ارتش اسراییل

صهیونیستها در چند هفته اخیر از ترس انتقام حزب الله لبنان، از جهان واقعیت فاصله گرفته و با ورود به فاز توهمی یک روز با ارواح رزمندگان حزب الله درگیر شده و روز دیگر پهپاد خودی را دشمن فرض می کنند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، سالها بود رسانه های غربی و بعضا عربی، به استناد خریدها و کلیپ های منتشره توسط ارتش صهیونیستی، اشغالگران فلسطین را دارای بهترین و قویترین ارتش منطقه معرفی می کردند تا تسخیر زمین و ذهن مردم فلسطین و حکام عرب، ساده تر و سریع تر پیش برود. اما جنگ ۳۳ روزه و متعاقب آن نبرد ۲۲ روزه و چند تحول مهم نظامی دیگر، باعث شد تا این اسطوره دروغین و پوشالی از هم بپاشد.

اما پس از مرحله شکست های میدانی، در چند هفته اخیر شاهد یک سری تحولات طنز آلود در سرزمین های اشغالی هستیم که نشان می دهد شکست این اشغلگران به مرحله ذهنی رسیده و درجه ترس صهیونیست ها از مقاومت لبنان و احتمال تلافی بابت شهادت یکی از رزمندگان حزب الله، فراتر از تصور  عمومی است. شهادت یکی از اعضای حزب الله لبنان در سوریه و در پی حمله اسراییلی ها رخ داده بود و روزهای متمادی است ارتش صهیونیستی، در کابوس انتقام خواب راحت ندارد.

بیشتر بخوانید:

شناور ویژه استعمار پیر آماده صید ماهی از انفجار بیروت شد/ جزییات گسیل «مزدوران بی هویت ارتش فرانسه» به لبنان +عکس

تانک‌بر یونانی و ناوچه موشک‌انداز آلمانی هم به لبنان اعزام شدند/ اروپا در حال کمک به مردم یا تجمیع یگان‌های رزمی در سواحل بیروت!؟ +عکس

صهیونیست ها در جنگ با لشکر ارواح!

علی محسن از رزمندگان حزب الله لبنان بود که در جریان حمله اسراییلی ها به اطراف فرودگاه دمشق به شهادت رسید و پس از آن، صهیونیست ها از ترس انتقام حزب الله لبنان نیروهای خود را در مناطقی مثل مزارع اشغالی شعبا و اطراف بلندی های جولان تقویت کردند. اما در روز ۶ مرداد سال جاری در حوالی عصر ناگهان اخباری مبنی بر بروز درگیری میان حزب الله لبنان و اشغالگران فلسطین در مرزهای دو طرف منتشر شد.

اسراییلی ها ادعای نفوذ یک تیم ۴ یا ۵ نفره از حزب الله به داخل سرزمین های اشغالی را داشته و از طرفی برخی از منابع نزدیک به آنها اعلام کردند که حزب الله نیز با موشک ضد زره به سمت یک تانک اسراییلی شلیک کرده است.

دود ناشی از آتش سوزی به دلیل حملات توپخانه ای بی هدف اسراییل در مرز با لبنان

سربازان صهیونیست در نزدیکی مرز لبنان در جریان حوادث روز ۶ مرداد

تناقض گویی صهیونیست ها از همین جا آغاز شد. منابع خبری در سرزمین های اشغالی یک بار ادعای شهادت اعضای حزب الله را مطرح و یک بار دیگر ادعای فراری دادن آنها را طرح کردند. نکته جالب این که افرادی که با وضعیت مرزهای سرزمین های اشغالی آشنا هستند به خوبی از وجود حجم زیادی از سیستم های نظارتی صهیونیست ها آگاهی دارند و می دانند هر نفوذی در صورت وقوع مشخصا بایستی به صورتی ضبط می شده که تا به امروز از طرف صهیونیست ها اسنادی در این زمینه منتشر نشده است. در جریان این حادثه ارتش اسراییل به ساکنین شهرک های مرزی اعلام هشدار کرده و حتی به چند خانه درون لبنان نیز با آتش توپخانه ای آسیب وارد کرد که البته در این حملات آسیب جانی به شخصی وارد نشد.

مقاومت لبنان نیز چند ساعتی پس از این حادثه اطلاعیه ای را صادر کرده و اعلام کرد که حزب الله در آن منطقه عملیاتی نداشته و اصولا اسراییلی ها به نوعی دچار خوددرگیری شده اند! اتفاقی که اسراییلی ها علی رغم تکذیب های اولیه و تاکید بر ارائه اسناد، کم کم آنرا باور کردند و مشخص شد یک خوددرگیری ذهنی، باعث چنین گافی شده است.

پهپاد خودی این بار هدف توهم اسراییلی ها

در اتفاق دوم و روز جمعه ۷ آگوست ماه میلادی جاری (کمتر از ۲ هفته قبل) منابع خبری اسراییلی اعلام کردند که ارتش آنها یک پهپاد را بر فراز منطقه جبل‌الشیخ سرنگون کرده است. آنها اعلام کردند که در این پروسه پرنده بدون سرنشینی که از سمت لبنان به سمت جولان اشغالی می آمده را سرنگون کرده اند در حالی که پس از آن متوجه شده اند که هدف خودی بوده است.

قبل از اعلام این گاف، اکانت ها و برخی رسانه های انلاین صهیونیستی یا نزدیک به این رژیم، با خوشحالی خبر از موفقیت سامانه های راداری و رصد این رژیم برای شناسایی و شکار پهپاد متجاوز داده و به مخاطبان اینگونه القا می کردند که امکان غافلگیری آنها وجود ندارد در حالی که بزرگترین غافلگیری در این اتفاق، گاف ارتش اشغالگر قدس بود.

اعتراف رسانه صهیونیستی به ساقط کردن پهپاد خودی

در همان ساعت آژیرهای حمله هوایی / موشکی در شهرک های صهیونیست نشین همان منطقه به صدا درآمد و ارتش اسراییل اعلام کرد که این آژیر ها نیز به دلیل تصور همان نفوذ پهپادی فعال شده و خبری از حمله راکتی نیست. سیستم گنبد آهنین و رادارهای هشدار زودهنگام اسراییلی ها در سالهای اخیر بارها و بارها سابقه هشدار های غلط را داشته اند و حتی در موردی رادارهای سامانه گنبد آهنین گلوله های یک مسلسل سنگین کالیبر ۱۲.۷ میلی متری را به جای راکت شلیک شده اشتباهی گرفته و هشدار حمله راکتی را صادر کرده بود.

در موردی دیگر که در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی رخ داد دو راکت تمرینی که توسط جنبش حماس به سمت دریا شلیک شده بود توسط سیستم های گنبد آهنین به عنوان تهدید شناخته شده و علاوه بر فعال کردن آژیر خطر، دو موشک نیز به سمت راکت های مقاومت پرتاب شد که شلیک های گنبدآهنین به هدف خاصی نیز برخورد نکرد.

موشک اسراییلی این بار سراغ شهرک نشین ها رفت

روزهای آخر هفته گذشته خصوصا چهارشنبه و پنج شنبه شاهد درگیری این بار بین مبارزان فلسطینی از نوار غزه و صهیونیست ها بود. در دور جدید درگیری ها مردم فلسطین در ابتدا چندین بالن آتش زا را به سمت شهرک های صهیونیستی در مناطق اشغالی پرواز دادند که موجب آتش سوزی در بخش هایی از زمین های غصب شده، شد. در پاسخ به این مسئله صهیونیست ها حمله ای هوایی را با بالگردهای آپاچی به نوار غزه ترتیب دادند که در زمان شلیک، یکی از موشک ها دچار نقص فنی شده و روی بخشی از یک انباری کوچک در شهرک اشکول در نزدیکی نوار غزه سقوط کرد.

خسارت ناشی از برخورد موشک عمل نکرده به شهرک صهیونیست نشین

در حقیقت آنچه امروز در سرزمین های اشغالی در حال رخ دادن است، نشان دهنده وضعیت پر فشاری است که ارتش صهیونیستی در آن گرفتار آمده است. حالا که ارتش اشغالگر فلسطین هر لحظه انتظار یک حمله از سوی نیروی قوی و با تجریه همچون حزب الله لبنان یا مقاومت فلسطین را دارد، نمی تواند آرامش و نظم خود را حفظ کند و فشار روانی و استرس وارده به آنها به حدی رسیده که قوی ترین ارتش خاورمیانه در رمانهای خلق شده توسط غرب، درگیر جنگ با اشباح و شلیک به خودی ها شده است و بابت آن نیز جشن می گیرد و تحلیل های عجولانه منتشر می کند.

چنین وضعیتی که اصطلاحا به آن Fog of war به معنای " مه جنگ" می گویند، شامل قرار گرفتن نیروهای نظامی در وضعیت عدم قطعیت و کم آگاهی از موقعیتی است که در آن گرفتار شده اند.

آمارهای قابل تامل از وضعیت روحی صهیونیست ها در سالهای گذشته

دقیقا ۲ سال قبل و در آگوست سال ۲۰۱۸، روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی درباره وضعیت روحی روانی سربازان رژیم صهیونیستی نوشته بود که در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) حدود ۴۷ هزار جلسه میان سربازان و افسران با بخش خدمات روانشناسی در ارتش اسرائیل انجام شد که این جلسات در مقایسه با سال ۲۰۱۳، ۲۵۰۰ بار افزایش یافته و از میان هر شش سرباز مرد اسرائیلی یک سرباز و از هر ۱۵ سرباز زن یک سرباز به دلیل مشکلات روانی قادر به گذراندن دوران خدمت سربازی خود نیستند.

سال گذشته نیز رسانه های صهیونیستی به نقل از گابی اشکنازی رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به پدیده افزایش فرار از خدمت نظامی هشدار داده و نوشته بودند اگر اوضاع به همین روال باشد، تنها تعداد بسیار کمی از اسرائیلی‌ها به ارتش می‌پیوندند. هاآرتص نیز در سال ۲۰۱۰ پیش بینی کرده بود که در سال ۲۰۱۹ یک چهارم اسرائیلی‌ها از خدمت سربازی فرار می‌کنند. بخش آمار و نیروی انسانی ارتش در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که ۱۲۶۰۰ صهیونیست به دلیل فرار از خدمت سربازی به آموزش های دینی یا راهکارهای دیگر فرار از خدمت سربازی پرداخته‌اند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز در اواخر سال ۲۰۱۹ فاش کرده بود موتی آلموز رئیس مرکز نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی در نامه‌ای با عنوان "گام‌هایی برای کاهش معافیت‌های مشکلات روانی" خطاب به تمامی افسران مسئول بهداشت روانی در دفاتر ثبت نام سربازان اعلام کرد: با آغاز ثبت نام سربازان در سال ۲۰۲۰ ارتش شاهد این رویکرد آشکار و نگران کننده بود که بسیاری از جوانان به ویژه پسران به دلیل مشکلات روحی و روانی معافیت از خدمت خواهند گرفت.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشته بود: اطلاعات نگران کننده منتشر شده حاکی از کاهش گسترده تعداد سربازان است و طبق اطلاعات ارتش اسرائیل یک سوم پسران واجد شرایط اعزام به خدمت سربازی در سال ۲۰۲۰ به دلایل مختلف درخواست معافیت خدمت خواهند داد و علاوه بر این ۱۵ درصد از این سربازان نیز در طول دوره خدمت فرار می‌کنند و به این ترتیب نزدیک به نیمی از اسرائیلی‌ها خدمت سربازی نمی‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    این ها مثل موش ترسو اما ذاتا خانه خراب کن هستند باید از صفحه ی روزگار محو شوند
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      14 13
      لابد بیست و پنج سال دیگه
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      17 12
      اینی که نوشتی فوگ او وار چیه بازی کامپیوتریه؟تو بازی کامپیوتری شکستشون دادید؟
  • دانشجوی شریف DE ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    29 38
    تا تنور داغ بود باید حزب الله انتقام میگرفت . الان که فقط جنگ روانیه . چی نصیبمون شده با این کارها ؟؟ وقتی کشتن باید ازشون کشته بگیریم . خون در مقابل خون . فقط در این حالت بازدارنگی ایجاد میشه .
  • DE ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    40 57
    نصف پایتخت لبنان با خاک یکسان شده اونوقت شما ازترس اسراییل شبح جنگ می گید ؟ این هم مثل وعده انتقام خون شهید عماد مغنیه است که هیچ وقت گرفته نشد ؟
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    42 45
    دلتون رو با این چیزها خوش کنید فعلا که تفریح خلبان های اسراییلی تو این ۵ سال بمباران هفتگی سوریه،لبنان و حتی عراق شده
    • فرزند ایران IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      25 20
      مشخصا کسی که بیشتر دست و پا می زنه بیشتر از غرق شدن می ترسه.
  • RU ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    31 26
    باز هم یه دروغ دیگه چهار کشتی توقیف شده حامل بنزین های ایران بود برید پس بگیرید خخ
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      10 7
      محموله فروخته شده بود دیگه مال ایران نیست
    • سرباز IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      13 6
      یعنی شما از تخیل گرفته شدن نفتکش های ایرانی خوشحالی؟ فکر کنم اگر واقعا گرفته بودن تو وطن فروش حتما سکته رو زده میزدی
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      7 3
      خیر محموله‌ی بنزین رو یه جای دیگه گویا از ایران خریده بوده و حالا اون داشته به ونزوئلا میفروخته، آخه یکم عقلت رو کاربنداز ایرانی که پنج‌تا ابر نفت کش رو با پرچم ایران رسما میبره کنار گوش آمریکا و تو ونزوئلا تخلیه میکنه بعد اون میاد چهار نفتکش رو در خفا بفرسته، لطفا کمی فکر
  • US ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    28 27
    سرایت وعده های دروغ چهل ساله در ایران به مقاومت. ال میکنیم بل میکنیم و آحرش یک پرچم آتش میزنند و یک ماکت ناو غرق میکنند. حالا داستان مقاومت است.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      12 10
      راستی اون کشور زیرپونسی چی بود اسمش که به قطعنامه شما تنها رای مثبت رو داد؟ دو مین رومین دومینیکن
    • سعید IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      7 1
      دروغو که ارباب سیبیلوی تو گفت. قرار بود چهلمین سال انقلابو تو تهران جشن بگیرید. آخرین ضر ضراتونم بکنید که عمر عمو سام رو به پایانه.
  • کمال IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 14
    چرا از خط تولید ارتقا تانک ها به سطح T-90 در درود گزارش نمیزارین؟؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    27 16
    اونا از ما شهید میگیرن و خرابی به بار میارن، بعد افتخار ما، ترسوندن اوناست. واقعا معادله جالبیه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    23 22
    پارتیزان های حزب الله با مهارتی خیلی بیشتر از چریک ها و کماندوها رو رده سه چهار جهانی و بالاتر از هر نیروی ویژه آمریکایی (فاکس کیدز ، دلتافورس و ... ) ، فرانسوی و اسرائیلی قرار می گیرند باوجود اینکه جنگ افزاری خیلی ضعیف ترن مثلا هلیکوپتر ندارند اما سطح مهارتشون جبران می کنه 4 5 تا از اینا وارد یک منطقه بشن می تونن کل آن منطقه را به آتش بکشن و هفته ها هم داخل همان منطقه بمانند و باوجود ماهواره ها و کلی سیستم های شناسایی ، شناسایی هم نشن تو جنگ های قبلی مثل 33 روزه هم این مطالب اثبات شد که رزمنده حزب الله یکهو کنار تانک مرکاوا سبز می شد قشنگ لغت ارواح به این رزمنده ها می آد به اسرائیلی ها خرده نگیرید که چرا می ترسن هر یک پارتیزان حزب الله برابر 10 کماندوی گولانی با فول تجهیزات و مراقب هواییه سربازان اسرائیلی که باقلوان ، حزب الله صبوری می کنه والا بخوان وارد فلسطین اشغالی بشن راحت تا عمق می تونند نفوذ کنند و ضربات اساسی بزنند .
    • GB ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 7
      بی زحمت به پارتیزان های حزب الله بسپارید صبر استراتژیک رو کنار بزارن یه تکونی به خودشون بدن
  • نیکتا IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    12 6
    آدم یاد این آیه قرآن می افته "فتوبوا الی بارئکم فقتلوا انفسکم" به سبب گناهی که کرده بودن باید شمشیر برمیداشتن و شبانه از خودشون می کشتن
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 9
    در این چندماه گدشته بارها مراکز نیروهای مقاومت توسط رژیم غاصب بمباران شد و صدها نیروی حزب ا.. و دهها ایرانی به شهادت رسیدند و هیچ عکس العملی جز تهدید از طرف حزب الله انجام نشد. برای شهادت شهید مغنیه هم هیچ اقدامی انجام ندادند فقط یک موشک ضد تانک شلیک کردند که آنهم تلفات نداشت و همان را بارها نشان دادند
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      10 6
      اگر خسارت نداشت چرا اینقدر می ترسید؟ شما که می گویید جواب نمیدن چرا در اماده باشید؟
    • سعید IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 4
      تا وقتی منبع خبریت بی بی سی و وی او ای باشه همین چرندیاترو هم بگی.
  • کارشناس IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 0
    اینده ثابت خواهد کرد که تمام کسانیکه ملت ها را به جان هم انداخته اند و حکومت میکنند به سرنوشت فرعون دچار خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس