کد خبر 1108145
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
بنیامین نتانیاهو نمایه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه از تصمیم سودان برای سازش با این رژیم استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم سودان برای سازش با این رژیم استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

سودان از قصد خود برای سازش با رژیم‌صهیونیستی خبر داد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل، سودان و کل منطقه از توافق صلح منتفع خواهند شد. ما با هم آینده بهتری برای منطقه می‌سازیم. ما هر آنچه لازم است را برای تبدیل کردن این دیدگاه به واقعیت انجام خواهیم داد.»

سخنگوی وزارت خارجه سودان لحظاتی پیش در مصاحبه با «اسکای‌نیوز» گفت: «اسرائیل و سودان از توافق صلح منفعت حاصل خواهند کرد.»

«حیدر بداوی صدیق»، سخنگوی وزارت خارجه سودان در این مصاحبه گفت: «ما مشغول بررسی چنین توافقی با در نظر گرفتن منافع سودان و بدون کنار گذاشتن ارزش‌ها و اصول خودمان هستیم.»

این مقام سودانی در ادامه از اقدام امارات متحده عربی در علنی کردن روابط عادی خود با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

بداوی صدیق گفت: «اقدام امارات متحده عربی در امضای توافق با اسرائیل گامی شجاعانه است که مسیر را برای سایر کشورهای جهان عرب هموار کرد. وزارت خارجه سودان چشم به راه تعامل با طرف مقابل برای حرکت به سمت توافق صلح است.»

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ اوت) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد».

در همین ارتباط، منابع صهیونیستی گزارش دادند که هیأتی به ریاست یک مقام بلندپایه این رژیم هفته آینده در راستای رایزنی درباره طرح صلح با امارات راهی ابوظبی می‌شود.

این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس