سلطانی‌فر: عمده افتخارات المپیکی ایران بعد از انقلاب به دست آمد

سفر چین و وزیر ورزش و جوانان امروز در خصوص مسائل مختلف با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، چانگ هوا، سفیر چین در ایران امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با مسعود سلطانی فر دیدار و گفتگو کرد.

سفیر چین در این دیدار با اشاره به روابط خوب ایران و چین اظهار داشت که این روابط به بیش از ۲ هزار سال باز می گردد و جاده ابریشم، تهران و پکن را از سالهای بسیار دور به هم پیوند داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ و اثرگذار در قاره آسیاست، افزود: گسترش روابط میان دو کشور، به خصوص در ورزش برای پکن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

 «تحریف» به ورزش رسید

چانگ هوا در بخش دیگری از سخنانش به تاثیرات شیوع ویروس کرونا در ورزش اشاره کرد و گفت: امیدوارم بعد از ریشه‌کن شدن این ویروس مسابقات ورزشی مجددا شروع و توسط آن روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اشاره به بازدید سال گذشته‌اش از فدراسیون بسکتبال پیشرفت ایران در این رشته را مورد توجه قرار داد و در ادامه با مثبت خواندن عملکرد ملی پوشان والیبال ایران افزود: سال گذشته مسابقات بین‌المللی والیبال در ایران برگزار شد و در این مسابقات توانایی روبه رشد ورزشکاران ایران را به دقت مشاهده کردم. کشور ایران در رشته ووشو نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و متوجه شدم این پیشرفت‌ها از مدیریت و یک عملکرد علمی است.

وی در ادامه نقطه نظرات سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ایران را کاملا ‌کارشناسی توصیف کرد و این نکته را متذکر شد که ورزش، دوستی ایران و چین را عمیق‌تر می کند و امیدوارم با عبور از بحران کرونا این همکاری‌های متقابل را بیشتر کند.

سفیر چین در بخش دیگری از سخنانش میزبانی این کشور در المپیک زمستانی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به بازدیدش از پیست اسکی ایران، این مجموعه ورزشی را بسیارآماده خواند و گفت: ما منتظر حضور تیم‌های ایران در المپیک زمستانی چین هستیم و پیش‌بینی می‌کنم ایران حضوری قدرتمند در المپیک زمستانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با افتخار آماده سرمایه‌‎گذاری در پروژه‌های بزرگ ورزشی ایران هستیم، تاکید کرد: اعتقاد داریم روابط دو کشور به خصوص در زمینه ورزشی در آینده بهتر از گذشته خواهد شد.

سلطانی‌فر: ورزشکاران ایرانی همپای چینی‌ها موفقیت‌های درخشانی داشته‌اند

 مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم در این دیدار اظهار داشت: امیدوارم در مدت ماموریت شما در ایران شاهد دستاوردهای خوبی از همکاری‌های دو جانبه باشیم. در ۵۰ سال اخیر به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این همکاری‌ها با جدیت بیشتر و بهره مندی از ظرفیتهای دوکشور دنبال می شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر گسترش روابط میان دو کشور در دو بخش ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: ارتباط نزدیکی میان ایران و چین به وجود آمده است و باید از این شرایط برای تعامل بیشتر بهره گرفت.

وی در ادامه سند همکاری‌های ورزشی در سال ۲۰۱۰ را یک مبنای خوب برای توسعه همکاری های مشترک دانست و اظهار داشت: باید براساس همان سند مذکور دوره‌های بعدی تمدید شود.

بیشتر بخوانید:

ژست سلطانی‌فر با اشتباهات ویرانگر/ وزارت اطلاعات سری هم به دفتر وزیر ورزش بزند!

سلطانی فر توانمندی‌های ورزشی جمهوری خلق چین به خصوص در رشته‌های پایه مانند شنا و دوومیدانی که افتخارات بسیاری را برای این کشور کسب کرده، مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ورزشکاران ایرانی هم در برخی از رشته‌های ورزشی که ریشه در تاریخ چین دارد هم همپای ورزشکاران چینی، موفقیت‌های درخشانی کسب کرده اند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر برنامه‌ریزی برای همکاری های بیشتر دو کشور در رشته های ورزشی تیمی ازجمله فوتبال، والیبال و بسکتبال خاطرنشان کرد که این همکاری و پیشرفت می‌تواند با روابط متقابل به پیشرفت‌های چشم‌گیری برسد. به عنوان نمونه تیم ملی والیبال جزو ۸ تیم برتر جهان است و می‌خواهیم در ارتقای بیشتر این رشته ورزشی همکاری مناسبی با چین داشته باشیم.

سلطانی فر با بیان اینکه از تبادل مدرس و مربیان برای همکاری‌های فی‌مابین استقبال می کنیم، اظهار امیدواری کرد با عبور از این ویروس جهانی کرونا با شرکت در همایش‌های علمی این تبادل اطلاعات بستر بهتری پیدا کند.

وی در خصوص ارتباطات دو کشور در حوزه جوانان بیان کرد: در طول چند سال اخیر جوانان ما در قالب گروه‌های فرهنگی از کشور چین بازدید کردند و پیشرفت‌های شما مورد بررسی و توجه جوانان ایران قرار گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به گسترش ارتباطات پکن و تهران به خصوص در بخش جوانان اظهار امیدواری کرد که برنامه ی استراتژیک ۲۵ ساله به تصویب مقامات دو کشور برسد و شاهد ارتباطات، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی بهتر از گذشته باشیم.

وی در ادامه از احداث مجموعه ورزشی پیشرفته در جنوب تهران خبرداد و گفت: خواهان بهره مندی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری چین در این خصوص هستیم. مشارکت در احداث این پروژه برای هر دو کشور به خصوص سرمایه‌گذاران چینی تاثیرگذار است و می‌تواند روابط اقتصادی را به خوبی گسترش دهد. اراده روسای جمهور دو کشورگسترش همکاری‌های اقتصادی است و باید کمک کنیم این روند با سرعت بیشتری به پیش برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    قراردا شما با ویلمتوس هم عین برجام درخشید!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس