کد خبر 1107207
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
رژیم صهیونیستی: مخالفت شورای امنیت با تحریم‌های ایران یک ننگ است

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز بعد از نخست‌وزیر این رژیم ضمن ابراز خشم از شکست قطعنامه واشنگتن، مخالفت شورای امنیت با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را یک‌ ننگ توصیف کرد.

به گزارش مشرق، شکست تحقیرآمیز قطعنامه بازبینی شده واشنگتن در جلسه رأی‌گیری روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل، موجب برانگیخته شدن خشم صهیونیست‌ها شد و پس از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، «گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز به آن واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، در رأی‌گیری روز جمعه شورای امنیت در خصوص قطعنامه واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، تنها جمهوری دومینیکن و واشنگتن به این تلاش آمریکا رأی مثبت دادند و روسیه و چین با آن مخالفت کرده و دیگر اعضای شورای امنیت از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز به آن رأی ممتنع دادند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا حق استناد به مکانیسم ماشه را ندارد

گلعاد اردان با محکوم کردن این تصمیم شورای امنیت گفت: «مخالفت شورا با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران یک ننگ است».

وی با تکرار اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران ادامه داد: «شورای امنیت به جای دادن مجوز به رژیم تروریستی قاتل تهران برای مجهز شدن به سلاح‌های مرگبار، باید تحریم‌های فلج‌کننده را برای این کشور به کار گیرد».

این مقام صهیونیستی سپس با انتقاد از شورای امنیت تصریح کرد: «شورای امنیت در وظیفه خود در حفظ صلح و امنیت شکست خورده است و تصمیم این شورا به از بین رفتن ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) و کل جهان منجر خواهد شد».

پیش از این نیز، شب گذشته (شنبه)، «بنیامین نتانیاهو» در پیامی در توئیتر ضمن انتقاد از عدم تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های ایران در شورای امنیت مدعی شد: «قطعنامه شورای امنیت سازمان در عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رسوایی است. تهاجم و تروریسم ایران تهدیدی برای صلح در منطقه و تمام جهان است. به جای مخالفت با فروش تسلیحات، شورای امنیت در حال تشویق آنهاست.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز امروز (یکشنبه) با اذعان به اینکه از شکست خوردن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت آگاهی داشتند، از تلاش برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در هفته آینده خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    6 0
    تنها راه مقابله و عصبانی کردن این بی شرفا قوی تر شدنه باید از نظر نظامی و دفاعی خیلی قوی باشیم باید کل جهانخواران هم نتونن در برابر (ایران ) بایستند
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    3 0
    کریه چهره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیرمحمد خرم AF ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 0
    غلط کردی ننگ نه، بلکه افتخار است به کشور های که باطرح امریکا در شورای امنیت سازمان ملل در رابطه به تداوم تحریم تسلیحاتی یک کشور عدالت خواه وظلم ستیز.
  • ش. AE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    مردک ابله کودک کشی و آواره کردن مردم ننگ نیست ؟؟؟؟ دروغ گویی در جلوی دوربین بین المللی ننگ نیست ؟؟؟ رو که نیست سنگ پای قزوین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس