کد خبر 1107405
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
هیات دولت نمایه

اینکه تکلیف دولت در برخی حوزه‌های اجرایی با خودش مشخص نیست، مردم را سردرگم می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه رسالت با انتقاد از تصمیمات متناقض دولتمردان نوشت: بزرگ‌ترین اشکال یک سیستم‌ مدیریتی، بلاتکلیفی و ارسال پیام‌های متناقض به جامعه است. اساسا رفتار غیرقابل پیش‌بینی جز در صحنه نبرد و موارد معدود و محدود، آزاردهنده است؛ از حرکت ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی راننده یک خودرو در بزرگراه تصور کنید تا تصمیم‌های محیرالعقول سکانداران اجرایی که دوام آن به کمتر از بیست‌وچهار ساعت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

درست یا غلط، کنکور برای نوجوانان این مرز و بوم که در آستانه ورود به جوانی و کار و فعالیت هستند، مرحله بسیار مهمی است؛ ‌سال‌ها به امید موفقیت در آن، تلاش می‌کنند و اوج این تلاش و فشار در سال آخر تحصیل این عزیزان در دبیرستان است که به نوعی سبک زندگی‌شان را نیز دستخوش تغییرات می‌کند.

برای یک کنکوری، روزها و ساعت‌ها که جای خود، دقیقه‌ها هم مهم است برای آنکه یادگیری، رفع اشکال،‌ مرور، حفظ و سایر مواردی که نیاز دارد را برنامه‌ریزی کند؛ در این شرایط به یکباره زمان کنکور یک ماه به گفته مسئولان به تعویق می‌افتد و مجدد برمی‌گردد و واقعا چه تضمینی هست که باز تغییر نکند؟

آحاد جامعه، خصوصا داوطلبان کنکور و خانواده‌هایشان، معلمان و کادر آموزشی حق دارند بپرسند چگونه است که وزرای مسئول، روز دوشنبه خبر از تعویق می‌دهند و این خبر از صداوسیما پخش می‌شود، اما روز سه‌شنبه بیانیه می‌دهند که کنکور هفته بعد برگزار خواهد شد. کسی که در خانواده خود یک فرزند کنکوری داشته باشد، این روزها مفهوم سردرگمی، ضعف در مدیریت، عدم مسئولیت‌پذیری و متاسفانه سقوط سرمایه اجتماعی نهادهای متولی را به خوبی حس می‌کند.

مسئله از سطح چند وزیر بالاتر است و حتی حس می‌شود برخی مسئولان دلسوز، علی‌رغم نظر کارشناسی خود مجبورند به فشار مسئولان مافوق تن دهند. رئیس‌جمهور محترم لازم است هرچه زودتر نسبت به اصلاح روند موجود و اظهارات متناقض مسئولان واکنش نشان داده و به مسئولیت خود عمل کند.

بعید است بحث سختگیری‌های وزارت بهداشت و عدم امکان سازمان سنجش در رعایت و نهایتا موافقت با تعویق، صرفا توسعه مکان بوده باشد که حالا با در اختیار قرار دادن مکان‌های آموزشی و ورزشی مجموعه‌های نظامی و انتظامی و دیگر نهادها مسئله حل شود.

داوطلبان به حق می‌پرسند چگونه است که استعلام حضور آقای رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، در میان کمتر از ۳۰۰ نفر آن هم نه بیش از ۴ ساعت و البته با رعایت فاصله اجتماعی و امکانات مدیریتی مجلس، منفی می‌شود ولی اجتماع هزاران داوطلب کنکور بلامانع است؛ چه پاسخی برای آنان دارید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس