها هنوز خواب تشریف دارید
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 2
    من حیث مجموع کلهم اجمعین اصلاح طلبان هیچ طرحی برای اداره کشور ندارند، فقط تنها حرفشون مذاکره ست، خودشون با زبان بی زبانی میگویند ما چیزی بلد نیستم، مذاکره هم بلد نبودن نتیجه ش شد برجام
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 2
    نتیجه 32 سال بر مسند قدرت نشستن شماست
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 2
    هاشمی طبا همه را به کیش خودش می پندارد - شمارا بخدا سوابق سوء ایشان در همکاری با ساواک و خوانین و عمال طاغوتی شاه را روکنید
  • FR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    متاسفانه جماعت هپلی های مدعی اصلاحات هر از گاهی افاضه فیض نموده مشغول چرندگویی می‌شود یعنی امثال هاشمی طبا و همگالگی هایش نمی دانند وزن سیاسی اجتماعی آنان چقدر و کجاست
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    مملکتی که امثال هاشمی طبا توش پست داشتند مشخصه باید الان انقدر مشکل اقتصادی وفرهنگی و....داشته باشیم تازه این خوبشه مثلا که چندبارم از سد شورای نگهبان گذشته !
  • سید مرتضی موسوی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 2
    تمام کشورهای جهان به چشم آمریکا مثل گاو هستند تا وقتی قابل دوشیدن هستند می دوشه هر وقت دوشیدن تمام شد مثل(پهلوی هاچه پدر وچه پسر) میندازنت دور، کشور ما فقط سوء مدیریت داره
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    9 0
    ما گلهای گریانیم، در حال ویران کردن ایرانیم، تا جان در بدن داریم دست بر نمی داریم
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    4 0
    واسه هرکی بد شد که البته ما می گیم نشد ولی شما ویران طلبان که سوار خر مرادتونید
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 1
    واقعیت اینه وقتی به سلیمانی نگاه می کنی می بینی هیچ کشوری با هیچ ایدئولوژی نمی تونه اون رو بزرگ کنه ولی وقتی به ویران طلبان نگاه می کنی می بینی هیچ موجودی طبق غریزه اش نمی تونه نسبت به سرزمینش این قدر خائن باشه
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 1
    خیلی برامون زور داره
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 1
    یه عده عمدا ًکشور رو به تحریم و گرانی کشاندن تا از این آب گل آلود حداکثر استفاده رو بکنن همان کاسبان تحریم،که خدا از شون نگذره، آه ملت قطعا دامن آنها را خواهد گرفت.ما منتظر آمریکا نیستیم ؛ ما منتظر برخورد سخت الهی با کاسبان تحریم هستیم که دیر و زود داره اما، سوخت و سوز نداره انشالله.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    8 2
    کاری به هاشمی طبا ندارم ولی حرف حق زده شده
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    5 2
    خدا پدرت را بیامرزد واقعیت را گفتی
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 4
    باسلام هاشمی طبا فکرمیکنیداین مردک ادم حسابی است؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 0
    روحش شاد
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 1
    از نظر شورای نگهبان هاشمی طبا صلاحیت دارد ولی احمدی نژاد ندارد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 6
    من یکی که متنفرم از ان خاندان
  • علی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    حیفه اسمت هاشمی طبا باشه تو درواقع هاشمی تباهی .عاقبتت بخیر نشد .
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    سربازان امریکا دارن زیاد میشن
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    7 0
    وقتی اکثریت ملت مذاکره با آمریکا را می خواهد هرچند هم بد باشد باید به خوسات عمومی توجه شود
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 1
      تو مورچه ای هستی که خودت مهور شر می دانی کجاست آن اکثریت مردم؟
  • جانباز IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    شما می خواستید صحبت عالمانه اقای هاشمی طبا را نشر کنید یا به او بتازید . دلیلی ندارد کسی که شاه را قبول داشته یا دارد شهید سلیملنی را قبول نداشته باشد . اتفاقا دلیل محبوبیت شهید بزرگوار مردمی بودن و صدای عدالت خواه مردم بودن است
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    این واقعیت که مردم در حسرت گذشته افتاده اند را نباید نادیده گرفت باید دید چه به سر مردم آ ورده اند که مردم حسرت کفتار و گرگ را می کشند ...دقت کنید ...مردم کفتار و گرگ را ترجیح می دهند چرا؟
  • رضا IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    ممنون
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    کشور یک چاره دارد قانون ازکجااوردی رااجراکنندتمام اموال نامشروع مسئولان واصلاح طلب اصولگرا هاراازدستشان بگیرند ودربین طبقه پایین تقسیم کنند.واصلاح طلبهارانگذارند درکشورکوچکترین مقامی داشته باشند.واصلاح طلبی جرم تلقی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس