انصارالله یمن

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از سیطره بر ۱۲ منطقه از ۱۴ منطقه مارب اعلام کردند که یک شگفتی بزرگ از جانب انصارالله در راه است.

سرویس جهان مشرق _ پس از سیطره جنبش انصارالله یمن بر ۱۲ منطقه از استان مارب و ادامه پیشروی‌های آن٬ منابع این جنبش اعلام کردند که به زودی شاهد شگفتی بزرگی در مارب خواهیم بود.

دلایل تاخیر در ورود انصارالله به مارب

قهرمانان ارتش و کمیته مردمی پیروزی‌های بزرگ داشته و پیشروی‌های قابل توجهی در جبهه های مختلف مارب کرده است که آخرین آنها در منطقه «ماهلیه» و «العبدیه» و «حجره» و «خلفان» در جبهه جنوبی مارب بود. علاوه بر آن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی در جبهه «جدعان» و «مدغل» و «مجزر» و «رغوان» از همه جوانب کنترل استان را در دست گرفته و از تاسیسات نفتی و منافع عمومی آن محافظت می‌کنند.

در زمینه تاخیر ورود ارتش و کمیته‌های مردمی به مارب می‌توان گفت که این امر چند علت دارد: وجود منافع و تاسیسات بزرگ و مهم در مارب مانند تاسیسات صافر موجب شده تا ارتش و کمیته‌های مردمی از دادن هرگونه بهانه به دست دشمن برای انجام عملیات‌های جنایتکارانه ضد این تاسیسات مهم خودداری کنند؛ چراکه اکنون یمنی‌ها با دشمنی می‌جنگند که نه چیزی از اخلاق می‌داند و نه مسئولیتی دارد٬ بنابراین ممکن است این تاسیسات حساس را با جنگنده‌ها مورد هدف قرار دهد یا اینکه مزدورانش اقدام به انفجار آنها بکنند.

در حال حاضر استراتژی انصارالله برای پیشروی در مارب در وهله اول محافظت از جان شهروندان و اموال عمومی و خصوصی است؛ به ویژه اینکه مارب یک شهر بزرگ با شمار زیادی جاسوس است که در هر زمان ممکن است غیرنظامیان را به گونه ای قربانی کنند.

از ۶ سال گذشته به ویژه در دوره اخیر هر زمانی که ارتش و کمیته‌های مردمی در مارب پیشروی می‌کردند٬ مزدوران دشمن به یک سری واسطه‌ها برای نفوذ در شورای سیاسی و دولت نجات یمن متوسل می‌شوند.

آخرین کشوری که مزدوران تلاش کردند از آن به عنوان واسطه برای نفوذ به انصارالله استفاده کنند٬ عمان بود. آنها می گفتند که میان انصارالله و عمان رابطه وجود دارد و بنابراین این کشور می تواند آنها را در خصوص پرونده مارب قانع کند. اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن٬ این موضوع را یک مسئله ملی برای خود می‌دانند و هیچ واسطه‌ای در این زمینه نمی پذیرند.

پیش از این انصارالله از مزدوران دشمن خواسته بود تا ابتکار آشتی ملی را اجرایی کنند که هم به نفع ملت یمن است و هم طرف مقابل٬ اما آنها نپذیرفتند؛ چرا که تصمیم‌گیرنده اینها نیستند و طرف دیگری است.

مارب در انتظار ورود قهرمانان وطنی

در این میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش زیادی برای ارتباط با قبایل موجود در مارب که در مناطق تحت سیطره دشمن هستند، کردند و این قبیله‌ها طی ۶ سال مزدوران و تروریست‌های داعشی را محاکمه و زندانی کردند.      

مزدوران دشمن هرکدام از اهالی مارب که نمی خواهد در کنار آنها باشد را متهم می‌کنند که از طرفداران انصارالله است و در صورتی که ممکن است اصلا از آنها نباشد. آنها از طریق این اتهامات اهالی مارب را با روش‌های گوناگون تحت فشار قرار می دهند و مجبورشان می‌کنند تا در کنار آنها قرار بگیرند.

در حال حاضر از ۱۴ منطقه مارب تنها دو منطقه آن در دست مزدوران است٬ ضمن اینکه نیروهای انصارالله با شخصیت‌های بارز قبیله ای در این استان روابط خوبی دارند و می توان گفت قبایل مارب منتظر ورود ارتش و کمیته‌های مردمی به شهرشان هستند.  

علاوه بر آن انصارالله با شماری از فرماندهان نظامی که همچنان در صف دشمن هستند ارتباط دارند و این افسران می گویند که اگر ترس از بمباران و تجاوز به خانواده‌هایشان از جانب دشمن نبود٬ آنها اولین کسانی بودند که در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی کشورشان قرار می‌گرفتند. البته گفته می‌شود آنها پیام های اطمینان بخشی به انصارالله در خصوص همکاری با آن داده‌اند.

خیانت‌های ادامه دار سازمان ملل به یمنی‌ها

اما در خصوص ابتکار سازمان ملل برای حل درگیری‌های یمن باید گفت که «مارتین گریفیتس» به عنوان فرستاده سازمان ملل به یمن درواقع اهداف دشمن را به یمنی ها دیکته می‌کرد و به جای اینکه راه‌حلی برای مشکل باشد خودش بخشی از مشکل شده است. حتی زمانی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شروع به پیشروی در مارب کردند او به گونه ای خشمگین شد که انگار یکی از عناصر داعش است و نه فرستاده سازمان ملل!

ائتلاف متجاوز سعودی تمرکز زیادی بر مارب داشته وترس زیادی از سقوط آن و سیطره انصارالله بر این استان دارد. اما با وجود زرادخانه نظامی بزرگی که دشمن در این شهر مستقر کرده و نیروهای زیادی که دارد٬ شکست ها و خسارت‌های بزرگی به ویژه در دوره اخیر متحمل شده است.

هزینه این تجهیزات توسط عربستان و امارات تامین می‌شود و در عین حال حمایت‌های ویژه ترکیه به اضافه ثروت های نفتی مارب نیز وجود دارد. درواقع اینطور باید گفت مزدوران به اندازه‌ای در این منطقه حمایت می‌شوند که نمی‌خواهند آنجا را ترک کنند.

پول خون یمنی‌ها به جیب چه کسانی می‌رود؟

اما دشمن مبالغ مورد نظر را به حساب شخصی فرماندهان محلی که جنگ را در مارب رهبری می‌کنند٬ واریز می‌کند و مابقی آن صرف دستمزد مزدوران می‌شود. اما اهالی مارب در طی ۶ سال حقیقت را متوجه شده و اعتراف به اشتباهاتشان کرده‌اند و دیگر با پول وسوسه نمی‌شوند؛ به ویژه اینکه پس از جنگیدن در صف دشمن مقابل هم وطنان خود اولا دچار معلولیت های جبران‌ناپذیری شده‌اند و دوم اینکه همواره مورد تحقیر و توهین به دلیل وطن فروشی قرار می‌گیرند.

آنها می گویند نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی درحالی که هزار ریال یمنی هم در جیب ندارند برای دفاع از حاکمیت و وطن خود می‌جنگند؛ در حالی که مزدوران با جیب‌های پر از چند هزار ریال سعودی خودشان را فروخته و به خدمت دشمن اشغالگر درآمده‌اند.

در طی این سالها منابع و ثروت‌های نفتی مارب تحت سیطره دشمن و مزدوران آن بوده و طبق گفته یمنی‌ها به حساب شخصی مسئولان حزب «اصلاح» در مارب واریز شده است.

پس از پیروزی‌های بزرگ انصارالله در عملیات «بنیان مرصوص» و «فامکن منهم» در محور «نهم» و «الجوف» و «مارب» و پیشروی‌های آن در این شهر ٬ متجاوزان و مزدوران بانک مرکزی این شهر را غارت کرده اند و اکنون این بانک کاملا خالی از پول شده که بخش قابل توجهی از این پول‌ها به حساب دفتر حزب اصلاح واریز و بخش دیگر آن میان مقامات این حزب در مارب تقسیم شده است.

«سلطان العراده» استاندار دست نشانده مارب و از رهبران حزب اصلاح اولین مسئول غارت اموال در مارب است و وی به همراه شرکای خود قطعا محاکمه خواهند شد.

غارت و انتقال آثار نفیس یمنی‌ها به کشورهای دشمن

شهر مارب همچنین یک منطقه باستان‌شناسی با آثار قیمتی است که پس از تجاوزات دشمن بخشی از آنها نابود و بخشی دیگر غارت و به خارج از یمن منتقل شده است. برخی اطلاعات نشان می‌دهد که مزدوران این آثار باستانی را به امارات انتقال داده‌اند.

اما در خصوص دستاوردهای دشمن متجاوز در مارب طی سالها باید بگوییم قتل وکشتار و نشر خیانت در میان یمنی‌ها تنها چیزی است که دشمن از خلال جنایت‌های خود به دست آورده است.

ارتباط گروه‌های تروریستی با ائتلاف عربستان در مارب

اما قبل از تجاوزات ائتلاف جنگی سعودی٬ گروه تروریستی القاعده در مارب فعالیت داشت و دو سال قبل نیز تروریست‌های داعشی به این منطقه آمدند.

عملیات‌های این دو گروه تروریستی در ارتباط با یکدیگر بوده و همه می‌دانند که آنها ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای تحقق اهدافشان در منطقه هستند.

ائتلاف متجاوز سعودی ضد یمن نیز مورد حمایت مستقیم ایالات متحده و صهیونیست‌هاست؛ بنابراین کاملا طبیعی است که عناصر داعش به یمن و به ویژه مارب که تحت مدیریت اصلاح به عنوان اداره کننده گروه‌های تروریستی است٬ سرازیر شوند.

اما در نهایت آنچه که می‌تواند پیروزی نهایی انصارالله و همه یمنی‌های آزاده را در مارب رقم بزند٬ هوشیاری یمنی‌هاییست که گرفتار وسوسه‌های دشمن شده‌اند. آنها باید بدانند ارتش و کمیته‌های مردمی دشمن آنها نیستند و از زیر چتر امارات و عربستان بیرون بیایند تا کشورشان را از سلطه دشمنان خارج کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    76 7
    ماشاالله انصارالله یاران سید یمانی باز هم گل کاشتند
    • FR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      2 3
      روحانی متچکریم
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      3 2
      یمانی وسیدخراسانی صحیح است البته
  • مرضیه IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    50 4
    خدایا یمن عزیز رو پیروز کن به حق این شبها
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      6 3
      الهی آمین عاجلا
  • امیر IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 13
    ترکیه از یکی دیگه داره حمایت میکنه باید کامل تحقیق کنید در این مورد اخیرا هم نیرو های ترکیه ضربه سختی به عربستان زدن
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      عربستان از حزب اصلاح (اخوانی) حمایت میکند ترکیه هم تلاش دارد همان حزب رو زیر بیرق خود آورد.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    43 6
    درود خدا برمجاهدان خدا مردم مظلوم یمن
  • US ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    38 30
    انصار باید شعار‌شان را از مرگ و لعنت به پایندگی و پیروزی و سربلندی جبهه حق تغییر دهند. مخصوصا که لعنت بر ملت یهود توهین به تمام یهودیان است. کمی‌ درایت و کیاست در گفتار معجزه می‌کند.
    • عبدالله مومن IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      25 3
      منظور از لعنت بر یهود ، صهیونیستهای حاکم بر جهان و اشغالگران فلسطین اند
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      6 3
      بدون از بین رفتن باطل ، حاکمیت حق چگونه ممکن است ؟ لعن که واقعیتی است چرا که عناصر باطل از رحمت بدور و ملعونند لعن ما در راستای واقعیت و خواست خداوند است ، و اما مرگ هم که حتی به نفع خود آنهاست چرا که ادامه زندگی خسارتی و وبالی زیانی جبران ناپذیر است پس قطع شدن آن هر چه زودتر بهتر .
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      1 0
      لعن الذین کفروا من بنی اسرءیل علی لسان داود وعیسی ابن مریم شما هر چقدرم خوب زندگی کنی از پیامبران خدا محافظه کارتر نیستی ....محافظه کاری اینه که اینها را لعنت کنی وگرنه به عقوبت گناهشان دچار می شوید
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 0
      لااله الا الله یعنی اول نفی شرک و در هم کوبیدن بتها و سپس پرستش الله
  • محمد IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    45 3
    خدا رو شکر ایرانی هستم ولی گاهی فکر می کنم ای کاش یمنی بودم ، بس که این مردم با شرف و باغیرتند.
  • پیما IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    39 6
    درود بر رزمندگان یمنی. جنگ یمن با سعودی و مزدورانش یادآور جنگ های پیامبر در صدر اسلام است. اگرچه تعداد یاران پیامبر کمتر از دشمنان بود ولی پیروزی نهایی نصیب پیامبر شد. اینبار هم خداوند خلف وعده نخواهد کرد و انصارالله پیروز نهایی این جنگ نابرابر خواهد بود. انشاالله.
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    24 1
    با امید به پیروزی نهائی مردم مظلوم و ستم دیده یمن که بخاطر تاراج ثروت کشورشان توسط دشمنان منطقه و بین المللی شان سالها با وجود سران مزدور وطن فروش نتوانستند متحد شوند و زودتر شر دشمنان را کنده و خود را خلاص کنند و بر سرنوشت خویش حاکم شوند و با وحدت خرابی های کشور را از نو بسازند و آبادانی و رونق اقتصادی و کشت و زراعت بجای فقر و گرسنگی و بیماری قرار گیرد . انشاالله با کمک پروردگار بزودی روزگار خوش مردم محترم و زحمت کش و غیور یمن عزیز سرافراز و عزتمند را شاهد باشیم . سلام خاص میفرستیم خدمت بزرگ مرد یمنی رهبر مجاهد متقی انصارالله عبدالملک بدرالدین الحوثی و با آرزوی سلامتی و توفیق بیشتر ایشان و یاران مجاهدش که با ایثار و مقاومت مثال زدنی موجب فخر اسلام و مسلمانان و آزادگان از هر طبقه مکتب و مذهب میباشند . خدا همه شما موفق و محفوظ دارد . انشاالله تعالی
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    22 4
    پیروزی بزرگ ازاد سازی دوازده منطقه از چهارده منطقه استان مارب
  • Fara hare IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    17 2
    ان شالله
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    25 5
    یمن کمال النعمه خداوند متعال برای امت اسلامه.این سلحشوران بزودی سرنوشت امت اسلام را تعیین میکنند در زمانی که انقلاب ما کتف بسته مثل توپی در عرصه بین المللی پاسکاری میشه و زنجیر برجام مثل یک نماد ذلت به گردن کشور ما افتاده و ما را ملعبه ی دست نفوذی های داخلی مستکبرین غربی کرده.وقتی بازی را بلد نیستی باید بیای بیرون نه اینکه با سرمایه تشیع قمار کنی.علم اسلام از دست ما بیرون رفت و به دست سلحشوران یمنی رسید.لعنت به اون پدر سوخته ی انگلیسی که پا روی خط امام و خون شهدا گذاشت و با رییس جمهور امریکا تلفنی صحبت کرد.امروز کدوم صدا میخواد به امارات بگه با ظلم بیعت نکن. کدوم صدا میخواد به عراق بگه دنبال استکبار نرو.انقلاب ما بالاتر از بعثت رسول نبود که از خطر انحراف ایمن باشه.کرونا عزای امام حسین را تعطیل نمیکنه بلکه سستی و دنیا طلبی ماست که عاشوراو محرم را بی رنگ و بو کرده.هفت سال معطل بودیم ببینیم برجام چی میشه و این یکسال هم باید بشینیم ببینیم ترامپ چی میشه.داریم میریم بسمت عصر قجر؟
    • ارتش شیعیان لرستان بزرگ IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      0 0
      درود بر شرفت عامو!
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    25 2
    پیروزی بزرگی در یمن بدست امد ازاد سازی دوازده منطقه از چهارده منطقه استان مارب
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    19 2
    پس با این پیشروی خدا را شکر استان مارب هم در استانه ازاد سازی کامل قرار گرفت
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    12 1
    خدا را شکر استان مارب هم ازاد شد نقشه میدانی پس کجاست
  • Mjp IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    22 3
    درودبرشمارزمندگان شجاع واقعاغرورانگیزه دربرابرچندین کشور مجهزبه انواع سلاحها بادست خالی واندک اسلحه مقاومت اسطوره ای کرد..پیشانی همتون رامیبوسم شرف و وجدان تون تاریخیه. ولعنت به آل سعودیهودی وهرکس برعلیه مقاومته ننگ برتفکراصلاح طلبی داخلی تسلیم پذیر
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    16 2
    خدا را شکر
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    16 4
    خدا را شکر با این پیشروی ها استان مارب تقریبا ازاد شده است
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    20 2
    تنها ره سعادت ایمان جهاد شهادت
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    15 4
    یابن الزهراء(س) یا حسین(ع) یا سید الشهداء ادرکنا
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    13 1
    زنده بااااااااااااااااااد
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    25 1
    صهیونیسم احمق. اگه از یمن یک قدرتی مثل ایران سر بلند نکرد هر چی خواستین بگید.
  • زیرا IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    23 2
    ایران دوست همیشه در صحنه جنگ افغانستان شوروی افغنستان امریکا افغانستان طالبان داعش عراق داعش سوریه اسرائیل فلسطین اسرائیل لبنان عربستان یمن جریانات تحریم قطر عراق کویت و هزاران مثال دیگر که نشان از غیرت ایرانیان و قدرت بازدارندگی که مثال زدنی نیست و به زودی خاورمیانه را از نابکاران نجات خواهد داد. یا صاحب الزمان
  • ایرانی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    14 4
    درود بر ملت شجاع یمن ولعنت بر ال سعود مزدور
  • حمیدرضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    14 1
    آزادگان جهان گوششان به اخبار یمن باشد که به اذن الله بزودی از یمن اخبار فتح و پیروزی اسلام ناب بر کفر و یهود خواهد رسید. انشاءلله به فضل الهی غیرتمندان یمنی درس آزادگی و عزتمندی به جهانیان خواهند داد. سلام و درود خدای متعال بر مجاهدان یمنی
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    15 3
    یا حسین ع انشاء الله تا روز عاشورا طومار همشون پیچیده بشه لعنت به ظلم و ظالم
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    7 3
    یمن فقط با زدن ریاض میتونه شگفتی بیافرینه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    6 19
    خیلی خبر خوبی بود واقعا زندگیم هر روز با شنیدن این خبرها و شگفتی ها متحول میشه و احساس خوشبختی و رفاه بیشتری میکنم. ممنون که انقدر به فکر مایید
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      3 1
      چخه. میگیم بازم ریاض رو بزننا.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      1 3
      خودخواه چگونه می تواند احساس درستی داشته باشد ؟
    • حزب ابوذر IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      خخخخ.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    16 3
    إن وعدالله حق
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    8 1
    إن وعدالله حق
  • داورپناه IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 3
    سلام دوستان یمن و دشمنان عربستان سهل انگاری درکمک به آرتش یمن میشود فرصتی ازاین بالاتر نیست باید آخرین امکانات را گسیل کرد باید عربستان را کوبید باید ووووو
  • علی خدایی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 3
    ضمن خدا قوت و همیشه موفق سلامت باشند برادران انصارالله باید تمامی محاصره های ناجوانمردانه عربستان وهابی را شکست که برادران مون با تمام قد وهبی ها را بزنند عربستان وهابی از وحشی ترین ها است
  • سید فرزاد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام و ودرو لطفا در صورتی پیروز در یمن تا قافیرو به دست دولتی مث دولت لبنان ندهیم واگر قرار باشه ما یمن در اختیارمون باشه ما کلا سوار بر قضیه باشیم .و حرف اولو خودمون بزنیم ،قضیه دولت و ی گروه وافراد ما نشه . خودمو باشیمو خودمون ،دولت جمهوری اسلامی ایرانی یمن.ایشالا
  • حسین IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام هر جا که شیعه است رنگ بوی از ایران و رگ وریشه ایرانی وجود دارد. یمنیها از پیش از حمله اعراب به ایران جز قلمرو ایران و با ایرانیها مراودات داشته اند.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    پرونده سوریه هم نخست دست عربستان بود بعد به ترکیه داده شد حالا هم بنظر می خواهند ان داستان را تکرار کنند تعز مهم است
  • حسن IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    یمن قهرمان پیروزاست.آل سعودوملک سلمان کثیف باآمریکای تروریست واسراعیل کودک کش وبن زایدخائن بزودی نابودمیشوندوملت شجاع ومظلوم یمن پیروزاست انشاالله.
  • حق CA ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    عربستان عددی نیست بنظر من امارات رو باید زد.این امارات برای خودش ایدئولوژی صهیونیزم درست کرده پهپاد بدید این دلاوران یمنی مراکز اقتصادی امارات رو بزنن در عرض یکما امارات و عربستان عقب نشینی میکنن
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    با ارزوی روزی که شاهدفتح مکه و مدینه ازدست وهابیون کافرتوسط مسلمانان باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس