هاشمی‌طبا: در صدور رای ویلموتس اعمال نفوذ شده است/ وزیر هم گفته بود فدراسیون فوتبال نباید این قرارداد را می‌بست

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: علاوه بر اینکه قرارداد بدی با ویلموتس بسته شده نباید در کشور بیگانه امضا می شد و به نظرم در صدور این رای اعمال نفوذ شده است.

به گزارش مشرق، سیدمصطفی هاشمی‌طبا در مورد رای فیفا در پرونده ویلموتس علیه فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: سوای اینکه خیلی بد قرارداد بستیم، متن قرارداد اشکال دارد و اصلا نباید آن را در یک کشور بیگانه می‌بستیم، به نظر من در صدور این رای اعمال نفوذ شده است. امیدوارم مسئولین فعال شوند و زیر نظر وزارت خارجه برای تجدید نظر در دادگاه CAS‌ اقدام و دفاع کنند که رای برگردد.

هاشمی‌طبا در مورد اینکه وزرات ورزش در این ماجرا چقدر نقش دارد، گفت: ما که پشت پرده‌ها را نمی‌دانیم اما مقصر کار کسی است که آن کار را انجام داده است. یعنی اگر فرضا وزارت ورزش هم دستور داده این کار انجام شود، مهدی تاج نباید این کار را می‌کرد. من در این کشور خیلی کار کرده‌ام و هیچ وقت چنین دستوری برای ما نیامده که حتما فلان کار را انجام بدهید. مباشر کار مقصر است. 

وی ادامه داد: باید ببینیم آیا کسانی بوده‌اند که تاج را برای انجام این کار هل دادند یا خودش رفته و آن را انجام داده؟ نوع بستن قرارداد و نوع مراودات با این مربی ظن برانگیز است. یعنی طبیعی نیست. وقتی فردی می‌خواهد قراردادی را به خصوص برای تیم ملی ببندد، آن مربی باید بیاید و ببیند با کجا و چه امکانات و چه فرهنگی می‌خواهد کار کند. آیا اصلا می‌تواند در آن کشور زندگی کند؟ اینکه دوان دوان به دنبال مربی که هیچ آشنایی با کشور ندارد بروند و چنین قرارداد سنگینی را ببندند، به نظر من امری طبیعی نیست.

بیشتر بخوانید:

وکیل فدراسیون فوتبال: زمان قرارداد با ویلموتس باید به سابقه بد او توجه می‌شد

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در مورد اینکه وزارت ورزش برای تامین 2میلیون یورو به کمک معاون اول رئیس جمهور دست به کار شده بود، گفت: به نظرم مهدی تاج به نوعی اجبار داشته که این کار را انجام بدهد. یا اجبار خودش بوده یا از طرف دیگران اجبار شده و این موضوع باید روشن شود که ببینیم موضوع چه بوده است. 2میلیون یورو نازشست ویلموتس بوده که به تیم ملی برگردد و در استانبول پول را به او دادند که پرداخت دوم بود. وزارت که در این مساله همراه بوده اما تاج تحت فشارهایی هم بوده که ممکن است این فشارها جنبه‌های انگیزشی مادی برای بعضی داشته یا فشارهای اداری بوده که از طرف برخی افراد به او وارد شده است.

هاشمی‌طبا در مورد اینکه این قرارداد ممکن است محکومیت‌های سنگین‌تری را برای ایران به همراه داشته باشد، اظهار داشت: متن قرارداد را ندیده‌ام اما به هرحال باید از نظر حقوقی بررسی شود و ببنیم چه اشکلاتی دارد و چه عملکردی داشته‌اند. باید روی این قرارداد یک تحلیل حقوقی داشته باشیم.

وی در خصوص نحوه برخورد با مسببان و عاملان عقد این قرارداد و ممنوع‌الخروج کردن آن‌ها و توقیقف اموالشان، عنوان کرد: این مساله را باید قاضی بررسی کند و قانونی برخورد شود. ما اطلاعات کافی و مسئولیت قضایی نداریم. ممنوع‌الخروجی و توقیف‌اموال چاره ساز نیست ولی پیشگیری کننده است. وقتی به موردی برخورد می‌شود که مسائل این چنینی در آن وجود دارد، باید پیش‌بینی‌هایی انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایران DE ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 1
    نقشه یهود برای نابودی فوتبال ایران در ادامه تلاش برای نابودی ایران ،علیرضا جهانبخش آقای گل و پاس گل هلند میشه ، طبق روال سایر چنین بازیکنانی در هلند شما انتظار انتقال به بارسلونا، منچستر یونایتد ، یا ارسنال و .... دارید اما در نهایت با هزار منت سر از برایتون پائین جدولی و 6 ماه نیمکت نشینی و بازی در تیم نوجوانان باشگاه ، به این بهانه که هنوز برای بازی در لیگ برتر آماده نیست، هه بعد هم تیمی جهانبخش که نصف اون گل و پاس گل نزده هم زمان به تاتنهام میره و از بازی اولم فیکس بارزی میکنه ، با کشوندون استعداد ها و شاخ های فوتبال ایران به تیم های گمنام اروپایی و نیمکت نشینی سعی در نابودی فوتبال این بازیکنان و نهایتا ایران دارند
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      3 0
      بحق علی این فوتبالی که تو داری برای یک گلش هزار بار سکته قلبی و مغزی میکنی برای ابد از بین بره . هر وقت بجای بیت المال مردم از جیب عمه جون جونت اینهمه ریخت و پاشو دادی اونوقت برای فوتبال خودتو جر بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس