کتاب روضه - کتابستان معرفت - کراپ‌شده

اینستاگرام در اقدامی عجیب معرفی کتاب «روضه» را به دلیل داشتن محتوای خشونت آمیز پاک کرد!

به گزارش مشرق، محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: عجیب بود، اینستاگرام استوری معرفی کتاب «روضه» را به خاطر داشتن محتوای خشونت آمیز پاک کرده است. 

وی با انتشار تصویر فوق از حذف معرفی کتابی مستند درباره کربلا با عنوان «روضه» خبر داد.

یکی از مهم‌ترین مقاتل عاشورا، کتاب «روضة‌الشهدا» نوشته ملاحسین واعظ کاشفی است که به گمان برخی نخستین مقتل نگاشته شده به زبان فارسی است.

اهمیت کتاب به گونه‌ای بود که پس از تالیف روضه الشهدا بسیاری از مجالس عزاداری برای اهل بیت و مخصوصا امام حسین علیهم السلام براساس خوانش این کتاب برگزار می‌شد. تا این که رفته رفته به مجالس روضه خوانی معروف و مشهور شد.

یکی از انتقادات وارد بر این کتاب که در طول تاریخ بسیار مطرح شده استفاده آن از روایات تاریخی ضعیف و غیرمستند است و چهره‌های مشهوری مانند سیدمحسن امین، محدث نوری و شهید مطهری به انتقاد از آن پرداختند.

حالا با گذشت نزدیک به ۵۰۰ سال از نگارش این کتاب، محمد حقی با رجوع به منابع دست اول تلاش کرده فرازهای تاریخی صحیح این کتاب را مستندسازی کرده و از این حیث، نقیصه «روضه‌الشهدا» را رفع کند.

کتاب «روضه» که پژوهشی جدی در اسناد «روضه‌الشهدا» ملاحسین واعظ کاشفی است در ۲۹۶ صفحه و با قیمت ۳۸هزار تومان به همت انتشارات کتابستان معرفت چاپ و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 5
    دمش گرم
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      3 1
      خفه شو حرمله زاده
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 1
    به خاطر محتوای خشونت آمیز نبوده. اصل قضیه اینه: 1-شیطان دشمن انسان هست ((دشمن قسم خورده، به بیان صریح قرآن)) (( «دشمن» اولا یعنی «شیطان»... آمریکا بزرگترین تجسم «شیطان» در درون جامعه بشری امروزی هست))... 2- شیطان بر ذهن و فکر اولیاء خودش نفوذ و فرمانروایی داره (( و مدیران اینستاگرام و گوگل و توییتر و فیسبوک و تلگرام و سایر سرویسهای مشهور جهانی اجتماعی رایگان امروزی تقریبا 100در100 همشون جزو اولیاء شیطان هستن))....... 3- شیطان به خوبی میدونه که امروز تنها راه نجات و خیر و صلاح مردم و بشریت و انسانها اینه که با نهضت و فرهنگ امام حسین(ع) و شهادت و عاشورا انس بگیرن ((و شیطان از این فرهنگ حسابی زخم خورده چون همین فرهنگ باعث قیام امام خمینی و شهیدان از درون جامعه شد و باعث پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی شد که طلیعه نجات بشریت از بردگی شیطان هست)) .......4-کتابهای مقاتل عاشورا مثل همین کتاب «روضه» جزو مهمترین کتابهای فاخر درباره فرهنگ شهادت و عاشورا و نهضت امام حسین(علیه السلام) هست که منجر به آشنایی و انس عمیق مردم با این فرهنگ میشه.......... 5-حالا میتونیم معادله رو حل کنیم و بفهمیم علت اصلی اینکه اینستاگرام منحوس و موذی پستهای شهادت شهید سلیمانی رو حذف کرد و حالا هم پست معرفی کتاب «روضه» رو حذف میکنه چیه.......... قضیه اینستاگرام و فضای مجازی خیلی عمیق تر و جدی تر از اونیه که فکرشو میکردم....... سوال. چرا با وجود تاکیدات رهبری درباره فضای مجازی و موضوع اینترنت ملی ولی هنوز رئیسجمهور و وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد یک اینستاگرام ایرانی درست نکردن و مردم رو بهش انتقال ندادن؟؟؟...حتما باید زودتر رسما توسط دولت یه نوع سرویس اجتماعی اینترنتی رایگان و پرامکانات و پرسرعت داخلی به نام «ایرانستاگرام» ایرانی درست بشه و پناهگاه افکار عمومی جامعه در مقابل برنامه های عمیق فرهنگی دشمن باشه... حتما همین پاییز امسال این کارو اجرایی کنید تا دیر نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس