کد خبر 1107484
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
ترامپ انتخابات ایران

تا چند ماه پیش تمام تلاش‌های دموکرات‌ها و مخالفان داخلی از طرق مختلف استیضاح و غیره برای بر زمین زدن ترامپ ناکام مانده بود چرا که عملکرد او در حوزه‌ی اقتصاد برای مردم مطلوب و کارآمد بود.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر یادداشتی از حمید خوش آیند، کارشناس مسائل سیاسی را درباره انتخابات آمریکا منتشر کرد.

در انتخابات آمریکا، مطلقاً نظرسنجی‌ها تعیین کننده نیست. مهم عملکرد فرد به خصوص در عرصه اقتصاد و تبعیت او از سیستم است. تا زمانی که فرد از سیستم و ساختار سیاستگذاری و قدرت در آمریکا تبعیت کرده و از نظر شاخص‌های اقتصادی هم عملکرد خوبی داشته و به بیان ساده شکم مردم را به هر وسیله ولو جنگ خارجی سیر نگه دارد، امکان اینکه برای بار دوم رئیس جمهور شود، بسیار بالاست.

تا چند ماه پیش تمام تلاش‌های دموکرات‌ها و مخالفان داخلی از طرق مختلف استیضاح و غیره برای بر زمین زدن ترامپ ناکام مانده بود چرا که عملکرد او در حوزه‌ی اقتصاد برای مردم مطلوب و کارآمد بود.

ترامپ فردی است که خارج از سیستم به ساختار و بدنه قدرت و سیاست در آمریکا وارد شده است. او یک سیاستمدار متعارف نیست که با اقدامات متعارف مانند استیضاح و محاکمه برکنار شود.

بقاء ترامپ تا همین چند ماه پیش در گرو اقتصادی بوده است که برای نخستین بار به طرز شکوفایی در آمریکای ۵۰ سال اخیر برپا داشته بود. این اقتصاد اما امروز وارد عمیق‌ترین دوران رکود خود در چند دهه‌ی اخیر شده است. بنابراین طبیعی است که اگر این وضعیت تا آبان ماه ادامه داشته باشد، وی قطعاً بازنده انتخابات خواهد بود. چرا که انتخابات ۲۰۲۰ کاملاً اقتصادمحور است.

سیاست خارجی هیچ تأثیری در انتخابات آمریکا ندارد. جامعه‌ی آمریکا همه چیز حتی جنگ را برای اقتصاد می‌خواهد. اگر جنگ صرفه و نفع اقتصادی داشته باشد، از این ابایی ندارند که به یک جنگجو متمایل شوند و به او رأی دهند و بالعکس.

تنها اتفاقی که می‌تواند ترامپ را زمین بزند، اقتصاد است؛ این چیزی است که سیستم آمریکا می‌گوید. برای همین است که بسیاری در آمریکا و مخالفان ترامپ و دموکرات‌ها تا همین چند ماه پیش آرزو می‌کردند که این کشور وارد رکود شود. چرا که این را تنها راه رهایی از شر ترامپ می‌دانستند. این امر امروز محقق شده است مگر اینکه در هفته‌های آتی ترامپ برگ‌های دیگری را رو کند و بایدن را بکوبد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    کرونا را دموکراتها ایجاد کردند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 1
    طرفداران ترامپ سرجايشان هستند ودوباره به وى راى خواهند داد وقرار نيست كسى به انها اضافه شود
  • سرباز IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 3
    ترامپ تو انتخابات پیروز میشه و روسیاهی برای اصلاح طلبان و لیبرالها می مونه که فکر میکنند جوبایدن عاشق چشم و ابرو ایناست که به محض پیروزی براشون دلار بفرسته و تحریم ها رو برداره.احمق ها
  • شایسته FR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس