اخبار ویژه روزنامه ها

بزرگ‌ترین اشکال یک سیستم‌ مدیریتی، بلاتکلیفی و ارسال پیام‌های متناقض به جامعه است. اساسا رفتار غیرقابل پیش‌بینی جز در صحنه نبرد و موارد معدود و محدود، آزاردهنده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

لغو تحریم تسلیحاتی را فاکتور نکنید با برجام ۲ دنبال خلع سلاح کشور بودید

هیجان ساختگی طیف حامی ‌برجام دو و سه برای لغو تحریم تسلیحاتی ایران، سؤال‌برانگیز و تعجب برانگیز است

این طیف، لغو تحریم تسلیحاتی ایران با پنج سال تاخیر سؤال‌برانگیز را جای وعده و تعهد «لغو تحریم‌های اقتصادی»، برای مردم فاکتور می‌کنند و حال آنکه قبلاً علنا خواستار برجام دو و سه شده بودند و موضوع برجام جدید با دشمن، چیزی جز خلع سلاح و کاهش قدرت نظامی ایران نبود.

به همین دلیل هم با وجود اصرار چین و روسیه برای لغو آنی تحریم‌های تسلیحاتی در مذاکرات، این طیف با تمدید تحریم‌ها تا پنج سال بعد که خواست آمریکا بود، همراهی نشان دادند.

همین‌ها در برجام ۹۷۰۰ کیلو اورانیوم غنی‌شده را واگذار کردند و مجوز گرفتند تا صرفا تا سقف ۳۰۰ کیلوگرم غنی‌سازی کنند؛ با این شرط که بیش از این سقف را به خارج بفرستند! با این وجود ادعا کردند غنی‌سازی را حفظ کردیم و توسعه دادیم و به صادرکنندگان اورانیوم غنی‌شده در جهان پیوستیم. اما نگفتند با این واگذاری پرخسارت، نیاز خودمان برای اورانیوم غنی‌شده یا ماده اولیه را از کجا تامین می‌کنند؟

بزرگ این جماعت چند سال قبل ادعا کرده بود باید مثل ژاپن و آلمان که پس از شکست در جنگ جهانی مجبورشان کردند بودجه نظامی را کنار بگذارند، ما هم بودجه نظامی را کنار بگذاریم تا بتوانیم توسعه اقتصادی داشته باشیم!

البته آمار رسمی جهانی نشان می‌داد ژاپن و آلمان در رتبه هشتم و نهم کشورها به لحاظ بالاترین هزینه نظامی قرار دارند!

اما با آن منطق آلوده به نفوذ دشمن، هیجان نمایشی طیف مذکور درباره لغو تحریم تسلیحاتی چه موضوعیتی می‌تواند داشته باشد؟!

اروپا برخلاف تعهد برجامی در پی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است

سایت رسمی دولت آلمان تصریح کرد اروپا در زمینه ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با آمریکا هم‌نظر است و صرفاً به دنبال اجرای شیوه‌های نرم برای عملی کردن این هدف است. طبق برجام، تحریم‌های تسلیحاتی ایران اواخر مهر ماه امسال تمام می‌شود اما آمریکا رسماً دنبال تمدید این تحریم‌ها در شورای امنیت بود که موفق نشد.

سایت دویچه وله در این زمینه در تحلیلی نوشت: قطعنامه پیشنهادی دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل تصویب نشد. سه کشور اروپایی با رأی ممتنع نشان دادند که آنها هم نگران پایان ممنوعیت خرید و فروش سلاح هستند.

اگرچه این اتفاق حتی بعد از تعدیل مفاد قابل انتظار بود اما تنها کسب یک رأی موافق ناکامی قابل اعتنایی را برای دولت ترامپ رقم زد که اصرار زیادی بر تعقیب یکجانبه‌گرایی در مناسبات بین‌الملل دارد. منتهی این ناکامی به معنای موفقیت برای جمهوری اسلامی نیست که سه کشور اروپایی حامی برجام با رأی ممتنع و عدم همراهی با دولت‌های چین و روسیه نشان دادند که آنها هم نگران پایان ممنوعیت خرید و فروش سلاح‌های متعارف توسط ایران هستند؛ در صورتی که به عنوان امضاکنندگان برجام باید براساس تعهدات خود با تمدید تحریم تسلیحاتی مخالفت می‌کردند.

دویچه وله در ادامه می‌نویسد: تروئیکای اروپا حساسیت نسبت به سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی و تلاش برای تغییر رفتار آن را می‌خواهد در چارچوب برجام دنبال کند و هنوز به حفظ آن امیدوار است. اما راهکار مد نظر دولت آمریکا در ادامه خروج یک‌طرفه از معاهده هسته‌ای، مرگ کامل برجام و دستیابی به توافقی جدید بر روی ویرانه‌های آن است. اتحادیه اروپا در برابر این نگرش مقاومت کرده که البته چندان ثمری برای ایران در رهایی از کمربند محاصره تحریم‌های آمریکا نداشته است، رویکرد اروپا تکمیل برجام در پروسه‌ای آرام و تمدید تحریم تسلیحاتی در شکلی نرم است(!)

روسیه و چین مزایای مشخصی برای عادی شدن داد و ستد تجهیزات نظامی و دفاعی با جمهوری اسلامی دارند. این دو کشور در سال‌های اخیر با گسترش نهادینه‌شده همکاری‌های جامع و راهبردی با ایران، یک ائتلاف غیررسمی تشکیل داده‌اند. برداشته شدن موانع قانونی در برابر گسترش همکاری‌های نظامی با ایران و به‌خصوص فروش سلاح موقعیت آنها در آرایش قوای نظامی دنیا و مهار غرب را تقویت می‌کند.

دولت با تصمیمات متناقض مردم را سردرگم نکند

اینکه تکلیف دولت در برخی حوزه‌های اجرایی با خودش مشخص نیست، مردم را سردرگم می‌کند.

روزنامه رسالت با انتقاد از تصمیمات متناقض دولتمردان نوشت: بزرگ‌ترین اشکال یک سیستم‌ مدیریتی، بلاتکلیفی و ارسال پیام‌های متناقض به جامعه است. اساسا رفتار غیرقابل پیش‌بینی جز در صحنه نبرد و موارد معدود و محدود، آزاردهنده است؛ از حرکت ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی راننده یک خودرو در بزرگراه تصور کنید تا تصمیم‌های محیرالعقول سکانداران اجرایی که دوام آن به کمتر از بیست‌وچهار ساعت رسیده است.

درست یا غلط، کنکور برای نوجوانان این مرز و بوم که در آستانه ورود به جوانی و کار و فعالیت هستند، مرحله بسیار مهمی است؛ ‌سال‌ها به امید موفقیت در آن، تلاش می‌کنند و اوج این تلاش و فشار در سال آخر تحصیل این عزیزان در دبیرستان است که به نوعی سبک زندگی‌شان را نیز دستخوش تغییرات می‌کند.

برای یک کنکوری، روزها و ساعت‌ها که جای خود، دقیقه‌ها هم مهم است برای آنکه یادگیری، رفع اشکال،‌ مرور، حفظ و سایر مواردی که نیاز دارد را برنامه‌ریزی کند؛ در این شرایط به یکباره زمان کنکور یک ماه به گفته مسئولان به تعویق می‌افتد و مجدد برمی‌گردد و واقعا چه تضمینی هست که باز تغییر نکند؟

آحاد جامعه، خصوصا داوطلبان کنکور و خانواده‌هایشان، معلمان و کادر آموزشی حق دارند بپرسند چگونه است که وزرای مسئول، روز دوشنبه خبر از تعویق می‌دهند و این خبر از صداوسیما پخش می‌شود، اما روز سه‌شنبه بیانیه می‌دهند که کنکور هفته بعد برگزار خواهد شد. کسی که در خانواده خود یک فرزند کنکوری داشته باشد، این روزها مفهوم سردرگمی، ضعف در مدیریت، عدم مسئولیت‌پذیری و متاسفانه سقوط سرمایه اجتماعی نهادهای متولی را به خوبی حس می‌کند.

مسئله از سطح چند وزیر بالاتر است و حتی حس می‌شود برخی مسئولان دلسوز، علی‌رغم نظر کارشناسی خود مجبورند به فشار مسئولان مافوق تن دهند. رئیس‌جمهور محترم لازم است هرچه زودتر نسبت به اصلاح روند موجود و اظهارات متناقض مسئولان واکنش نشان داده و به مسئولیت خود عمل کند.

بعید است بحث سختگیری‌های وزارت بهداشت و عدم امکان سازمان سنجش در رعایت و نهایتا موافقت با تعویق، صرفا توسعه مکان بوده باشد که حالا با در اختیار قرار دادن مکان‌های آموزشی و ورزشی مجموعه‌های نظامی و انتظامی و دیگر نهادها مسئله حل شود.

داوطلبان به حق می‌پرسند چگونه است که استعلام حضور آقای رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، در میان کمتر از ۳۰۰ نفر آن هم نه بیش از ۴ ساعت و البته با رعایت فاصله اجتماعی و امکانات مدیریتی مجلس، منفی می‌شود ولی اجتماع هزاران داوطلب کنکور بلامانع است؛ چه پاسخی برای آنان دارید؟

منتجب‌نیا: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فاجعه بود

قائم‌مقام مستعفی حزب اعتماد ملی می‌گوید: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یک فاجعه بود.

رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره آشفتگی طیف اصلاح‌طلبان اظهار داشت: تجربه نشان داد که این نهاد و این فرآیند به نتیجه واحدسازی نظرات نمی‌رسد و دیدیم که نه تنها وحدت ایجاد نشد بلکه در این مدتی که شورای سیاست‌گذاری فعال بود بین اصلاح‌طلبان اختلافات تا حدی تشدید شد.

یک نظر این است که احزاب دور هم جمع شوند و بعضی از شخیصت‌ها هم در کنار آنها قرار بگیرند و آنها به یک جمع‌بندی واحد برسند. این کاری است که از دور اول مجلس یا حداقل از دور دوم مجلس تا سال ۹۴ انجام می‌گرفت و از سال ۹۴ ورق برگشت و جور دیگری شد، یعنی احزاب و شخصیت‌ها آزاد بودند و در زمان انتخابات یک ائتلاف جبهه‌ای صورت می‌گرفت.

وی می‌افزاید: یک نظر هم من در سال ۹۲ داشتم و پیشنهادی به بزرگان اصلاح‌طلب کردم که کار را به احزاب بسپاریم ولی به خاطر اختلاف‌نظرهایی که گاهی به تعارض و مشاجره منجر می‌شود، چند نفر ریش‌سفیدی کنند، من پیشنهاد کرده بودم که یک شورای ۳ نفره یا ۵ نفره از بزرگان دور هم جمع شوند و احزاب را تقویت کنند و اصلاح‌طلبان را حمایت کنند و اگر احیانا اختلافی وجود دارد آنها را دعوت کنند و با ریش‌سفیدی اختلافات را برطرف کنند. من به آقایان و سایر دوستان نامه نوشتم و همه هم تقدیر کردند و گفتند این کار اگر انجام شود کار خوبی است ولی متاسفانه انجام نگرفت و به شکلی درآمد که هم وحدت تضعیف شد و هم احزاب خنثی عمل کردند و نتوانستند به نتیجه‌ای برسند.

منتجب‌نیا همچنین گفته است: من از اول موافق شورای سیاست‌گذاری نبودم. من بارها گفته‌ام که شورای سیاست‌گذاری یک پرچم ائتلاف در یک مقطع خاص بود که در اواخر سال ۹۳ برای رفع اختلافات بین کمیته راهبردی و کمیته انتخابات شورای هماهنگی اعضای اصلاح‌طلب به وجود آمد.

سیاست‌گذاری یک مسیر اشتباه بود و ما از ابتدا مخالف بودیم و بعد هم دوستان به تدریج به اشتباهاتی که در آن وجود داشت رسیدند، اصل اولیه این است که احزاب تصمیم بگیرند و بعد در یک فضای جمعی بنشینند و با هم تبادل‌نظر کنند و به وحدت نظر برسند و پشتوانه عملی آن هم این است که این کار برای سال‌های سال انجام شده است و چیز جدیدی نیست، شورای سیاست‌گذاری یک فاجعه جدیدی بود که وارد صحنه شد و تجربه تلخی را به جا گذاشت.

هزینه عدم نظارت دولت بر بازار را مردم می‌پردازند

حزب ندای ایرانیان می‌گوید هزینه عدم نظارت درست دولت بر بازار را مردم می‌پردازند.

به گزارش، جلسه شورای سیاستگذاری این حزب اصلاح‌طلب برگزار شد و ضمن آن موضوعات مختلف از جمله گرانفروشی مورد بررسی قرار گرفت. طی این جلسه که با حضور صادق خرازی برگزار شد، تاکید شد که جریمه‌های گرانفروشی به شیوه فعلی بازدارنده نیستند و مسئله گرانفروشی را حل نمی‌کند و دردی از مردم را دوا نمی‌کنند. متاسفانه حقوق مردم در خسارت[جریمه] گرانفروشی‌ها تامین نمی‌شود و پول ناشی از گرانفروشی به مردم به جای پرداخت به مردم به جیب دولت می‌رود و مردم هزینه این گرانفروشی و بعضا کم‌فروشی را داده و می‌دهند.

اعضای شورای سیاستگذاری تاکید کردند که در قوانین ما حقوق مصرف‌کننده تامین نشده است و جبران ضرر و زیان مردم دیده نمی‌شود، موضوعی که نیاز است با کمک مجلس اصلاح گردد. هدف از کنترل و نظارت بر بازار باید تامین منافع مردم باشد. انتظار می‌رود دولت گام‌های عملی و کارآمد زمینه توزیع کالاها، کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و مقابله با گرانفروشی‌ بردارد.

اظهارات ضد و نقیض دولتمردان به رونق بورس آسیب می‌زند

نشریات مختلف بی‌تدبیری‌های مدیریتی را عامل مهمی در نوسانات و التهابات بازار بورس می‌دانند.

روزنامه آفتاب یزد با اشاره به نوسانات چند روز اخیر و افول شاخص‌ سهام نوشت: عده‌ای انتشار خبر لغو عرضه دارا دوم در هفته گذشته را باعث روند نزولی می‌دانند. به اعتقاد آنها چراغ شاخص با خبر عرضه دارا دوم هم سبز نشد و همچنان روند نزولی داشته و در کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد در حرکت است.

این در حالی است که روز چهارشنبه هفته قبل، برخی کارگزاری‌ها اقدام به فروش ناگهانی و یکجای سهام عدالت کرده و باعث پیشی‌گرفتن عرضه از تقاضا شدند. موضوعی که بسیاری از تحلیلگران آن را علت ریزش بازار در این روز می‌دانستند.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه می‌گوید: عوامل متعددی مانند اخبار سیاسی مثبت، تعدیل انتظارات جبران کسری بودجه برای دولت از راه‌های درست مانند فروش اوراق و... می‌تواند موثر باشد اما مسئله مهم اعتماد بازار است به‌ویژه که اخبار ضد و نقیضی که در ۲ هفته اخیر رخ داده و این می‌تواند موجب این شود که سهامداران ترسو هر خبر منفی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر مردم اعتماد خود را به بازار از دست بدهند اثرات آن مانند قبل نخواهد بود تصریح می‌کند: شاید چون این بار توده مردم درگیر بورس شده‌اند ریزش بورس نمی‌تواند پیامدهای خوبی داشته باشد.

روزنامه اعتماد نیز در این زمینه نوشت: افت بیش از ۷۲ هزار واحدی شاخص کل بورس و به بیانی دیگر کاهش ۳ درصدی شاخص، آن هم در روزی که قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت به تصویب نرسید و امیدواری‌هایی را در بازارهای سرمایه‌ای ایجاد کرده بود؛ ‌نگرانی سهامداران را نیز در پی داشت. چه اتفاقی افتاد که واکنش بورس به اخبار مثبت تحولات سیاسی و بین‌المللی به صورت معکوس دیده شد؟

حسن ایزدی، کارشناس بازار سرمایه در مورد ریزش‌های اخیر شاخص‌های بورس به «اعتماد» می‌گوید: برخی از ناهماهنگی‌ها در این بازار وجود دارد و همین موضوع هم باعث مشکلات زیادی شده است نباید این موضوع را نادیده گرفت که بازار سرمایه تنها باید یک متولی داشته باشد و تنها آقای قالیباف‌اصل باید متولی این سازمان باشد و دخالت سایر بخش‌ها در بازار سرمایه آسیب‌زاست.

ایزدی می‌گوید: در حال حاضر از وزیر اقتصاد گرفته تا سخنگوی دولت و... درخصوص دامنه نوسان و سایر مسائل بورس اظهارنظر می‌کنند.

سخنان ضد و نقیض باعث سردرگمی مردم و کاهش کارایی بازار سرمایه می‌شود.

روزنامه قدس نیز از قول کارشناسان نوشت: علت تداوم منفی بودن بازار در معاملات، اثرگذار بودن بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به خاطر حواشی هفته گذشته عرضه دارا دوم و اختلالات هسته معاملات است.

مجموعه‌ای از عوامل با وزن و میزان تأثیرگذاری متفاوت مانند اختلال در هسته معاملات، اشتباه یکی از کارگزاری‌های بزرگ در توقف معاملات سهامداران این کارگزاری و همچنین اشتباه دولت در هفته گذشته در انتشار خبر توقف عرضه دارا دوم، موجب قرمز شدن سهام شده است.

علت اصلی این موضوع رشد سریع نمادهای شاخص‌ساز در هفته‌های گذشته بود و همچنین شرکت‌هایی که قرار بود سهام آنها در ETF دوم عرضه شود رشد کردند که با خلف‌وعده دولت با عرضه این صندوق، شاهد اصلاح قیمت سهام این نمادها بودیم. بازار سرمایه در هفته‌های گذشته سرمایه‌گذاران با عدم ‌اعتماد بازار نسبت به بدقولی دولت مواجه شدند.

ایران

رونمایی آشنا از نامزدهای بالقوه ۱۴۰۰

خبر اول اینکه، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در گفت‌وگویی با مجله «اندیشه پویا» از برخی کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رونمایی کرده است. به گفته او علی لاریجانی کسی است که مسائل مملکت را بخوبی می‌شناسد، روابط قدرت را بخوبی می‌شناسد، راه‌حل‌ها برایش بسیار مشخص است و می‌داند چطور می‌توان مسأله را حل کرد. قدرت تعامل مؤثر با رهبری و نیروهای مسلح را هم دارد اما مشکلش تعامل با مردم است که به نظرم می‌توان این مشکل را هم حل کرد.آشنا افزوده: آقای دکتر اردکانیان (وزیر نیرو) ویژگی‌های مثبت زیادی دارد اما ایشان هم باید زبان گفت‌وگو با مردم را بهتر بیاموزد و رشد کند. از دیگر کسانی که به نظرم می‌تواند این مسئولیت را برعهده گیرد، آقای حسین دهقان است.

ایشان هم مدیر بسیار توانمندی است و اقتداری کاریزماتیک دارد و از توان تعامل با رهبری و قوای دیگر و نیروهای مسلح هم برخوردار است و معطوف به حل مسأله کار می‌کند. مشکل ایشان هم ارتباط با مردم است، اما در قالب رئیس بنیاد شهید نشان دادند که می‌توانند تلاش‌های موفقی داشته باشند. به گفته او دکتر ظریف هم دارای اقبال عمومی است و هم زبان عام و خاص را می داند و اگر بتواند با خود کنار بیاید می‌تواند وارد عرصه انتخابات شود.مشاور روحانی درباره کاندیداهای اصولگرا هم گفته: از آن طرف هم جناب آقای قالیباف شاید بیایند و به نظرم امکانات رئیس جمهوری شدن هم برای‌شان تا حدود زیادی فراهم است. احتمال می‌دهم جناب آقای رئیسی هم احساس وظیفه کنند که به سمت ریاست جمهوری حرکت کنند. از میان جوان‌ترها هم احتمال می‌دهم آقای بذرپاش، حرکت جدی به سمت ریاست جمهوری داشته باشد. نمی‌توانم این را هم رد کنم که احتمالاً آقای فتاح هم می‌آیند. البته باید آقای جلیلی را هم به این ترکیب اضافه کرد.

روانشناسی ملت در ستاد کرونا به روایت سید احمد خاتمی

خبر دیگر اینکه، سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که می‌گویند نباید مجالس عزاداری محرم برپا شود هر چند با رعایت پروتکل‌ها، اینها بر دو گروه هستند. یک گروه‌شان کسانی هستند که مغرض نیستند و معتقدند رعایت نمی‌شود؛ می‌گویند اگر رعایت بشود عیبی ندارد، ولی چون در عمل چنین امری اتفاق نمی‌افتد بنابراین برپا نشود. حساب اینها را باید جدا کنیم، همه را به یک چوب نرانیم.

به گزارش رسا، او ادامه داد: اما گروه دیگری هستند که انسان به وضوح لمس می‌کند مخالفت اینها از روی عناد است، یعنی حتی در زمانی که کرونا هم نبود اینها با این مجالس روی خوشی نداشتند حالا بهانه‌ای هم پیدا کرده‌اند که آنچه در دل دارند ابراز کنند. من به این مغرضان می‌گویم شما راه به جایی نخواهید برد؛ قدرتمندتر از شما که رضا خان قلدر بود با خشونت می‌خواست جلوی عزاداری امام حسین(ع) را بگیرد و نتوانست. خاتمی افزود: همین جا آفرین می‌گویم به ستاد ملی مبارزه با کرونا که روانشناسی ملت را خوب شناخته‌اند، که مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) به جان مردم وابسته است، پروتکل و برنامه‌ریزی کرده‌اند و با رعایت این دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها باید مجالس و محافل عزاداری برگزار شود.

رایزنی الکاظمی برای کاهش تحریم‌های ایران

دست آخر اینکه، یک روزنامه عربی در تحلیلی نوشت که نخست‌وزیر عراق در سفر قریب‌الوقوعش به امریکا به مسئولان این کشور فشار خواهد آورد تا تحریم‌ها علیه تهران را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید نوشته است: مصطفی الکاظمی در سفرش به امریکا تلاش خواهد کرد که به مقامات واشنگتن فشار بیاورد تا در رابطه با ایران راه حل‌های متعادل را بپذیرند و تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهند.به نوشته این رسانه عربی، به سود عراق نیست که به یک طرف متمایل شود و با طرف دیگر دشمنی کند زیرا شرایط عراق نابسامان است و توان تحمل فشار از هیچ طرفی را ندارد.

این فرصتی حقیقی برای امتحان مهارت نخست وزیر عراق چه در زمان سفر و گفت‌وگو و چه بعد از سفر و اعلام نتایج آن به پارلمان است.

خراسان

خبر خوش به مدیران  شرکت های دولتی برای افزایش حقوق

یک مسئول مهم دولتی در نامه روزهای گذشته خود خطاب به ادارات و سازمان های دولتی اعلام کرده با توجه به موافقت شورای حقوق و دستمزد در نیمه تیرماه امسال، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های دولتی که از فوق العاده مصوب قانون برنامه ششم توسعه بهره مند نشده اند، می توانند امتیاز شغلی خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهند. همچنین در صورتی که این مدیران قبلا از فوق العاده مذکور بهره مند شده باشند نیز می توانند بین دو گزینه تداوم استفاده از فوق العاده مذکور یا افزایش امتیاز شغلی، یکی را انتخاب کنند.

ضرب الاجل نهادهای نظارتی به برخی مسئولان حوزه دارو

پس از وصول گزارش‌هایی از تخلفات صورت گرفته در خصوص توزیع اقلام دارویی در برخی نقاط کشور، یک نهاد مسئول با ارسال ابلاغیه ای برای تعدادی از مسئولان دولتی و نظارتی از آن ها خواسته ضمن پیگیری جدی برای تحقق طرح ها و ضوابط ابلاغی در خصوص تایید اصالت اقلام دارویی، برای تذکر عواقب تخلفات احتمالی به مخاطبان اقدام و تکالیف مصوب شده در جلسات مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا را تا پایان مرداد اجرایی کنند.

آرمان

تجمع معلمان مدارس غیرانتفاعی

جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی مقابل مجلس تجمع کرده‌اند. جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار استخدام و تعیین تکلیف وضعیت‌شان شده‌اند. این معلمان تاکید داشته‌اند که برخی از آنها هنوز قرارداد مشخصی نداشته و به صورت حق‌التدریس فعالیت می‌کنند، تعدادی دیگر هم خواستار استخدام خود شده‌اند.

مصلای تهران، محل برگزاری کنکور

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد محل برگزاری کنکور گفت: مصلای تهران برای چهار روز از جمله حوزه‌های برگزاری کنکور خواهد بود. هماهنگی‌ها برای استفاده از مصلی و ورزشگاه‌ها در سایر شهرستان‌ها در جریان است. امسال به دلیل شیوع کرونا تعداد حوزه‌ها در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است. کنکور سراسری در پایان هفته با شرکت هزاران نفر برگزار شود.

مردم نذر ماسک کنند

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت گفت: برخی جرائم و تنبیه برای افرادی که مسائل بهداشتی از جمله ماسک زدن را رعایت نمی‌کنند، در نظر گرفته شده است. جرائمی از جمله توبیخ کتبی، کسر حقوق و انفصال خدمت تا یک سال در نظر گرفته شده است و این مجازات به هیچ عنوان قابل تجدیدنظر هم نیست. نباید درخصوص استفاده از واکسن‌ کرونا امید زیادی داشت.  وی افزود: از مردم درخواست کرده‌ایم برای محرم امسال ماسک نذر کنند.

پیش‌بینی انتخابات ۱۴۰۰

حسن ‌رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در شرایط ویژه‌ای صورت گرفته است. اساسا این حمایت بدین سبب صورت گرفته است که فضای عمومی و سیاسی کشور متاثر از حوادث انتخابات ۸۸ به شدت امنیتی و ناپایدار بوده است. در آن موقعیت تشخیص این بوده که روحانی با توجه به سابقه امنیتی و تجربه‌ای که در مذاکره‌های بین‌المللی دارد،‌ می‌تواند کشور را از بن‌بست خارج کند. به همین دلیل از ایشان حمایتی بدون چون و چرا به عمل آمده است.

حمله گازانبری به هافبک استقلال

بهنام برزای هافبک سابق استقلال هم به تازگی با مشکلاتی در فضای مجازی روبه‌رو شده است. اعضای کادر فنی و بازیکنان گل‌گهر قبل از شروع بازی تونل قهرمانی برای قرمزها درست کردند. ابتدا برزای بازیکن سابق استقلال در این تونل نبود ولی در ادامه به درخواست مجید ‌جلالی و تاکید دیگر اعضای کادر فنی مجبور شد به این تونل ملحق شود. بعد از انتشار عکس او، هواداران استقلال حمله‌ای گازانبری به پیجش داشتند. این بازیکن مجبور شد چند بار عکس‌های خود را پاک کند و برگرداند تا کمی از این شور و هیجان‌ها کم شود.

 حمایت علی کریمی از خواهران منصوریان

در روزهای اخیر و بعد از مثبت اعلام شدن دوپینگ مریم هاشمی ووشوکار ملی‌پوش ایران حواشی بسیاری پیرامون فدراسیون ووشو اتفاق افتاده است. افشاگری‌های خواهران منصوریان و ماجرای انتخابی تیم ملی که با واکنش تند فدراسیون ووشو همراه شده است در نهایت به محرومیت بلندمدت شهربانو و سهیلا منصوریان انجامیده است؛ محرومیتی که با اعتراض این دو ووشوکار روبه‌رو شده و حالا علی کریمی با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود به حمایت از خواهران منصوریان پرداخته است.

 تکذیب اتهامات به استاندار ایلام

روابط عمومی دستگاه‌های اجرائی راه و شهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام در اطلاعیه مشترکی ادعاهای مطرح شده از سوی برخی کانال‌های تلگرامی نسبت به استاندار ایلام، نزدیکان، مشاور و منصوبان وی را تکذیب کرده‌اند. در این اطلاعیه تاکید شده است: هیچ‌گونه دخالت، فشار یا سفارشی از سوی قاسم سلیمانی‌دشتکی برای واگذاری قراردادها به نزدیکان وی صورت نگرفته است و هیچ‌گونه قراردادی نیز با نزدیکان وی منعقد نشده است و ادعاهای مطرح شده توسط این کانال‌های تلگرامی قویا تکذیب می‌شود.

 پلمب ۲۲مرکز در خراسان شمالی

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از پلمب ۲۲ مرکز در این استان به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته اخیر خبر داد.  علیرضا نوروزیان گفت: طی هفته اخیر سه هزار و ۳۲۲ بازدید از امکان و مراکز تهیه و توزیع صورت گرفت که از این تعداد به ۸۴ مرکز اخطار داده شد. وی در ادامه در ارتباط با بررسی‌های صورت گرفته برای استفاده از ماسک از سوی مردم و کارکنان ادارات اظهارکرد: طی بررسی‌های صورت گرفته میزان مصرف ماسک از سوی مردم در ادارات، بانک‌ها و مراکز خرید به ۹۰ درصد رسیده است.

برادر کوچک‌تر ترامپ درگذشت

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از درگذشت رابرت ترامپ، برادر کوچک دونالد ترامپ- رئیس‌جمهور آمریکا- خبر داده است. بر اساس این بیانیه، رابرت ترامپ جمعه شب در ۷۱ سالگی در حالی که قرار بود روز ۲۶ اوت وارد ۷۲ سالگی شود، درگذشت. رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی خبر درگذشت برادرش را اعلام کرد. در پیام او آمده است: «با قلبی اندوهناک اعلام می‌کنم برادر فوق‌العاده من رابرت، امشب با آرامش درگذشت.»

 یافتن جمجمه یک کوهنورد

یکی از اعضای ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان گفت: هفته گذشته در دماوند عملیات جست‌وجوی مختلفی انجام شده است که در یکی از دره‌های خطرناک دماوند موفق شده‌ایم کوهنورد مفقودی را بیابیم. امیر رحمان‌زاده اضافه کرد: همچنین متاسفانه گروه جست‌وجو و نجات جمجمه یک کوهنورد را در دماوند پیدا کرده‌اند. این جمجمه در ارتفاع ۳۴۸۰ متری مسیر جنوبی دماوند و در یکی از دره‌ها یافت شده است. وی اظهار کرد: این جمجمه یافت شده توسط تیم هلال احمر برای ارسال به پزشکی قانونی تحویل کلانتری شده اما هویت فرد فوت شده تاکنون مشخص نیست.

عراقی‌هایی که اسیر ایرانی‌ها ماندند

شرایط اردوگاه‌ها و رفتار ایرانیان دل خیلی از عراقی‌ها را بُرده بود. همیشه می‌گفتند ایرانی‌ها برحق‌اند و آخر سر معلوم شد فقط حرف نزده‌اند؛ بلکه واقعا چنین باور دارند. آخر جنگ، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفرشان به صورت رسمی و کتبی به صلیب سرخ اعلام کردند که به کشورشان بازنمی‌گردند.۳ هزار نفر هم اعلام نکردند که بازنمی‌گردند، ولی بازنگشتند. با احتساب تعداد اسرای عراقی که در طول جنگ به ایران پناهنده شدند، حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ اسیر عراقی در پایان جنگ در ایران ماندگار شده‌اند.

کنایه مهاجرانی به ترامپ

وزیر ارشاد دولت اصلاحات نوشت: ترامپ در باره رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت هنوز حرفی نزده و از یاری دومینیکن تشکر نکرده است! سیدعطاءا... مهاجرانی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «ترامپ که در هر ٢٤ ساعتی ٣٠ تا ٣٥ توییت می‌زند! از شیر مرغ و جان آدمیزاد می‌گوید کلیپ قطار بازی منتشر می‌کند. ببینید قطار من تند می‌ره قطار جو بایدن شل! رئیس‌جمهور آمریکا؟!مع‌الوصف درباره رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت هنوز حرفی نزده و از یاری دومینیکن تشکر نکرده!».

دستگیری ۳ اخلالگر ارزی در کرمانشاه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه از دستگیری سه نفر از اخلالگران بازار ارز خبر داده است. سرهنگ جلیل سلطانی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با اخلالگران نظام ارزی طرح ارتقای امنیت اجتماعی را به مرحله اجرا درآورده‌اند. وی ادامه داد: در همین راستا پس از شناسایی سه نفر از اخلالگران بازار ارز و محل تردد آنها، ماموران پلیس امنیت اقتصادی که مجوز قضائی را نیز همراه داشته‌اند، آن‌ها را دستگیر کرده‌اند. سلطانی تصریح کرد: در بازرسی از این افراد ۵۰۲ هزار دینار و ۳۰۲۰ دلار غیرمجاز کشف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    4 0
    خبر خوش به مدیران شرکت های دولتی برای افزایش حقوق" پس منظور دولت از *گشایش اقتصادی* پرکردن جیب مدیران بود
  • DE ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 0
    رونمایی آشنا از نامزدهای بالقوه ۱۴۰۰ حسام‌الدین آشنا: از آشناهای خودم بعد پرده برداری میکنم ولی علی لاریجانی خوب است خصوصا مشکل تعاملش با مردم . آقای دکتر اردکانیان (وزیر نیرو) نیروی خوبیست زبان مردم و مستضعفین را نمیفهمد بهتراست براش دوره آموزشی بگذاریم .آقای حسین دهقان هم کاریزاماش خوب است مدیری توانا مشکل ایشان هم ارتباط با مردم است. دکتر ظریف الهی قربونش برم ماهه با همه کنار میاد خصوصا با دشمن ولی با خودش کنار نمیاد. جناب آقای قالیباف و جناب آقای رئیسی شاید بیایند و موفق خواهند شد. جوان‌ترها آقای بذرپاش مشغول بذر پاشی است و آقای فتاح هم بناست بیان شام دعوت هستند . البته باید آقای جلیلی را هم به شام دعوت کرد بشار اسد در سوریه منتظر میهمانان است . ولی هیچکس برای ریاست جمهوری بهتر از خودم نیست تنها مشکل من اینستکه زبان خودم را نمیفهمم دارم میرم کلاس آموزشی .
  • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 1
    اینکه افزایش نیست سرکار گذاشتن ملت و کارمندان است ،اینکه بیایند یک ایتم را حذف کنند و یک آیتم دیگه اضافه کنند چه سودی برای کارمندان دارد ،از ریشش بکنند بچسبانند به سبیلش تمام کارهای این دولت فریب و دروغ است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس