توییت پامپئو پس از تمسخر اظهاراتش درباره مکانیسم ماشه

وزیر خارجه آمریکا که پیامش درباره حق استفاده واشنگتن از «مکانسیم ماشه» علیه ایران مورد تمسخر قرار گرفته بود، سخنانش را به «باراک اوباما» نسبت داد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که طبق گزارش شبکه روسی «آرتی» به دلیل توییتش درباره حق استفاده واشنگتن از «مکانسیم ماشه» علیه ایران علیرغم مخالفت تمامی کشورها، مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفته بود، در توییتی دیگر شبکه آرتی را مورد خطاب قرار داد و گفت این حرف «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پشین آمریکا بوده نه او.

بیشتر بخوانید:

پامپئو خطاب به آرتی نوشت: شما باز هم اشتباه متوجه شدید. این سخنان درباره اسنپ بک (مکانیسم ماشه) مال من نیست—رئیس‌جمهور اوباما آن‌ها را گفته. او به درستی به کنگره گفت ایالات متحده می‌تواند تحریم‌ها علیه ایران را در هر زمانی به سرعت بازگرداند و هیچ کشوری نمی‌تواند مانع آن شود. این همچنان درست است. منتظر اصلاح (گزارش) از سوی شما هستم.

او سپس عکسی از این سخنان درباره حق استفاده واشنگتن از «مکانسیم ماشه» را منتشر کرده که زیر آن نام باراک اوباما به عنوان گوینده آن و تاریخ ۱۹ اوت ۲۰۱۵ به عنوان زمان گفتن آن درج شده است.

ادعای پامپئو در این خصوص بعد از مورد تمسخر قرار گرفتن، در حالی است که سخنان اوباما مربوط به زمانی بود که آمریکا عضوی از برجام بود و از آن خارج نشده بود. این در حالی است که اکنون آمریکا بنابر اعلام رسمی رئیس‌جمهور این کشور در تاریخ هشتم مه 2018، عضوی از برجام نیست.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، پامپئو بامداد دوشنبه در صفحه توییتر خود در خصوص حق آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نوشت: «[...] اگر هر زمان، ایالات متحده به این باور برسد که ایران به تعهداتش پایبند نبوده است، هیچ کشور دیگری نمی‌تواند توانمندی ما برای «اسنپ‌بک» (بازگرداندن سریع) آن تحریم‌های چندجانبه را متوقف کند».

پیام وزیر خارجه آمریکا به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و مورد تمسخر کاربران اینترنتی قرار گرفت.

شکست قطعنامه بازبینی‌شده واشنگتن در رأی‌گیری روز جمعه شورای امنیت که از سوی بسیاری از ناظران شکستی تحقیرآمیز تلقی شد، خشم مقام‌های آمریکایی را برانگیخت تا در اظشهارنظرهای بعدی بنابر استدلالی حقوقی که از سوی دیگر اعضای شورای امنیت تاکنون پذیرفته نشده، از فعال‌سازی مکانیسم ماشه سخن بگویند.

رئیس‌جمهور آمریکا هم بامداد یکشنبه مدعی شد که واشنگتن این هفته برای فعال کردن مکانیسم احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش می‌کند.

بسیاری از مقام‌های بین‌المللی و بعضا آمریکایی تأکید دارند که با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، واشنگتن حق فعالسازی مکانیسم ماشه را ندارد.

سخنگوی «جوزپ بورل»‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت از آنجا که آمریکا از برجام خارج شده است توانایی فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد.

از سوی دیگر «آنتونی بلینکن» مشاور «جو بایدن» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در امور سیاست خارجی نیز در یک پیام توییتری با گوشزد کردن مفاد برجام و عدم امکان واشنگتن برای استناد به مکانیسم ماشه با توجه به خروج دو سال پیش دولت ترامپ از برجام، نوشت: «راه‌حل‌های موجود در این قطعنامه در اختیار کشورهای شرکت‌کننده (اعضای برجام) است. کاخ سفید در [زمان] خروج از این توافقنامه، به معنای واقعی کلمه، عنوان بیانیه خود را "پایان دادن به مشارکت ایالات متحده در برجام" قرار داد. عاقلانه خواهد بود به توافقنامه‌ای که کارساز است و قدرت دارد، پایبند بود.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    42 7
    ترامپ. دومینیکن
    • شکوهیان IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      25 10
      اوباما از همه اینا بدتر و حقه باز تر بود
    • دیده بان IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      15 4
      سلام ... این متن را از سایت وی اُ اِی کپی کردم. خواهش می کنم با دقت بخونید: (( پرزیدنت ترامپ بارها اعلام کرده است که آماده گفت و گوی بدون پیش شرط با مقامات جمهوری اسلامی است. دولت آمریکا از ایران خواسته است که از تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دست بردارد، از گروه‌های تروریستی حمایت نکند و از تلاش برای ایجاد تنش، دخالت در کشورهای منطقه و توسعه برنامه موشکی خودداری کند تا امکان توافقی بهتر از توافق قبل فراهم شود. )) به اون عبارت « بدون پیش شرط » دقت کنید. حالا ادامه ی متن را بخونید... دولت آمریکا از ایران خواسته است ... دست بردارد، حمایت نکند، خودداری کند... اینا پیش شرط نیست؟؟؟ آمریکایی ها واقعا نفهمن یا خودشون را زدن به نفهمی؟
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      3 9
      فقط ترامپ. عملیات اذرخش کبود باید با تعداد بالا تکرار شه
  • E-R IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    37 5
    يك نفر أين بيچاره راتوجيه كند وبفهماند ماشه دست كي هست انگار چشمهايشان هم كور شده است
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      3 5
      تعدادی از دست نشانده ها و نوکران امریکا ماشه را در دست دترند اگر اونها دست به این اقدام بزنند چی؟؟
    • یکی از مردم IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 0
      تازه این بابا مغز متفکر دولت ترامپه...وقتی میخواستن از برجام خارج شن این اسکولو آوردن که هنوز نمیفهمه اون موقع که اوباما او حرف رو زد آمریکا تو برجام بود!!!!
    • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      6 0
      ترامپ اینبار رودست خورد ترامپ برات متاسفم در عین زرنگی پنالتی بزرگی دادی حالا حالا ها بایستی حسرت بخوری
    • حسین IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 0
      نمی تونند چون اجراییه ای در برجام ندارند که بخواهند این کار را بکنند وفقط ایران به توافقات برجام عمل کرده وآنها عمل نکردند پس ادعایی نمی توانند داشته باشند تازه ایران باید این ادعا را از آنها داشته باشه نه آنها (طبق قانون اگه با زور باشه این یه حرف دیگه ایست)
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    27 24
    یعنی خاک بر سرت روحانی خاک بر سرت ظریف
    • . US ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      8 2
      بی شعور نفهم این چه طرز حرف زدن هستش
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      7 1
      خاک بر سر خودت و دوست ات
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 4
      خاک توی سر تو اگه راهکار ظریف نبود الان میدونستی آمریکا چ غلطهایی که نمی‌کرد بد نیست مطلب رو درست بخونی فقط یه عده میان و کارشون شده فحش دادن به این اون
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 3
      خاک بر سر بزرگترت که بهت ادب یاد نداده.
    • سید IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 0
      چرا خاک بر سره این صلح طلبان !!؟؟ خاک بر سره جنگ طلبان مثل شما
    • علی صادقی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 0
      چرا توهین های بی ادبان را به مقامات کشور می‌نویسید؟
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 4
    مکانیسم(فرانسوی) = ساز و کار
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    11 2
    دلقک
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    18 2
    پمپ فاضلاب.
  • ناشناس IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    11 1
    وقتی به بازگشت تحریم ها علیه ایران تو سازمان ملل رای ندادن الان بازگشت تحریم ها توسط آمریکا یک نوع دخالت آشکار توی امور تمام کشورها محسوب میشه .باید دید کشورهای جهان بازم دخالت های یکطرفه آمریکا رو توی امور کشورشون میپذیرن؟؟؟
  • IN ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    9 29
    تااینجا که هر حرفی زده انجام داده. همیشه ترامپ با سود داشته هاش بازی میکنه نه با داشته هایه کشورش چون یه بازاری‌ه کامله. پس همیشه میبره.
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      6 2
      13:56 شنیدم ترامپ یه پادو و توالت شور میخواد، فوری برو درخواست کار بده تا در جوارش بیزنس یاد بگیری!! خخخخخ
    • سیامک امامی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 1
      بعد از هشتاد سال پایگاه نظامی آمریکا مورد عنایت جمهوری اسلامی قرار گرفت، شما که میگی ترامپ‌ همیشه برنده هست، دقت کن، بعد از هشتاد سال ، وقتی هیچ کشوری ، حتی کشورهای هسته ایی، و جهان اولی ، جرات، حمله به آمریکا رو نداشتن ، این ایران بود ، که کلاه‌ پرزیدنت آمریکا رو بی پشم کرد، جالبه ترامپ تو خود آمریکا طرفداری مثل تو نداره،
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 5
    مرگ برظالمان این کره خاکی امریکا ونوچه هاش
  • CA ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 3
    لیبرالیسم پوشالی که توسط پر از تروریسم و فاشیسم هست و بایستی از سطح زمین زدوده گردد و عوامل اصلی آن اعدام کردند
  • SE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    برای پذیرفتن امریکا در برجام باید دو شرط اساسی به برجام اضافه شود یکی حذف کامل مکانیسم ماشه و دیگری رفع تمامی تحریمها فارغ از بهانه های اعما آنها و عدم امکان وضع مجدد تحریمها علیه با هر بهانه جدیدی
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 1
      امریکا رسما از برجام خارج شده و هیچ حقی در استفاده مفاد برجام ندارد امریکا با خروج از برجام خیال می کرد این انقلاب بدون پشتوانه است اما شهادت سردار و حضور ده ها میلیونی مردم در خیابان های کشور خودمان و کشورهای همسایه و ابراز ناراحتی مردم کشورهای اسلامی و آزاده جهان از شهادت سردار دلها خواب آنها را نقش برآب کرد قرداد برجامی برای ایران هم باید منفعت داشته باشد اگر بخواهیم امریکا دوباره وارد برجام شود اولا حداقل مانع تراشی های گذشته را جبران کرده و تمام تحریم های ظالمانه را بر طرف کنند دوم اینکه مکانیسم ماشه تحریم ها باید برداشته شود زیرا این ایران است که سال ها به برجام عمل کرده و اعتمادسازی انجام داده است مخالفت کشورهای جامعه جهانی با قطعنامه اخیر علیه ایران در سازمان ملل گواه بر این مدعا است اما امریکا رسما برجام را اجرا نکرده و آنرا کنار گذاشته است و از آن کاملا خارج شده است
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 1
    اسکول! اونوقت آمریکا عضو برجام بود هنوز! فقط خیک گنده کرده دریغ از یه جو عقل!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 2
    من که میگم برای تنبیه آمریکا در صورت درخواست برگشت به برجام از سوی ایران مخالفت یا بمدت چندسال با تاخیر مواجه شود تا باشد از این غلط ها. نکند . ما که تا الان مقاومت کردیم و سختی ها را از جمله پایین آمدن قیمت ریال و گرانی های همه گونه ساختاری و دستوری . حالا که دنیا به درگ این رسیده به اتفاق میشود مقابل آمریکا ایستاد و از تجربه شیرین آن لذت برد . هر چند برای حفظ ظاهر برخی کلمات و بیانیه ها برای دلداری آمریکا ادا بشه . پس ما میتو انیم مقابل ورود و برگشت آمریکا به معاهده بین المللی که بالاترین قدرت بخود اجازه هر گونه تصمیم و رفتار میداده . الان این استخوان چهل سال در گلو مانده زخم کاری بر پیکر با ابهت زده و طرف را چنان گیچ کرده که به پرت وبلا گوئی وادار کرده .. مصاحبه ای از ناتانیاهو دیدم در عین اینکه میخواد از ایران بد بگه ناچار میشه بعضی واقعیت ها را بگه تا بتونه مخاطبش را برای اهمیت کار خود با امارات را توجیه کنه . و اونهم توان و قدرت ایران است .در آخر میگه هر جا چشم وا میکنی ایران اونجاست . افریقا آمریکا . اینه . ممکنه ما در داخل کامل درک نکنیم اهمیت واقعی استقامت ملی خود را . اما کشورهای دیگر دارند متوجه میشوند این ایرانی که آمریکا اسرائیل و بعضی از دیگر کشورهای اروپا و عرب از ایران سخن میگن وبدش را تبلیغ میکنند و از تحریم سخت و اینکه پدرشون در آوردیم . اما میبینند همین ایران بنزین میرسونه ونزوئلا تو اون شرائط که کسی قدرت نمیکرد . یعنی چه . چگونه کشوری چهل و چندسال تحریم . هنوز مانده که هیچ . قادر به قدرتنمائی هم هست و در شورای امنیت براش موفقیت کسب میشه . یعنی اعتماد بخود . امارات و اسرائیل بخاطر دلداری از این همه شکست حالا رابطه علنی را در بوق و کرنا میکنند شاید مقداری آروم بگیرند . اما طبق تجربه این هم بنفع ایران تموم میشه . چرا . چون خواست خداوند تو اناست و پشتیبان جبهه مقاومت که دیگر مختص به غرب آسیا نیست . جهانی شده . بزودی خبرهای خوبی از هر جا خواهید شنید . امروز هر ایرانی در هر جای این کره خاکی زندگی میکند خود را بعنوان یک ایرانی با افتخار خود را معرفی میکند و سعی میکند مانند سفیز دنبال منافع کشورش باشد و حلقه وصل بین مام وطن و سرزمینی که در آن زندگی میکند باشد . چون این تجلی ملی موجب جوشش خون در رگ ها و جد و شعف و خلاقیت و افتخار برای سرزمین پدری و مادری
    • زارع IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      روانی
  • BE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    اگر می توانید به sott net بروید و به گزارش خبرنگار Millie Weaver نگاه کنید ، همه چیز را بیان می کند......مشرق باید آن را ترجمه و چاپ کند تا مردم بهتر ببینند چه اتفاقی می افتد...
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    فقط میتونم بگم پاینده باد برجام مقدس
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 1
    این آقای پمپ آب ( به زبان محلی پمپ او) چقدر شعور زیادی دارد!!! بیانیه هشتم مه 2018 رئیس دولتش یادش نیست و عطف به ماسبق میکند که از نظر حقوقی اعتبار ندارد. ثانیا نمی داند که همه آن توافقنامه برای وادار کردن امریکا و به زعم آنان ایران برای انجام تعهداتی بوده که با انجام کامل تعهدات ایران تا آن زمان و عدم تعهد امریکا تا آن زمان و بعد خروجش از پیمان، علاوه بر اینکه امریکا مجرم است و باید خسارت بدهد تمام کشورهای غربی پیرو امریکا (اروپاییان) که آنها هم بعنوان شاهد پیمان را امضا کردند هم در خسارات وارده بر ایران برای انجام کامل تعهدات و عدم انجام تعهدات برجامی امریکا و همپیمانانش شریکند و با اصلاح نهادهای بین المللی در جهان که بزودی اتفاق خواهد افتاد تمام خسارات از امریکا و همپیمانانشان اخذ خواهد شد این رقمی است در حدود 5 بیلیون دلار یعنی 5000 میلیارد دلار. البته باید معادل ریالی آنرا به ما بدهند چون ما دلار فعلی بی ارزش مربوط به امریکا را در زمان تشکیل نهاد بین المللی خارج از سلطه امریکا قبول نداریم.
  • US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    اسگل هنوز نفهمیده یکجانبه گرایی و خروج از برجام یعنی چی! حداقل زحمت میکشیدن متن برجام رو میخوندن! خدا رو شکر که کل متن دست نقادان داخلی نبود! غیر این بود امریکایی ها با بندبند برجام هشیار شده بودند!!! ما کم از قوم بنی اسرائیل نداریم که.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    حالا باید این احمق هایی که از برخی مثلاً ایرانیان برانداز هم تاییدیه میگرفتند برای حماقتشون بفهمند اگر در برجام مونده بودند خیلی راحت میتونستند همه تحریمها رو برگردونند بدون اینکه اینهمه هم مضحکه خاص و عام شوند. منتهی این کودن ها واقعاً واقعاً هو فکر کرده بودند با فشار حداکثری شون ایران دو سه ماهه کله پا میشه. همون شتر در خواب بیند پنبه دانه رهبریمون. حالا دلم میخواد ببینم فقط این پمپئو و ترامپ و دوستان چجوری به اون مثلاً ایرانی ها چپ چپ نگاه میکنند!!! الحمدلله الذی جعل الاعدائنا من الحمقاء.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    متن اوباما مربوط به زمانی است که آمریکا یکی از عضوهای اصلی برجام بوده است وقتی یک جاسوس رئیس دستگاه دیپلماسی شود بهتر از این عمل نمی کنند استفاده ناشیانه پمپئو از این متن مثل این است سر امتحان فیزیک ریاضی تقلب کند
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    شما امریکایی ها مردمو تحت فشار گذاشتین نه دولت ایرانو
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 2
    عزیزم ماهم ازبرجام خروج میکنیم وبمب اتم برات میسازیم هیچ کاریم نمیتونی بکنی
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 2
    سلام بر پمپئو .......
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    ایران باید یکی از شروط اصلی برای اجرا کامل برجام علاوه بر تعهد همه اعضای 1+5 به مفاد برجام حذف مکانیزم ماشه باشد
    • مهرشاد IN ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 0
      دوست عزیز این رو چند بار تکرار کن تا به یادت بمونه۱+۴
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 1
    خدایی اینکه آمریکا از برجام خارج شده مصداق عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد هست. و الا معلوم نبود چه بلایی سر ایران با کمک برجام می آوردن.
    • . IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 3
      پاینده باد رهبری
  • ایرانی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    پمپو بعد از شکست در شورای امنیت شکمش را گذاشته در فرغون و رفته به دومینیکن
  • مزدک IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 1
    خواهشمندم در مورد سیاست دولت آمریکا از کلمه دولت آمریکا استفاده کنید خانم بنده مسلمان آمریکایی است ناراحت میشود مردم آمریکا را با دولت جمع بسته میشود ممنونم
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 1
    پمپ او چی میگه این وسط...خخخخ
  • ناشناس IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    واقعا متاسفم برای یک عده بی ادب که نمی‌دونم خانم هستن یا آقا این به اون میگه خاک تو سرت اونم به این .در عجبم آقایان و خانمهای محترم ما ایرانیان از هزاران سال پیش مظهر فرهنگ و تمدن جهان بودیم چه بر سر ما آمده به همدیگه چرا احترام نمیزاریم مگه ما ایرانیان غیر همدیگه کیو داریم همه برادر و خواهر هم هستیم از یک ملتیم بدونین اونور دنیا کسی دلش بحال ما نمیسوزه ترامپ به فکر جیب خودشه هر چی میگن همش دروغه فقط ما ایرانیان باید با هم متحد بشیم و دست همو بگیریم چاره اینه فقط این
  • نوذر محمودی برام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    مکانیسم ماشهتمام تحریمها از طرف سازمان ملل وتحریمهای یک جانبه امریکا که طبق ادعای امریکا برعلیه ایران باید برگردانده شود یعنی اینکه ما بطور کامل تحریم نیستیم پس چرا دولت ما از حربه تحریم استفاده میکند و به بهانه اینکه دچار کمبود ارز خارجی هستیم ارزهای خارجی را گران میکندتا از تورم ونقدینگی جلو گیری کند اگر کار اقتصادی بلد نیستید از حربه تحریم استفاده نکنید با مردم شقاف باشید
  • حسین IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    اینها با قانون کاری ندارند فقط حرف، حرف خودشان یعنی با زور قانون برای آنها معنا ندارد بخاطر همین هست که بی عدالتی در آمریکا بیداد می کند واگر ایران دستش بسته بود این قانون بی عدالتی و ور گو یانه اجرا می شد وفقط حرف خود شان بر کرسی می نشاندند که تا حالا که فقط ایران اجرا کننده بوده وآنها هیچ اجراییه ای نداشته اند یعنی قدرت یعنی زور بیشتر وفقط ایران را زیر این بار قرار داده اند و ایران با افزایش قدرت موشکی توانسته تا اینجا با آنها مقابله کند وزیر بار ظلم نرود
  • ناشناس IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    شما که جنبه نظر دادن نداریدخوب خودتان را بزحمت ندازیدبابی ادابی پیام میفرستیدیعنی چی؟؟؟که شما را تتماشای مردم کنید..هرگاه آرامش خودرا حفظ کردی بیا نظربفرست یا گفتگو بکن...ببخشید
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام بهانه خروج امریکا از برجام نقض روح برجام بود . کسی میدونه روح برجام چی بود مگه ?
  • خلیل خلیلی هستم IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 1
    مشاوران جناب ترامپ یه مشت ادمهای قمارباز وارازل هستندازنظرسوادسیاسی تهی هستند فقط تنهازوررامیشناسندبنده خدای ترامپ هم خودش اهل سیاست نیست که خبر داشته باشد هراحمقی خوب میداندوقتطی ازقراردادی خارج میشوی دیگر ازمزایای انهم سودنخواهی برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس