کد خبر 1108260
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
بررسی عملکرد لژیونرها| طارمی از آقای گلی ایران تا پرتغال/ فوتبالیستی برای تمام فصول

در این گزارش به عملکرد مهاجم ایرانی ریوآوه در لیگ پرتغال پرداخته شده است.

به گزارش مشرق، مهدی طارمی، مهاجم بوشهری سابق پرسپولیس یکی از بهترین لژیونرهای ایران در ۳ سال گذشته بوده است. هر فوتبال دوستی طارمی را با دوندگی زیادش و تاثیرگذاری اش در خط حمله او را به یاد می آورد.

*آغاز درخشش طارمی با سرخ پوشان

بازیکن بوشهری بعد از درخشش در ترکیب ایران جوان تیم زادگاهش(از سال ۹۱ تا۹۳) راهی باشگاه پرسپولیس شد تا توانایی اش را نشان دهد. او بعد از یک سال حضور در سرخ پوشان در فصل دوم یعنی( فصل‌های ۹۵–۱۳۹۴) شم گلزنی اش را به رخ تمام رقبا کشید و موفق شد عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران را از آن خود کند. با وجود آقای گلی طارمی ولی پرسپولیس نتوانست قهرمان شود و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

ماجراجویی و درخشش مهاجم گلزن بوشهری تنها به یک فصل نکشید بلکه او موفق شد در فصل بعد(۹۵-۹۶) گلزنی هایش را ادامه دهد و برای دومین سال متوالی آقای گلی لیگ ایران را کسب کرد ولی این بار این جایزه برای مهاجم بوشهری با قهرمانی سرخ پوشان شیرین تر شد.

*انتقال ناکام به اروپا به محرومیت ۴ ماهه

طارمی سودای حضور در لیگ اروپا را داشت به همین خاطر به اولین پیشنهاد اروپایی چراغ سبز نشان داد تا راهی ریزه اسپور ترکیه شود. حضور طارمی در ترکیه کودتای مشهور نظامیان علیه اردوغان همراه شد و این بازیکن با وجود امضای قرارداد با تیم ترکیه و حضور در تمریناتش به پرسپولیس بازگشت.

حضور کوتاه مهاجم ملی پوش ایرانی باعث شده تا پرونده بزرگی علیه باشگاه پرسپولیس و او در فیفا به جریان بیفتد چون باشگاه ریزه اسپور به دلیل نقض قرارداد به فیفا شکایت کرده بود. محرومیت ۴ ماهه طارمی و بسته شدن ۲ پنجره نقل و انتقالات محصول بی تدبیری طارمی و مسئولان وقت پرسپولیس شد.

*ماجراجویی برای لژیونر شدن این بار در قطر

طارمی در نیم فصل دوم ۹۶ از پرسپولیس برای بار دوم جدا شد تا دوباره شانسش را برای لژیونر شدن امتحان کند اما این بار مهاجم بوشهری ترجیح داد تا ماجراجویی اش را لیگ های حاشیه خلیج فارس ادامه دهد. الغرافه قطر تیمی بود که مهاجم حاشیه ساز برای سرخ پوشان انتخاب کرد.

مهاجم ملی پوش ایرانی برای تیم قطری در دو فصل ۳۸ بار در ترکیب الغرافه قرار گرفت و ۱۹ گل به ثمر رساند. طارمی آمار گلزنی اش در تیم قطری خوب بود ولی به اندازه ای نبود که بتواند به لیگ های معتبر اروپا برود. با این وجود در سال ۹۸ پیشنهادی از باشگاه ریوآوه پرتغال دریافت کرد.

* آغاز حضور در فوتبال اروپا با حضور در تیمی گم نام

هرچند ریوآوه باشگاهی گمنام در پرتغال بود اما طارمی ترجیح داد شانس خود را برای بازی در اروپا برای دومین بار امتحان کند. او حتی راضی شد دستمزدش نسبت به الغرافه کاهش یابد ولی در لیگ پرتغال بازی کند.

درخشش طارمی با ریوآوه استارت خورد. بازیکن بوشهری نشان داد می تواند در یک تیم گم نام هم توانایی اش را نشان دهد و تیمش را به رده های بالای جدول برساند. گل های متوالی این ستاره ایرانی به تیم های بزرگ پرتغال مثل بنفیکا و پورتو باعث شد تا نامش در رسانه های اروپا بیفتد.

*آقای گلی لیگ پرتغال با ریوآوه و آماده رفتن به پورتو

طارمی در اولین فصل حضورش آنقدر خوب بود که غول های بزرگ پرتغال(پورتو، اسپورتینگ و بنفیکا) برای جذب او وارد رقابت شدند. مهاجم ملی پوش ایران با اتمام فصل گذشته با زدن ۱۸ گل در رده نخست بهترین گلزنان فصل قرار گرفت. مهاجم ایرانی در ۳۰ بازی برای ریوآوه آنچنان موثر ظاهر شد که تیمش سهمیه لیگ اروپا گرفت.

*آمار طارمی در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به شرح زیر است:

تعداد گل: ۱۸

تعداد بازی: ۳۰

پاس گل: ۳

یکه‌تازی طارمی در تیم گم نام ریوآوه و کسب عنوان آقای گلی لیگ پرتغال و گرفتن سهمیه لیگ اروپا باعث شد تا مذاکرات باشگاه پورتو با ریوآوه جدی شود و اکنون در یک قدمی امضای قرارداد با باشگاه بزرگ و پرافتخار پورتو قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    6 0
    عامو دمت گرم پرچم ایران بالاس همه جا هر چند ک پولش به ما نمیرسه اما نوش جونت هر کیم ک هر دری وری گفت زیر نظر به خودش برگرده خخخ
  • پرسپولیس IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 0
    همیشه بدرخشی و خدا پشت و پناهت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس