کد خبر 1108335
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
آصفری: رئیس‌جمهور باید پاسخگوی سؤالات اقتصادی نمایندگان باشد/ قالیباف: اگر سؤال از رئیس‌جمهور در دستورکار قرار گیرد رسیدگی می‌کنیم

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: رئیس‌جمهور باید در پاسخ به سؤالات اقتصادی نمایندگان در مجلس حضور یافته و پاسخگوی سؤالات آنها باشد.

به گزارش مشرق، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه (۲۹ مردادماه ۹۹) پارلمان طی تذکری با استناد به ماده ۲۱۰ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز عمده مسائلی که در مجلس مطرح شد مربوط به مباحث اقتصادی بود.

وی افزود: طی امضای ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در جریان سؤال از رئیس‌جمهور پنج سؤال کلیدی مطرح شده است که مهمترین آنها در حوزه‌های اقتصادی، تورم، گرانی، تعطیلی کارخانه‌ها و مسائلی از این قبیل است. چه دستوری مهمتر از مسائل اقتصادی و معیشتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خبرنگاران از ما نمایندگان درباره بسته اقتصادی که رئیس مجلس مطرح کرده است می‌پرسند اما ما اصلاً در جراین این نیستیم. لااقل به ما بگویید موضوع این بسته مهم چیست که ما هم در جریان باشیم.  

وی خطاب به رئیس مجلس با طرح این سؤال که چه موضوعی مهمتر از اقتصاد، دلار، ارز، گرانی و معیشت مردم در حال حاضر در کشور وجود دارد گفت: خواهش می‌کنم به نظر ۲۰۰ نماینده احترام بگذارید.

نائب رئیس شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌حل مشکلات اقتصادی غیر از آمدن رئیس‌جمهور به مجلس و پاسخگویی وی به وکلای ملت نیست. امروز کسی قرار نیست گروکشی کند بلکه قرار است دولت را برای کمک به خط کنیم.  

آصفری ادامه داد: امروز دلار با ارزهای دولتی به افرادی واگذار می‌شود که مشخص نیست چه کسانی هستند و برای چه امری ارز دولتی گرفتند. در موضوع فروش اوراق سلف نفتی هم دیدیم که دولت قبل از اینکه این موضوع را با مجلس مطرح کند، در رسانه‌ها آن را اعلام کرد در حالی که شأنیت مجلس باید حفظ شود و قبل از طرح چنین موضوعاتی باید برای نمایندگان توضیح داده شود.  

وی تأکید کرد: تعدادی از نمایندگان فقط چند دقیقه به عنوان نطق میان‌دستور صحبت کنند و هیچ کسی از دولتی‌ها به سخنان گوش ندهد مشکلاتی از مردم را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ۸۰ روز از عمر مجلس گذشته است گفت: نگذارید مردم ناامید شوند و اجازه دهید رئیس‌جمهور در مجلس حضور یافته و پاسخگوی نمایندگان باشد.  

براساس این گزارش، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آصفری گفت: بنده نمی‌گویم این موضوع مهم نیست چرا که موضوع اقتصاد و معیشت یکی از مسائل اساسی کشور و اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم است.  

وی افزود: در حال حاضر فعال‌ترین طرح‌ها و لوایح در این زمینه در حال دنبال شدن است.

وی گفت: بنده در پاسخ به تذکر آقای کوچکی‌نژاد درباره سؤال از رئیس‌جمهور چون در دستور نبود عنوان کردم که تذکرشان در دستور نیست و نباید مطرح شود و گرنه اگر این موضوع در دستورکار مجلس قرار بگیرد حتما رسیدگی می‌کنیم.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    7 7
    حق دولت فقط استضا است دولت نا کار امد دروغگو
  • مهدی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    ایشون فقط نماینده اراک نیستن دو تا شهر دیگه هم بهشون رای دادن بقیه شهرها حساب نمیشه /کمیجان و خنداب جز شهر نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس