هشدار درباره وجود کانتینرهای حاوی مواد منفجره در بندر «أم قصر» عراق

اداره کل گمرک عراق درباره وجود ۵۱۳ کانتینر حاوی مواد شیمیایی خطرناک و مواد انفجاری قوی در بند تجاری «أم قصر» واقع در استان البصره هشدار داد.

به گزارش مشرق، «خالد صلاح» مدیر اداره کل گمرک عراق از پایان بازرسی‌های دقیق و گسترده کانتینرهای حاوی مواد خطرناک در بندر تجاری أم قصر بنا به درخواست دولت با هدف مقابله با خطر انبار کردن مواد شیمیایی در بنادر خبر داد.

وی گفت که مجموع کانتینرهای موجود در بنادر أم قصر ۶۴۳۱ کانتینر است که از این مجموع ۵۱۳ کانتینر حاوی مواد شیمیایی خطرناک، مواد انفجاری قوی و سمی بود که ۲۰ عدد از این کانتینرهای حاوی مواد شیمیایی که مصرف دوگانه دارند، در بندر أم قصر تخلیه شد.

بیشتر بخوانید:

به نوشته روزنامه عراقی «الصباح»، مدیر اداره کل گمرک عراق همچنین از واردکنندگان مواد شیمیایی در دو بخش دولتی و خصوصی خواست تا فورا به درخواست‌ها برای تخلیه تمامی کانتینرهای موجود در اسکله‌های بندر أم قصر اقدام کنند تا از وقوع حوادث احتمالی در این بنادر جلوگیری شود.

در پی وقوع انفجار اخیر در بندر بیروت که به کشته شدن بیش از ۱۳۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر غیرنظامی شد، دولت عراق از همه گذرگاه‌های مرزی زمینی و دریایی و فرودگاه‌ها برای انجام بازرسی‌های دقیق و فراگیر کانتینرهای حاوی مواد منفجره درخواست کرده بود.    

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس