کد خبر 1107015
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
یادداشت نمایه

سید مقاومت پیام مشخصی به این بازیگران داده است! وی تاکید کرده است سال ۲۰۱۸، انتخاباتی رسمی و قانونی برگزار شده و نتیجه انتخابات نیز کاملا مشخص است.

به گزارش مشرق، «نوید مؤمن» در یادداشت روزنامه «وطن امروز» نوشت: 

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه، به نکات اساسی و مهمی اشاره کرد. سید مقاومت در سخنان خود تاکید کرد: «از نتایج جنگ ژوئیه (جنگ ۳۳ روزه)، شکست طرح خاورمیانه جدید بود که جنگ با لبنان بخشی از این طرح بود... اگر نقش رژیم صهیونیستی در انفجار بندر بیروت به اثبات برسد، پاسخ سختی در انتظار این رژیم خواهد بود... طرح ایجاد «دولت بی‌طرف» در بیروت، تلف کردن وقت بوده و هدف از آن نادیده گرفتن نتایج انتخابات پارلمانی لبنان است».

با مرور جملات شاخص مطرح‌شده از سوی دبیرکل حزب‌الله، متوجه پیوستگی «نگاه دینی»، «نگاه استراتژیک» و «نگاه تاکتیکی» جریان مقاومت با یکدیگر می‌شویم. به عبارت بهتر، یکی از رموز موفقیت حزب‌الله در مقابل دشمنان صهیونیست و غربی مقاومت، پیوستگی میان ماهیت وجودی و اضلاع کارکردی و عملیاتی این جنبش است.  نخستین پیام «سید مقاومت» خطاب به تل‌آویو، واشنگتن، پاریس و ریاض، مربوط به «رصد دقیق بازی آنها از سوی جریان مقاومت» است.

سیدحسن نصرالله، با بازخوانی طرح «خاورمیانه جدید» و یاد کردن از جنگ ۳۳ روزه به عنوان یکی از اجزای این «طرح»، به طرف مقابل پیغام آشکاری را مخابره کرد: اینکه جریان مقاومت، نگاه «نقطه‌ای» یا «محدود» نسبت به تحولات جاری در لبنان و منطقه نداشته و ارتباطات «پدیده‌ها» با «مصادر فکری و عملیاتی کلان» را بخوبی شناسایی و رصد می‌کند. سید مقاومت، مرز بین «تاکتیک» و «استراتژی» را بخوبی می‌داند و در نبرد با دشمن صهیونیستی و حامیان غربی آن، هرگز اجازه نمی‌دهد «تمرکز بر تاکتیک‌ها و پدیده‌های مقطعی»، جریان مقاومت را از توجه به «خطوط کلان بازی دشمن» یا همان «راهبردهای عمده» دشمنان بازدارد. سید مقاومت امروز پس از گذشت ۱۴ سال از جنگ ۳۳ روزه، «کروکی‌ بازی تل‌آویو و واشنگتن» در منطقه را بخوبی ترسیم می‌کند.

دومین پیام سیدحسن نصرالله، مربوط به «تشکیل دولت بی‌طرف» در بیروت است. واقعیت امر این است که پس از پیروزی قاطع حزب‌الله و متحدان آن (جریان ۸ مارس) در انتخابات پارلمانی لبنان سال ۲۰۱۸ میلادی، شوک بسیار سختی به ترامپ، مکرون، بن‌سلمان و نتانیاهو وارد شد. آنها قبل از انتخابات، با پول‌پاشی در بیروت و طرابلس (به سود جریان «المستقبل» به رهبری سعد حریری) و حمایت تبلیغاتی - سیاسی گسترده از آنها، تلاش کردند حزب‌الله را در ابتدا به لحاظ سیاسی منزوی کرده و سپس، پروژه «خلع سلاح مقاومت» را کلید بزنند. انتخابات مجلس لبنان ۶ مه ۲۰۱۸ میلادی برگزار شد. حزب‌الله و متحدانش در این انتخابات شکست سختی را به جریان غرب‌گرای لبنان تحمیل کردند.

از آن زمان تاکنون کاخ سفید، رژیم مجعول صهیونیستی و اتحادیه اروپایی از هیچ‌گونه اقدامی در راستای «اضمحلال پارلمان» و «ایجاد ناآرامی‌های داخلی» در بیروت فروگذار نکردند. آنها از طریق مهره‌های خطرناک خود مانند «سمیر جعجع» و فالانژهایی که دست‌شان به خون هزاران لبنانی و فلسطینی آغشته است، تلاش کردند لبنان را به «کانون آشوب» در منطقه تبدیل کنند. اکنون، بازیگران مداخله‌گر غربی در بیروت سعی دارند از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و با مانور روی کلیدواژه‌ای به نام «دولت بی‌طرف»، تصویر یک «دولت غرب‌گرا» را در ذهن شهروندان لبنانی ترسیم کنند.

در این میان، سید مقاومت پیام مشخصی به این بازیگران داده است! وی تاکید کرده است سال ۲۰۱۸، انتخاباتی رسمی و قانونی برگزار شده و نتیجه انتخابات نیز کاملا مشخص است. بر این اساس، همگان اذعان دارند جریان ۸ مارس پیروز انتخابات بوده و در مقابل، جریان طرفدار غرب و رژیم صهیونیستی بازنده این آوردگاه سیاسی و مردمی بوده است. براستی در چنین شرایطی نادیده گرفتن نتایج انتخابات و متعاقبا، انکار حقانیت جریان ۸ مارس برای تشکیل دولت جدید چه معنا و مفهومی دارد؟!

سومین پیام سید مقاومت، کالبد رژیم اشغالگر قدس و حامیان و مهره‌های آن را به لرزش و ارتعاشی سخت انداخت! سیدحسن نصرالله تاکید دارد اگر نقش تل‌آویو (و حامیان آن‌) در انفجار بندر بیروت به اثبات برسد، حزب‌الله پاسخ سختی به رژیم صهیونیستی خواهد داد. مقامات صهیونیست از آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی، یعنی زمانی که توسط دلیرمردان مقاومت از جنوب لبنان بیرون رانده شدند تاکنون، به وضوح دریافته اند که «اقدام حزب‌الله» علیه رژیم صهیونیستی، چه مفهومی دارد! آنها دیگر دریافته‌اند سید مقاومت حتی در سخنانش «اغراق» هم نمی‌کند، چه برسد به آنکه بخواهد وعده‌ای مغایر با واقعیت بدهد! طنین صوت قاطعانه و مؤمنانه دبیرکل حزب‌الله هنوز پس از سال‌ها در گوش سیاستمداران و نظامیان رژیم صهیونیستی پیچیده و خواب راحت را بر چشمان «نتانیاهو»، «گانتس»، «اشکنازی» و «لیبرمن» حرام کرده است: «والله اسرائیل از لانه عنکبوت هم سست‌تر است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بنده خدا TW ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 0
    جانم فدای سیدحسن. جانم فدای سید علی. جانم فدای سید عبدالملک بدرالدین. اوتاد زمین هستند اینها. بخدا قسم تبعیت از ایشان رستگاری دنیا و آخرته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس