کد خبر 1107398
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
بی‌بی‌سی  نمایه

شبکه ملکه با ابزار تحریف دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مراجع است

به گزارش مشرق، بمباران اطلاعات توسط رسانه‌ها با اهداف مختلف، اتفاقی است که هر روز در سراسر دنیا در جریان است. رسانه‌ها از منابع مختلف و با تکنیک‌های حرفه‌ای، روزانه اطلاعات زیادی را به سوی مردم گسیل می‌کنند تا از این طریق افکار و احساسات جامعه جهانی را به دست بگیرند. حالا این روزها برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و ماه محرم به سوژه داغ رسانه‌ها در فضای مجازی تبدیل شده است و هر روز شاهد اظهارنظرهای متفاوتی هستیم. در این میان اما برخی رسانه‌های معاند هم مانند بی‌بی‌سی که فرصت را مناسب دیده‌اند، در صدد هستند با انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان‌عمومی با منحرف کردن مردم، شکاف‌هایی در جامعه ایجاد کنند. پروژه محرم‌هراسی، طرح جدیدی است که این شبکه به شیوه‌های مختلف آن را تبلیغ می‌کند.

اما ببینیم ماجرا از چه قرار است؛ در روزهای گذشته صفحه اینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی فتوتیترهایی از علما و مراجع شیعه منتشر کرد که نشان می‌داد باوجود همه توصیه‌های کادر درمان و وزارت بهداشت برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از مردم خواسته شده مراسم‌ عزاداری محرم را با شکوه برگزار کنند و در عمل نشان می‌داد که جامعه دینی مخالف نظر کارشناسان بهداشت و درمان بوده و اهمیتی برای سلامت جان مردم قائل نیست.

در استوری‌های پی‌درپی که صفحه اینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی منتشر می‌کرد، نقل قولی از آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با این مضمون منتشر شده بود: «امسال اقامه عزا با گستردگی بیشتری انجام شود!» و بعد از آن، از کاربران خواسته شده بود نسبت به این صحبت واکنش نشان دهند. این در حالی است که اصل ماجرا به گونه دیگری بود و این جمله بخشی از صحبت‌های آیت‌الله علم‌الهدی است که با شیطنت تقطیع شده است. در واقع اصل جمله این بود: «اقامه عزای حسینی امسال باید با حفظ اصول بهداشتی و مطابق دستور ستاد مقابله با کرونا، با عظمت و گستردگی بیشتری انجام شود».

«عزاداری محرم از اصولی است که به هیچ وجه نمی‌توان رها کرد»؛ این هم جمله‌ای است که به نقل قول از آیت‌الله‌ العظمی مکارم‌شیرازی منتشر شده و از کاربران سوال شده بود که نسبت به این جملات مشابه چه حسی دارید؟! در حالی که اصل صحبت‌های آیت‌الله مکارم‌شیرازی به شکل دیگری بوده و در واقع ایشان گفته بودند: «شکی نیست که اصولی داریم که به هیچ وجه نمی‌توانیم آنها را رها کنیم و از جمله آنها عزاداری محرم و صفر است. اگر این امور را رها کنیم اسباب دردسر است، اگر بخواهیم عمل کنیم باید به شکلی باشد که هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم از جنبه‌های معنوی و مذهبی غافل نشویم؛ همان‌گونه که درباره نماز جمعه هم این دستور داده شده است». این ۲ مورد نمونه‌ای از بازی رسانه‌ای بی‌بی‌سی است که با استفاده از برش بخشی از صحبت‌های این افراد، آنها را مقابل مسؤولان حوزه درمان قرار داده بود؛ با این نتیجه‌گیری که جامعه مذهبی مخالف رعایت نکات بهداشتی است. با این وجود درست زمانی که بی‌بی‌سی فارسی برای محرم‌هراسی و ایجاد اختلاف بین مردم، به صورت مستمر نسبت به برگزاری عزاداری هشدار می‌دهد، بی‌بی‌سی جهانی از برگزاری کنسرت بدون استفاده از ماسک در نیوکاسل خبر می‌دهد.

این در حالی است که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به ‌مناسبت عید سعید قربان، در رابطه با عزاداری‌‎های محرم نظرشان را به صورت کاملا شفاف اعلام کرده و فرمودند: عزاداری را بالاخره به یک شکلی می‌کنند؛ من می‌خواهم تأکید کنم در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما می‌گویند. بنده خودم شخصا هر چه را که آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه من به هیئات، منبری‌ها، مداح‌ها و دیگران این است که هر کاری می‌کنید ببینید ستاد ملی کرونا چه می‌گوید، اگر ضابطه‌ای تایید کردند، همه ما موظفیم آن را رعایت کنیم. حضرت آقا در بخش دیگری از صحب‌های خود تأکید فرمودند که نذورات محرم را هم می‌توان به شکل کمک‌های مؤمنانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داد و این موارد به معنی واقعی کلمه جزو مسائل اصلی انقلابی‌گری است.

صحبت‌های رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم واکنش‌های زیادی به همراه داشت و برخی مداحان فرمایش مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب دانسته و به تبعیت از ایشان اعلام کردند تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا هستند.

سیدرضا نریمانی در صفحه اینستاگرامش با قرار دادن تصویر رهبر انقلاب و هشتگ «مطیع امر رهبرم» نوشت: «رهبر عزیزتر از جان ما؛ فرمایش حضرتعالی پیرامون چگونگی پاسداشت عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و تعظیم شعائر حسینی، مطابق معمول فصل‌الخطاب است. ما نیز دست اطاعت و ادب بر سینه گذاشته و در جمیع امور گوش به فرمان جناب‌تان خواهیم بود».

محمدرضا بذری هم در اینستاگرام خود اعلام کرد: «بیانات امروز حضرت آقا درباره عزای محرم مجددا به ما گوشزد کرد که شیعه امام حسین‌(ع) باید نماد عقلانیت باشد. هیأت‌ها می‌توانند امسال و در شرایط کرونا با ابتکار خود، الگویی جدید برای برگزاری تجمعات در شرایط بحرانی به جامعه جهانی ارائه کنند».

محمود کریمی یکی دیگر از مداحانی بود که در واکنش به سخنان رهبر معظم انقلاب تأکید کرد محرم امسال، هیأت رایت‌العباس در حسینیه امامزاده علی‌اکبر(ع) محله چیذر برنامه ندارد. کریمی در نشست هم‌اندیشی مداحان و مسؤولان هیأت‌های مذهبی محله تسلیحات تهران اظهار کرد: «ما امسال نمی‌توانیم در هیأت رایت‌العباس محله چیذر برنامه بگیریم. می‌دانم که به ‌خاطرش ناسزا می‌شنوم اما علت این است که سقف حسینیه امامزاده علی‌اکبر(ع) کوتاه و بافت خانه‌های اطراف هم فشرده است، به ‌این ‌خاطر همسایه‌ها اذیت می‌شوند. بنابراین، شرایط رایت‌العباس، مطابق استانداردهای ستاد مبارزه با کرونا نیست. رهبری هم فرمودند که موارد ستاد کرونا را رعایت کنید. ما هم می‌گوییم چشم اما در این وضعیت، وظیفه‌ای هم داریم که به آن خواهیم رسید». این مداح اهل‌بیت(ع) در ادامه، پیشنهاد پویش پرچم و احیای روضه‌های قدیمی را متناسب با شرایط کرونا مطرح کرد و اینکه می‌توان از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ پویش «هر خانه یک ‌حسینیه» استفاده کرد.

حالا با این تفاسیر کاملا مشخص است که سلامت مردم و جامعه در اولویت قرار دارد و رهبر انقلاب هم در این باره به عنوان حاکم اسلامی و ولی‌فقیه، نکاتی را مطرح کردند که رعایت آن برای همه ضروری است، بنابراین نباید اجازه بدهیم رسانه‌های معاند با روش‌های مختلف کنترل احساسات و تفکرات مردم را به دست گیرند، البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که این جریان رسانه‌ای فقط در دست بی‌بی‌سی نیست و ما روزانه از طریق منابع مختلف در معرض بمباران اطلاعات قرار می‌گیریم؛ اطلاعاتی که تأیید صحت آنها نیاز به بررسی‌های دقیق دارد.

منبع: روزنامه وطن امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    8 1
    خدا وکیل کیا بی بی سی می بینن؟ دیگه آدم خیلی باید ..... باشه بشینه پای این رسانه های فارسی زبان!
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    خواهش میکنم برید زیر سی وسه پل وپل خواجوی اصفهان رو ببینید بعد متوجه میشید که کرونا چجوری زیاد میشه صدای کسی هم در نمیاد ولی از یک ماه قبل همه راجع به محرماظهار نظر میکنن تو امریکا مردم جمع میشن دعا میخونن برای رفع کرونا تو ایران یه سری معلوم الحال دنبال تعطیلی مراسم دعا هستن قربون برم خدا رو. یک بوم ودو هوارو
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    آره دیگه ملت این همه عروسی و مجلس گرفتن , مسافرت رفتن هیچکس حرفی نزد اعتراضی نشد, همین انگلیس سواحل خودشون رو نشون میدادن مملو از جمعیت بود بی توجه به کرونا, حالا برا مراسم محرم ما دارن خودزنی میکنن و هر چرت و پرتی میگن ! با اینکه رهبری هم توضیحات رو شفاف مطرح کردن و من خودم مطالب چند تا مداح مطرح رو دیدم که گفتن سلامت مردم اولویت ما هست ولی خب بعضیا هر چی به نفعشون نباشه نمیشنون! امام حسین تا آخر تاریخ مظلوم هست....
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    5 1
    از پی پی سی و اینترشلوار غیر از این انتظاری نیست.ولی از اظهار فضل یه مشت سلبرینی فاسد انسان کفرش میگیره
  • سید IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    4 1
    وقتی بهائیان نجس و خوک صفت حرامزاده مزدور بی بی سی انگلیس نمی توانند دشمنی خودشان با تشیع را علنی ابراز کنند و به ناچار ترفند مخالفت با مظاهر تشیع را به بهانه دلسوزی برای سلامتی مردم به کار می برند!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس