طاهری‌جعفری: الزامات قانونی در قرارداد ویلموتس رعایت نشده است / با مقصرین برخورد می‌شود

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور، گفت: الزامات قانونی در قرارداد رعایت نشده است و برای افرادی که این قرارداد را نوشته‌اند متانسب با جرم، رای صادر می‌شود.

به گزارش مشرق، «مسعود طاهری‌جعفری» بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور با حضور در برنامه فوتبال برتر در خصوص محکوم شدن فدراسیون فوتبال به پرداخت غرامت ۶ میلیون ۲۰۰ هزار یورویی به «مارک ویلموتس»، اظهار داشت: مایلم بگویم که در این موضوع دو رویکرد داریم که یکی رویکرد بین المللی است که هیچ ایرانی از این رای خوشحال نیست و بایستی همه ما تلاش کنیم تا از بیت المال دفاع کنیم.

وی افزود: حق تجدیدنظر خواهی داریم که وظیف بسیار سنگین برای مسوولان عالی ورزش و فدراسیون فوتبال است و نباید فدراسیون تنها باشد تا بتوانیم حق مردم را بگیریم.

طاهری ادامه داد: یک رویکرد هم داخلی است که قوه قضائیه و سازمان بازرسی ورود کرد و ابلاغی صادر شد که تیمی از بازرسان مستقر شدند. گزارش ما مراحل نهایی را برای ارسال به مراجع مربوط طی می‌کند. این قرارداد همانگونه که وکیل فدراسیون اعلام کرد جای دفاع ندارد.

این مقام مسوول توضیح داد: بندهای قرارداد مشخص است که چه مقداری پرداخت شده و حتی مبلغی هم مازاد به ویلموتس داده شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال، ۸۸ میلیارد بدهی مالیاتی دارد و بازهم مالیت این قرارداد را برعهده گرفته است. ایرادات زیادی به این قرارداد است. روال اساسنامه‌ای برای این قرارداد طی نشده و رئیس وقت فدراسیون قرارداد را می‌بندد و هشت روز بعد به تصویب هیات رئیسه رسیده است.

بازرس کل امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور، تصریح کرد: ویلموتس در تیم‌های ملی ساعل عاج و بلژیک کار کرده و اخراج شده و دو سال بیکار بوده است. ما بعد از هفت سال که به آسیایی‌ها باخت نداشتیم در چهار بازی، دو باخت دادیم که خوب نیست.

بیشتر بخوانید:

وکیل فدراسیون: نمی‌دانم چه کسی واژه عجیب را در بند قرارداد ویلموتس آورده

وی گذری دوباره به قرارداد ویلموتس زد و گفت: الزامات حقوقی در این قرارداد رعایت نشده و موضوعی که مسوولان فدراسیون مطلع بودند این است که از کجا می‌خواهند بودجه را تامین کنند.دوستان امیدشان به پولی بوده که از فیفا دریافت می کردیم.

طاهری توضیح داد: طبق قرارداد برای هر برتری ۶ هزار یورو و برای تساوی سه هزار یورو به ویلموتس داده می‌شد که می‌طلبد با این تحریم‌ها و مشکلات کشور، توجه بیشتری به امضای قرارداد با خارجی‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص نحوه برخورد با افرادی که این قرارداد را نوشته‌اند، گفت: با نهایی شدن و ارسال پرونده، مراجع رسیدگی به تخلفات به تناسب جرم، رای را صادر می‌کند. قطعا محاکم قضایی با مسببین این اتفاق که در وظایف خود کوتاهی کرده‌اند برخورد خواهند کرد.

این مقام مسوول افزود: باید اذعان کرد که زمانی برای آزمون و خطا نیست و وکلای فدراسیون اشاره کردند که وقت کم بوده است. برداشت این است که دوستان وکلا احاطه‌ای به این پرونده ندارند که بخواهند دفاع کنند.

وی از مسوولان ورزش خواست تا برای برطرف شدن این موضوع ملی کمک کنند و گفت: این مساله ورزش کشور را دچار بحران کرده است. رئیس وقت فدراسیون می‌گوید وکیلی که استخدام کرده و قرار بود دفاع کند، حذف شده است. اما من می‌گویم افرادی که اکنون تصدی فدراسیون را دارند آن زمان عضو هیات رئیسه بودند و بارها نزد ما آمده و توضیح داده‌اند.

طاهری گفت: اگر می‌خواهیم در ورزش کشورمان از مربیان خارجی استفاده کنیم باید افرادی را بیاوریم که بتوانند به ورزشکاران و حتی مربیان داخلی کمک کنند. هشت سال در فوتبال ایران، یک سرمربی خارجی از صفر تا صد مسائل مختلف ورود کرد و بسیاری از مربیان خوب داخلی را مورد تخریب انجام داد که فدراسیون فقط سکوت می کرد. اکثر خارجی‌ها که به ایران آمده با دعوا رفته و در فیفا برنده شده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ورزش ورود کرده‌اند که در برخی رشته‌ها با استفاده از جوانان شایسته داخلی موفق شده‌ایم. اگر به یک مربی جوان داخلی هم مثل کی‌روش هشت سال فرصت می‌دادیم به موفقیت می‌رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس