کد خبر 1107437
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
بارسلونا

طبق گزارش مارکا و تحلیل نظرسنجی مردمی، ژاوی باید مربی آینده آبی‌اناری‌ها و انتخاب ریاست باشگاه زودتر از موعود برگزار شود.

به گزارش مشرق، پس از 7 ماه که کیکه ستین به عنوان سرمربی بارسلونا انتخاب شد،‌ این مربی به لحظات آخر خود در نیوکمپ رسیده است.

ستین از لحظه ورودش به بارسلونا زیر فشار شدید انتقادات بود زیرا که کیکه اصلاً تیمی به اندازه بارسلونا مربیگری نکرده بود. همین اتفاق باعث شد تا عده‌ای از همان ابتدا وصلت این مرد 61 ساله با آبی‌اناری‌ها را محکوم به جدایی بدانند.

بیشتر بخوانید:

شوک به کاتالان‌ها؛ مسی همین تابستان بارسا را ترک می‌کند!

پس از لغزش بارسلونا و قهرمانی رئال مادرید در لالیگا، این فشارها بیش از پیش شد و عده‌ای حتی معتقد بودند که بارسلونا باید با مربی دیگری در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شود.

اما این اتفاق نیفتاد و با حمایت بارتومئو از ستین، بارسلونا به لیگ قهرمانان رفت و پس از حذف ناپولی مقابل بایرن مونیخ فاجعه‌ای تاریخی را به ثبت رسانید.

بارسلونا مقابل بایرن مونیخ با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد تا تاریخی‌ترین شکست خود را با ستین بدست آورد.

پس از این باخت تمام رسانه‌های اسپانیا از وضعیت اسف‌بار این باشگاه صحبت کردند. اسپورت از انقلاب در بارسلونا سخن گفت و مدعی شد به غیر از مسی، لنگله، دی‌یونگ و تراشتگن همه در لیست فروش قرار گرفتند.

این انقلاب اما با عوض نشدن ریاست باشگاه بارسلونا میسر نخواهد بود. به همین مارکا در گزارش خود به تغییر همه جانبه بارسلونا پرداخت و طبق نظرسنجی‌هایی از سوی طرفداران بارسلونا انجام شد گزاره‌هایی را مطرح کرد.

مارکا در گزارش خود نوشت که هواداران بارسلونا هر چه سریع‌تر خواهان استعفای جوزپ ماریا بارتومئو هستند و می‌خواهند انتخابات دیگری برگزار شود تا ریاست باشگاه در دست دیگری بیفتد. 85 درصد طرفداران بارسلونا به انتخاب در همین لحظه رای دادند و 15 درصد انتخابات در سال آینده را بهتر دانستند.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط مارکا، علت اصلی باخت بارسلونا مقابل بایرن مونیخ، بارتومئو قلمداد شده است. 62 درصد نظر مردم به سوی بارتومئو بود و 32 درصد به بازیکنان بارسلونا رسید. 6 درصد طرفداران بارسلونا نیز تقصیر این باخت را به گردن ستین انداخت. البته این بدین معنا نیست که ستین هواداری در بارسلونا دارد، طی نظرسنجی دیگری هواداران بارسلونا با آمار 77 درصد آراء اعلام کردند که ستین باید از این تیم برود.

آنها مقصر این شکست را چیزی از بالاتر از مربی می‌دانند و خواهان استعفای بارتومئو هستند. طبق گزارش دیگر رسانه‌های اسپانیایی طرفداران بارسلونا به یاد درخشش خوان لاپورتا دوست دارند که او دوباره مسند باشگاه را بر دست گیرد.

از سوی دیگر، هواداران در خصوص مربی آینده بارسلونا نیز صحبت کردند و ژاوی را با 36 درصد آراء به گزینه اول جانشینی ستین لقب دادند.

مائوریسیو پوچتینو، مربی سابق تاتنهام با 15 درصد نفر دوم این لیست شد و رونالد کومان،‌ مربی کنونی تیم ملی هلند و روبرتو مارتینز، مربی کنونی تیم ملی بلژیک با 12 درصد دیگر آراء را به خود اختصاص دادند. گزینه‌های دیگر در این نظرسنجی 15 درصد رای گرفت و بلان و آلگری نیز با 5 درصد به این نظرسنجی خاتمه دادند.

با اینکه در گزارش اسپورت، همه بازیکنان بارسلونا غیر 4 بازیکن لایق ماندن در بارسلونا دانسته شده‌اند اما مارکا در گزارشی معقول‌تر از 7 بازیکن نام برد.

طرفداران بارسلونا در نظرسنجی دیگری به 7 بازیکن برای ماندن در این باشگاه رای دادند. مارک آندره تراشتگن، آنسو فاتی، ریکی پوچ، لئو مسی، کلمن لنگله، دی یونگ و رونالد آراخو طبق نظرسنجی طرفداران باید در این تیم بمانند.

جالب توجه این نظرسنجی این است که ساموئل اومتیتی، لوئیس سوارس، ایوان راکتیچ، جونیور فیرپو و سرخیو بوسکتس در انتهای این لیست قرار دارند و شدیداً هواداران بارسلونا خواهان فروش این بازیکنان هستند.

در عکس زیر نظرسنجی هواداران بارسلونا در خصوص ماندن یا نماندن بازیکنان را مشاهده کنید.

نکته‌ای دیگر که مارکا در گزارش خود برای احیا بارسلونا متذکر شد، بازسازی خط دفاعی از سوی باشگاه بود.پس از تحقیر مقابل بایرن مونیخ مشخص شد که این تیم شدیداً با مشکل خط دفاعی روبه‌رو است و طرفداران نیز در نظر خود از خرید بازیکن در دفاع صحبت کردند.

46 درصد هواداران بارسلونا معتقد بودند که باید در خط دفاعی بازیکن خریده شود. تقریبا 30 درصد آراء به خط میانی و تقریبا 20 درصد به خط تهاجمی رای دادند.

طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی بارسلونا فردا کیکه ستین را به طور رسمی اخراج می‌کند و باید دید دیگر بدنه مدیریتی باشگاه بارسلونا چه سرنوشتی خواهند داشت؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس