کد خبر 1108396
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
دبیر: همین‌طور پیش برویم کشتی به دهه ۶۰ برمی‌گردد/ مسئولان تیم‌ها قهر نکنند

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر به این شکل جلو برویم کشتی به دهه ۶۰ برمی‌گردد، ولی یکی از راه‌های جلوگیری از آن، برگزاری لیگ است.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی اظهار داشت: من هم در دوره‌های اول لیگ کشتی گرفتم، بعد 14، 15 سال از کشتی رفتم و وقتی برگشتم تفاله لیگ مانده بود. من لیگ را باور دارم.

وی ادامه داد: تعداد کشتی‌گیران کشور در این سال‌ها کاهش داشته است. تعداد کشتی‌گیران باشگاه‌ها کم شده است. کشتی دارد از جمعیت شهرنشین خارج می‌شود. اگر به این شکل جلو برویم کشتی به دهه 60 برمی‌گردد. یکی از راه‌های جلوگیری از آن، برگزاری لیگ است. هر کسی دوست ندارد کشتی نگیرد. خیلی از قهرمانان سابق هم کشتی نمی‌گرفتند، اما فدراسیون کشتی وظیفه‌اش است که شرایط برگزاری لیگ را مهیا کند. چهار سال یک بار المپیک برگزار می‌شود و ما به زور یک طلا می‌گیریم. المپیک لندن را کنار بگذارید کل جایزه قهرمانی حمید سوریان با هفت طلا، 500 میلیون هم نبوده است!

«وقتی لیگ برگزار شده و پخش زنده شود، کشتی به خانه مردم می‌رود.»، رئیس فدراسیون کشتی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: تا وقتی طاقت بیاورم هستم. فضای کشتی را همه می‌دانید تا روزی که هستیم تلاش می‌کنیم. با این روند کشتی دچار مشکل می‌شود. دغدغه اصلی من در دوره کرونا بچه‌های 9، 10 ساله هستند که باید شش ماه پیش به باشگاه می‌آمدند. من در المپیک سئول به خاطر اکبر فلاح به کشتی علاقه‌مند شدم. خانواده من فوتبالی و مذهبی بودند. در آن مسابقات مرحوم محمد نوایی در مورد اکبر فلاح گفت بچه باصفای جنوب شهری و من به خاطر همین جمله سمت کشتی آمدم. این فضای کرونا برای ورزش از جنگ بدتر است. دکتر نمکی گفت انتقال سرعت کرونا 9 برابر شده، ولی این باعث نمی‌شود ما کارمان را انجام ندهیم.

وی افزود: زمانی که آمدیم مسابقه‌ای به اسم لیگ برگزار می‌شد. ما دنبال سازمان مستقل برای لیگ بودیم و از نصیرزاده خواهش کردم و آمد. انصافاً از او خیلی راضی‌ام. همه اعضای سازمان لیگ بی‌ادعا کار می‌کنند. از خودش و تیمش تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

لیگ کشتی قرعه‌کشی شد؛ بدون تاریخ، بدون امضا

دبیر در مورد انتقاداتی که از برگزاری لیگ در دوره کرونا می‌شود، تصریح کرد: جان آدم‌ها حتماً مهم است. اولویت فدراسیونی که هفت ماه کاری نکرده، هم همین است، اما کسی به حسن یزدانی، علی گرایی و .. نمی‌تواند بگوید کشتی نگیر و تمرین نکن. نوری چرا باید کرونا بگیرد، برای اینکه من نمی‌توانم از او مراقبت کنم. حداقل اگر تمرین را علنی کنم، مراقبت بیشتر می‌شود.

قهرمان المپیک سیدنی داشت: دغدغه اصلی من باشگاه‌هاست. ضمن اینکه ما نظارتی بر قهرمانان نداریم. در فوتبال، روزهای اول 10 نفر کرونا می‌گرفتند، ولی الان کنترل شد. الان کار ما این شده است که به محسن کاوه زنگ می‌زنند که بیا فلان کشتی‌گیر را به بیمارستان ببر و آمپول بگیر. وظیفه فدراسیون و سازمان لیگ برگزاری مسابقات است. کشتی‌گیران بیش از 10 ماه است، روی تشک نیستند. آنها باید زودتر در شرایط مسابقه قرار بگیرند. در ابتدای لیگ، سطح مسابقات پایین خواهد بود. می‌توانیم مسابقات را در دو وقت دو دقیقه برگزار کنیم.

دبیر  همچنین خاطر نشان کرد: بحث معیشت هم مهم است. در این ماه‌ها که کشتی برگزار نشد، بچه‌ها و مربیان از کجا درآمد داشته باشند؟ خیلی از بسته‌های معیشتی ما در اختیار مربیان قرار گرفت. ما خانواده بزرگ کشتی هستیم. من کسی نیستم که قطب داشته باشم که می‌گویند فضای کشتی دو قطبی است. روزی که از کشتی بروم پشت سرم را نگاه نمی‌کنم مثل زمانی که در شورای شهر بودم و به کشتی کمک کردم. کمک کردم، ولی دخالت نکردم. اگر بروم هم اظهارنظری نمی‌کنم.

رئیس فدراسیون با تأکید بر اینکه به دنبال دریافت مجوز برگزاری مسابقات است، تصریح کرد: من آمده‌ام برای توسعه کشتی نه اینکه کشتی را تعطیل کنم. مجوز بدهند، مسابقات را برگزار می‌کنیم. بهترین حالت لیگ رفت و برگشت است، اما اگر هم نشد متمرکز. حتی آماده برگزاری مسابقات در فضای باز هم هستیم مثل سال گذشته که فینال لیگ یک را در مشهد در فضای باز کردیم.

دبیر ادامه داد: از وزارت ورزش هم می‌خواهم کنار ما باشند همانطور که وزارت ورزش برای فوتبال سنگ تمام گذاشت و مجوز گرفت به ما هم کمک کند. اگر قرار به نه گفتن است، ستاد مقابله با کرونا بگوید. قیاس فوتبال و کشتی اشتباه است، فوتبال صنعت است حتی کشتی و جودو هم قابل قیاس نیستند. ما تلاش مان را می‌کنیم و دوستان بدانند بعد از رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک از نظر من مهم‌ترین مسابقه، لیگ است. جایزه قهرمانی جهان حسن یزدانی با درآمدش در لیگ متفاوت است او در لیگ 5-6 برابر بیشتر دریافت کرد.

وی در خاتمه گفت: اتحادیه جهانی هم نمی‌داند چه کار می‌شود کرد. مشخص نیست مسابقه جهانی هست یا نه، وقتی می‌گویم این وضعیت از جنگ بدتر است برای همین است چون بلاتکلیف هستیم. از همه مسئولان تیم‌ها می‌خواهم وسط لیگ قهر نکنند. عقب نروید حتی اگر ظلم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس