نیروهای یمنی (3).jpg

در روزهای گذشته، رزمندگان یمنی عملیات گسترده ای را در استان های مارب و الجوف آغاز کردند و با پاکسازی مساحت بیش از ۳ هزار کیلومتر مربعی بار دیگر سعودی ها را در میدان نبرد تحقیر کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی (انصارالله) با کمک برخی قبایل دور جدیدی از حملات علیه نیروهای ائتلاف سعودی را در محور جنوبی و غرب استان مارب (بخش های ماهلیه و مدغل) برای پاکسازی مناطق اشغالی ترتیب دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: نیروهای یمنی در محور غربی حملات را از کوه های «هیلان، مخدره، جدعان، الدرم، العلق» به سمت مناطق اشغالی در محور جاده «سه راهی الجوف - مارب» آغاز کردند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند مناطق «الکسارات، الصهده، سه راهی هیلان، السحیل، السویدا و الحرمل» را پاکسازی و به کنترل دربیاورند.

اعلام الحربی

به گفته این منبع میدانی با پاکسازی های صورت گرفته ارتباط نیروهای ائتلاف سعودی در جاده «سه راهی الجوف - مارب» به طور کامل مسدود شد و همچنین مسیر کمک رسانی به آنان در محور پایگاه مهم و راهبردی «ماس» و مناطق حومه از سمت شهر مارب قطع شد.  

به گزارش مشرق، با آزادسازی منطقه «الکسارات» نیز فاصله رزمندگان یمنی از این محور با شهر مارب به حدود ۱۷ کیلومتر کاهش یافت و در حال حاضر درگیری ها به کوه «منامه» و مناطق شرقی پایگاه ماس کشیده شده است.

از بخش «ماهلیه» در محور جنوبی استان مارب خبر می رسد، رزمندگان یمنی از محور منطقه «الرخیم» حملات غافلگیرانه ای را علیه نیروهای ائتلاف سعودی انجام دادند و توانستند مناطق «الکمب، شجب، مجزع، القرض، الهیر، الفرش، حبله» و کوه «حید» را از اشغال خارج و پاکسازی کنند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی در ادامه عملیات در محور جنوبی استان مارب درصدد هستند نیروهای ائتلاف سعودی را از مناطق «ابا الجشیش، السمره، القدیرین و...»  عقب برانند.

به گفته منابع میدانی، عملیات رزمندگان یمنی فقط به آزادسازی مناطق اشغالی در استان مارب خلاصه نشده و در روزهای گذشته دور جدیدی از حملات در غرب و مرکز بخش «خب والشعف» در استان الجوف علیه نیروهای ائتلاف آغاز شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، در این عملیات پیشروی به سمت منطقه و کوه های راهبردی «الریان»، حومه پایگاه نظامی «الرویک» و کوه های «العلم ابیض، و العلم اسود» در مرکز و جنوب استان الجوف در دستور کار نیروهای یمنی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، در محور نخست رزمندگان یمنی از سمت کوه «الحیض و الصابرین» به سمت منطقه «الریان» حمله کردند و توانستند مناطق و ارتفاعات «هید، بنی جعاس، قوع، قداو، شله، برقاء الخلیله، الشهلاء و عرق الجبیل» را پاکسازی و امن کنند.

اعلام الحربی

در جریان این عملیات مناطق وسیعی از غرب و مرکز بخش «خب و الشعف» به کنترل درآمد و رزمندگان یمنی به منطقه و رشته کوه های «الریان» رسیدند؛ در محور دوم عملیات نیز نیروهای یمنی از سمت رشته کوه های «المزاریق و الدحلات» حملات را به سمت حومه پایگاه نظامی «الرویک» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، مناطق مناطق و کوه های «السرتین، الاضلع، الصبایغ، برقا الاشقر و منقذه» در این محور از اشغال نیروهای ائتلاف خارج شد و رزمندگان یمنی موفق شدند خود را به نزدیکی مرزهای مشترک با شمال استان مارب برسانند.

با پیشروی های به دست آمده، فاصله نیروهای یمنی از نزدیکی مناطق شمالی استان مارب با پایگاه مهم و راهبردی «الرویک» از محور جنوب شرق به حدود ۲۵ کیلومتر کاهش یافته و نیروهای ائتلاف سعودی در مناطق غربی از جمله کوه های «العلم ابیض، العلم اسود و الرحیه» در فشار بیشتری قرار گرفتند.

در محور سوم نیز رزمندگان از سمت کوه های «العاقر و النضود» در محور جنوب غرب بخش «خب والشعف»، حملات را به سمت مناطق کوه های «العلم اسود، العلم ابیض و الرحیه» علیه نیروهای ائتلاف آغاز کردند و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در جریان عملیات در استان مارب و الجوف دهها تن از نیروهای ائتلاف سعودی از جمله چند فرمانده میدانی را به هلاکت رساندند و مساحتی در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    9 21
    به نظرم باید سواحلو تحت کنترل در بیارن باز پس گرفتن بیابان که فایده نداره
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      2 3
      اولا سواحل مناطق بی حفاظ طبیعی هستند و ... ثانیا مناطق بیابانی که می بینید از سویی جهت مناطق نفتی دارند و از سوی دیگر امکان ضربه غافلگیرانه به عربستان را بیشتر می کند و این که لایه حفاظت از مناطق مرکزی را تقویت می نماید .
  • فرزند ایران IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    60 7
    سلاح درست و حسابی به رزمندگان یمنی برسد. سعودی باید در ریاض و امارات در دبی باید بجنگند. به امید پیروزی ملت مظلوم یمن
  • سید احسان IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    25 5
    تا وقتی تنگه باب المندب آزاد نشده، پیروزی بزرگ نمیشه در نظر گرفت
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 1
      هر جا اهمیت خودش رو داره . مناطق نفت خیز در صورت تصرف إن شاء الله هم روی سوخت و هم توان مالی تاثیر داره .
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    28 9
    شجاعت در پیش شیران یمنی ، شرمنده است
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    28 5
    به برادارن یمنی سلاح دوربرد برسانید سعودی را بترکانند
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    15 7
    درود بر برادران مجاهد و اشبال الیمن
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    10 5
    ساختار یمنی قبیله ایه و قبایل خیلی نگاه می کنند که کدام طرف زور بیشتری دارد آن سمت بایستند اگر شهر مارب و پالایشگاه الصافر دست انصارالله بیافته خیلی از قبایل متحد عربستان برخواهند گشت و خیلی از مناطق اتوماتیک پاکسازی می شه .
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 11
    متاسفانه ائتلاف سعودی خیلی پیشرفت کرده برای رزمندگان یمنی مون اسفند دود کنین و آیه الکرسی بخوونین
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      2 2
      برعکس اونها تقریبا متوقفند و بحمد الله انصار الله در حال پیشرفت البته دعا خیلی خوب است بخصوص مداومت در دعای مرزداران
  • UA ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    26 17
    یمنم که رفت !!!
    • BE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      12 2
      سوریه هم رفته بود ، زیاد دلت رو به این توهمات خوش نکن
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 4
    باز پس گرفتن ابین و لحج مهتره تا مارب متاسفانه بخاطر نداشتن سلاح مناسب رو نقشه دقت کنید هرجا که کوهستانیه رزمندگان انصارالله تونستن بگیرن و تو زمین صاف و بیابونی مشکل دارن ابین و لحج باز پس گرفته بشه دست ایران برای رساندن سلاح و تجهیزات بازتره توانشونو نباید برای مناطق بیابانی صرف کنن
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      انصار الله اگه به لطف الهی بتونه مارب با مناطق نفتخیز رو بگیره عملا با المکلا فاصله زیادی نخواهد داشت و تصرف چنین بندر مهمی هم فاصله با ایران رو نزدیک تر می کنه و هم مزاحمت نیروی دریایی سعودی به حد اقل می رسه علاوه بر این که اعطای امکانات هم میسر میشه المکلا بندر مهمیه و مردمش هم از منصور هادی و عربستان بدشون میاد ...
  • کسری IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    8 5
    سلحشوران یمنی همیشه پیروزن.
  • NL ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 9
    هر دو طرف فقط می جنگن. نبوغ نظامی ندارن.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 9
    کل یمن رو ائتلاف گرفته شما میگی پیروزی بزرگ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • چشم نخورید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 1
      درسته ! سطح نگاه و کارشناسی شما خیلی بالاست !
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 3
    با این اوصاف یمن آزاد شده
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 4
    ان شا الله به زودی شاهد خبر ازادی مکه خواهیم بود
  • محفوظ IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    دردو بلاتون بخوره تو سَرِ مسئولین و گردانندگان صدا و سیما که به شدت دچار روزمرگی شدن.
  • علی خدایی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 3
    ما باید با قدرت محاصره غیر انسانی که عربستان وحشی و هم پادو هایش که کرده اند بر علیه ملت کشور مظلوم یمن بشکنیم محاصره را تا کمک های انسان دوستانه را برسانیم ای عربستان وهابی لعنت بر توی خبیث جهود
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 1
    یک چهارم خاک یمن دست حوثی هاست .اگر مارب و حوف وکناره های دریای سرخ را باز پس نگیرند حالا حالا ها کار دارند .ودست برتر با اماراتی ها و سعودی هاست‌
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 2
      خدا مرحمت بفرماید که انصار الله پدافند هواییش تقویت بشود مشکل انصار الله مهمش فعلا همینه اگه پشیبانی هوایی از متجاوزان سلب بشه دیگه ...
  • ناشناس IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 2
    درود بر انصار الله بزودی مکه ازاد خواهد شد ال سعود نابود میشوند،درود بر حوثی ها و خداوند یارتان.
  • فرهاد IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 3
    زنده باد یمن و سلحشورای یمنی که با ایران پیوند تاریخی و دیرینه دارن
  • دکتر سید سجاد هاشمی نسبdrhashminsab@g IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    جدا وقت وقت عمل است خداکند همه پاکان ویاران خدا لحظه ای درنگ نکنند خداوندا وفقنا لما تحب وترضا کاش من نیز میتوانیتم کمک کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس