پلیس فتا نمایه

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان هشدار داد مراقب شگرد جدید کلاهبرداران سایبری به بهانه ثبت‌نام در سامانه سجام با استفاده از پیامک یا لینک‌های جعلی باشند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: کلاه‌برداران با ارسال پیامک جعلی یا تبلیغات اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی به بهانه ثبت‌نام و صدور کد بورسی، اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاه‌برداری و برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هشدار پلیس فتا درباره «حراج های تابستانه»

رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تأیید سازمان‌های مربوطه سایر لینک‌های متفرقه یا تماس‌ها و پیامک‌ها قابل اعتماد نیستند و مجرمان سایبری از این طریق اطلاعات شخصی و بانکی افراد را به سرقت می‌برند.

وی عنوان داشت: متأسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه‌ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیرمجاز از حساب را فراهم آورد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس