کد خبر 1107312
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
محمد علی الحوثی نمایه

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که جنبش انصارالله یمن در حال گفت‌وگو با سعودی‌ها بوده اما این ارتباط هنوز به سطح مذاکره نرسیده است.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که سعودی‌ها هیچ قصدی برای مذاکره نداشته و هیچ چشم‌انداز واقعی برای صلح وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش الحوثی به خیانت اماراتی‌ها

انصارالله: امارات میلیون‌ها یمنی را آواره کرده و برای یهودیان کنیسه می‌سازد

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «جنگ میان ما و سعودی‌ها تا زمانی که تجاوز علیه یمن متوقف نشود، ادامه خواهد یافت.»

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اضافه کرد: «ما در حال انجام گفت‌وگوی مستقیم با سعودی‌ها هستیم و ارتباطاتی که برقرار شده به سطح مذاکره نرسیده است.»

محمد علی الحوثی افزود: «اگر نماینده سازمان ملل در امور یمن به دنبال موفقیت در پرونده یمن است، باید رویکرد خود در مذاکره را تغییر دهد.»

وی همچنین از ورود کارشناسان سازمان ملل برای تعمیر کشتی نفتی الصافر استقبال کرد.

نفتکش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر ۲۰۱۶ مانع دسترسی به نفت‌کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.

 با حمله ائتلاف سعودی به یمن در سال ۲۰۱۵، تلاش‌ها برای تعمیر آن با کارشکنی این ائتلاف مواجه شد و هم‌اکنون بیم آن می‌رود که زنگ‌زدگی و خوردگی بدنه باعث نشت نفت در دریا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس