واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم/ ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به توقیف کشتی‌های ایرانی با تاکید بر اینکه کشتی و پرچم آن متعلق به ایران نیست، گفت: محموله این کشتی‌ها (نفت) فروخته شده و پول آن هم گرفته شده است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر توقیف کشتی‌های ایرانی، گفت: کشتی‌ها و پرچم آن برای ما نیست.

وی افزود: محموله این کشتی‌ها (نفت) فروخته شده و پول آن هم گرفته شده است. به هر صورت نفت در آب‌های بین‌المللی و درجاهای مختلف در حال خرید و فروش است، اما این که ممکن است نفت ایران باشد ما نفتی که می فروشیم و پول آن را می گیریم دنبال نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

واعظی درباره رویدادهای اخیر و وقوع کودتا در مالی گفت: وزارت امور  خارجه در این زمینه در حال بررسی است و عملا پس از تکمیل اطلاعات آنها، موضع رسمی را اعلام می‌کنیم.

وی درباره برخی اخبار درباره گزارش اتفاقات آبان ماه ۹۷ گفت: اطلاع‌رسانی که قبلا اعلام شد و گزارش‌هایی که به رییس جمهوری داده شده و آماری که در آن گزارش و سایر موارد اعلامی، صحیح است.

واعظی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت همواره تلاش بسیار زیادی کرده است که برای بازنشستگان و افرادی که حقوق پایین دریافت می‌کنند بتواند به تدریج حقوق آنها را ترمیم کند و افزایش دهد. امروز هم رییس جمهوری در جلسه دولت دستور داد این کار را از امروز آغاز و احکام آن صادر شود.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: جزییات این طرح در جلسات مختلف بحث شده و سیاست‌های  کلی رییس جمهوری و دولت این است که حقوق بگیران و بازنشستگانی که حقوق پایین دریافت می‌کنند حقوقشان به تدریج افزایش یابد.

واعظی درباره نقشه راه و برنامه اقتصادی دولت تصریح کرد: برای تهیه نقشه راه از چند ماه گذشته فعالیت گسترده‌ای انجام شده است. این سند براساس تجربیات گذشته برای یک سال آینده تدوین و درباره ابعاد آن در ستاد اقتصادی دولت بحث شده است این نقشه راه در آینده نزدیک در دولت مطرح و امیدواریم در هفته دولت از سوی رییس جمهوری رونمایی شود.

وی درباره امکان خرید واکسن تولید شده توسط روسیه اظهار کرد: وزارت بهداشت در حال رصد واکسن های تولید شده در دنیا برای درمان کرونا است. تاکنون ۲۸ واکسن از مرحله حیوانی عبور کرده و ما هم قطعا واکسنی که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد را خرید می کنیم البته خود ما هم در حال ساخت واکسن هستیم. واکسن روسی را باید بررسی کنیم تا ببینیم این واکسن یا سایر واکسن ها را خریداری کنیم.

واعظی درباره ادعای نقض برجام از سوی ایران و شکایت وزیر امورخارجه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل گفت: آمریکا پس از خروج از برجام، در همه اقداماتی که در شورای امنیت سازمان ملل انجام داده با شکست روبه‌رو شده است، که آخرین آن روز جمعه گذشته اتفاق افتاد.

رئیس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: اکنون آمریکایی‌ها به اقدامی متوسل شده‌اند که هیچ پایه و اساس حقوقی ندارد، وزیر امور خارجه آمریکا از یک بند قطعنامه ۲۲۳۱ که مبتنی بر برجام است استفاده کرده و اعلام می‌کند؛ آمریکا قبلا که یکی از اعضای برجام بوده است، اما اکنون نمی‌تواند از آن بند استفاده کند.

وی افزود: این طور که شنیده‌ایم به نظر می‌رسد روسیه و چین و حتی کشورهای اروپایی با طرح این ادعای آمریکایی‌ها موافق نیستند. این اقدام آمریکایی‌ها انجام شدنی نیست و شکست دیگری برای آمریکایی‌ها خواهد داشت. 

واعظی گفت: آمریکایی‌ها عضو برجام نیستند و دیگر نمی‌توانند بر اساس برجام و سازوکار آن (مکانیزم ماشه) اقدام کنند، فقط اعضای برجام می‌توانند از این سازو کار استفاده کنند.

رئیس دفتر رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری آمریکا علنی اعلام کرده که از برجام خارج شده است، همه دنیا می‌دانند که آنها عضو برجام نیستند و به تعهدات خود هم عمل نمی‌کند. 

واعظی با اشاره به اظهارنظر همه حقوقدانان در سراسر جهان، گفت: وضعیت ترامپ نسبت به رقیب خود در انتخابات بسیار ضعیف است و در نظرسنجی‌ها بسیار پایین است، او به دنبال یک سری کارهای تبلیغاتی است. ترامپ اخیرا هم با برقراری ارتباط امارات و رژیم صهیونیستی همین کار تبلیغاتی را انجام داد؛ می‌خواهد افکار عمومی را تغییر بدهد  که امکان پذیر نیست.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: برای ایران فرقی ندارد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد. جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست اصولی خود را داشته و دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ارمان US ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    7 0
    اگر چنین چیزی باشد دیگر در اینده هیچ کشوری به جز چین انهم بصورت محدود جرات خرید نفت از ما را نخواهد داشت و وارد چنین ریسک مرگباری نخواهد شد
  • LT ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    9 2
    نگذاشتید دوباره بنزین با پرچم ایران منتقل شود تا بنزین به ونزوئلا نرسد. زنگنه خائن
  • US ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 3
    اگرم راست بگین مهم اینه که به دست ونزوئلا نرسیده و اون شخص یا کشور دیگه ازتون سوخت نمیخره. قضیه ی اصلی اینه
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      ابله. از کی بخره؟ خودش تحریمه
  • Mohammad Reza US ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    7 0
    عجب، پس با این نوع فرار به جلو حتماً توقع دارید مردم عذر شما را بخاطر ایرانی نبودن کشتیها بپذیرند و خوشحال باشند که کشتی ها ایرانی نبوده است ، جناب آکیو، پس محتوای داخل کشتی که نفت و بنزین ایرانی بود را چگونه توجیه میکنید، حتماً توقع دارید بخاطر مسولیت نپذیری ما، کشوری حاضر باشد که دوباره با جمهوری اسلامی ایران معامله کند؟ اصلاً چرا این کشتیها مثل دفعه قبل با پرچم جمهوری اسلامی ایران حرکت نکردند؟ ابله ها، کاری که امریکای ها در ربودن این کشتیها کردند یک پیام مستقیم داشت برای جمهوری اسلامی ایران،،،،که تصور ارتباط دریای با ونزوئلا را از سر بیرون کنید، و شما احمق ها هم نقش و ماموریت خود را در این زمینه بخوبی اجرا کردید که در دو ماه آینده برگ برنده ای خواهد شد برای انتخابات پیش روی رئیس جمهور امریکا، یعنی این دولت گرین کارتی ما دقیقاً کاری را کرد که رئیس جمهور امریکا از آنها انتظار داشته است، همکاری پشت پرده.....
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 0
    مث این میمونه ک کتک بخوری بعد بگی اصلا درد نگرفت اووووم
  • احمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    13 4
    ونزوئلا دوست، متحد و مشتری ماست. باید جواب آمریکا داده بشه. وگرنه به دزدی دریایی ادامه میده. دفعه بعد با وقاحت بیشتر.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    6 2
    از اونجایی ک ونزوئلا هیچ واکنشی نشون نداده تا الان در نتیجه بنزین داخلشم مال ما بوده ک ب مقصد نرسید.
  • محمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 3
    ما هر چه ضربه می خوریم از خائنان داخلی است نه دشمن وحشت زده خارجی
  • کیان IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 0
    کشتی معلوم مال شما نیست چون تمام نفت کش های ایران تحریم ولی محموله اش مال ملت بیچاره ایران است که توی بندر هیستون امریکا تخلیه شده
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    4 0
    خب بنزینش مال ایران بوده نه کشتیش
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    4 1
    مرد باش بگو از امریکا خوردیم
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    جناب واعظى دراين زمان چه ضرورتى داشت كه نفت فروخته شده وبهاى ان هم دريافت شده مردم فهميده اند شما كجا ايستاده اى
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    دمت گرم آمریکا جرات اینکه به نفت و کشتی ما من نزدیک بشه رو هم نداره می‌ره نفت فروخته شده رو میدزده .
  • CA ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 3
    عجب ، محموله رو فروختین ، پولشم گذاشتین جیبتون ، یکی دیگه وسط راه اومده زده برده، میگید به ما چه، خوب مشتری دیگه نمیاد ازتون دوباره بخره، همین یه ونزولا رو هم پروندینش رفت، پس زسم مشتری مداری چی میشه خخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس