کد خبر 1106857
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
آخرین سکانسِ قهرمانِ بیرون از خانه؛ پرسپولیس به دنبال ۱۲ و ۱۲

نتایج هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر به شکلی رقم خورد که کار تیم‌های پایین جدول به هفته‌های آخر کشید.

به گزارش مشرق، در انتهای جدول 7 تیم همچنان روی کاغذ احتمال سقوط دارند و این وضعیت تنور لیگ را داغ  نگه داشته است. از رده دهم به پایین جدول رده‌بندی لیگ برتر تیم‌های ذوب‌آهن، گل‌گهر، سایپا، ماشین‌سازی، پیکان، پارس جنوبی و شاهین گزینه‌های سقوط هستند. برخی از این تیم‌ها مدت‌ها است لیگ برتری بوده و برخی تیم‌هایی نوپا هستند. با این‌حال همین تیم‌ها حتی گاهی با بازی‌های پایین جدولی هیجان خوبی به لیگ دادند و قطعا سقوط هر کدام‌شان ناراحت‌کننده است. با بررسی بازی‌های دوهفته باقی‌مانده لیگ مشخص می‌شود به‌جز ماشین‌سازی و گل‌گهر دیگر تیم‌های قعرنشین با هم بازی ندارند. در نتیجه سرنوشت همه آنها در دستان خودشان است.

 ذوب‌آهن امیدوار به شکست رقبا

ذوب‌آهن از قهرمان لیگ برتر سه امتیاز شیرین گرفت و جایگاهش را در جدول استحکام بخشید، ولی این به‌معنی بقا نیست. شاگردان بوناچیچ در دو هفته پیش‌رو باید به‌ترتیب با نساجی و گل‌گهر بازی کنند و اگر در بازی با نساجی پیروز نشوند، بازی سختی در هفته پایانی با تیم هم‌امتیازشان گل‌گهر خواهند داشت؛ بازی‌ای که می‌تواند آنها را از رده دهم به انتهای جدول بکشد و به‌معنی سقوط خواهد بود. با این‌حال آنها باید امیدوار به شکست نساجی و خوش‌بین به شکست رقبا باشند، چراکه اگر در این دو هفته پایانی حتی یک امتیاز از دست بدهند، جایگاه نسبتا امن خود را از دست خواهند داد.

 حساب ویژه گل‌گهر روی بی‌انگیزگی پرسپولیس

شاگردان مجید جلالی در هفته بیست‌وهشتم موفق به شکست نفت مسجدسلیمان شدند و با یک خیز بلند و 29 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفتند. این سه امتیاز ارزشمند اما برای بقای این تیم کافی نبود و آنها همچنان به دو بازی پیش‌رو به‌عنوان دو بازی حیاتی نگاه می‌کنند. این تیم در دو هفته پیش‌رو به‌ترتیب با پرسپولیس و ذوب‌آهن بازی دارد. عملکرد پرسپولیس در این هفته‌ها بسیار تعیین‌کننده است. سرخپوشان که به‌واسطه قهرمانی‌شان بی‌انگیزه شده‌اند، هفته قبل نیز به ذوبی‌ها باختند و نتیجه بازی‌شان در جدول رده‌بندی بسیار تاثیرگذار بود. آنها باید در این بازی از جان مایه بگذارند تا از طرف رقبای گل‌گهر بار دیگر به جدی نگرفتن وضعیت تیم‌های ته‌جدولی متهم نشوند. با این‌حال گل‌گهری‌ها روی بی‌انگیزگی بازیکنان تیم پرسپولیس حساب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آخرین سکانسِ قهرمانِ بیرون از خانه

 سایپا جان سبقت گرفتن ندارد

از ابتدای فصل هیچ‌کس به سایپا به‌عنوان گزینه سقوط نگاه نمی‌کرد. تکیه بر جوانان و بازی دادن به برخی باتجربه‌ها این نوید را می‌داد تا شاید شاهد ظهور پدیده‌هایی باشیم. اما ابراهیم صادقی جوان آنقدرها هم که به نظر می‌رسید، بلد کار نبود و خیلی زود افسار تیم از دستش در رفت. آنها با نیروهای جوان‌شان هم حتی در این هفته‌های پایانی  جان سبقت گرفتن ندارند. تیم 28 امتیازی و رده دوازدهمی این هفته به مصاف تیم زخم‌خورده نفت مسجدسلیمان می‌رود و می‌تواند امیدوار باشد در خانه از تیم تارتار امتیاز بگیرد، ولی برای بقا باید امیدوار به شکست دیگر رقبا باشد. با این‌حال هفته پایانی هم وجود دارد و شاگردان صادقی به پیروزی در بازی با پرسپولیس بی‌انگیزه امیدوارترند.

 ماشین‌سازی در نبرد برادرکشی

ماشین‌سازی فصل پررفت‌وآمدی داشت. مربیانی که نیمکت این تیم را امتحان کردند، به‌خوبی می‌دانند ثبات در این باشگاه محلی از اعراب ندارد. هواداران فوتبال تبریز چوب همین دمدمی بودن زنوزی را می‌خورند. با این‌حال داستان هومن افاضلی کمی فرق می‌کند. او برای پیوستن به ماشین‌سازی بهای گرانی داد و پارس جنوبی را در بهترین روزهایی که در یک فصل تجربه می‌کرد رها کرد. حالا همه توقع دارند او ماشین‌سازی را در لیگ برتر نگه دارد. اما به‌نظر می‌رسد سقوط با این مربی عجین شده و او که فکر می‌کرد در ماشین‌سازی خبری از سقوط نیست، دنیا به کامش نشد و آنقدر در این چندهفته بد آورد! اوج بدشانسی تیم ماشین‌سازی آنجایی است که باید به مصاف برادر تنی‌اش تیم تراکتور برود؛ تیمی که سهمیه لیگ قهرمانان می‌خواهد و در رقابت تنگاتنگی در بالای جدول دست‌وپا می‌زند. نتیجه هرچه باشد پرحرف و حدیث خواهد شد، با این‌حال ماشین‌سازی می‌تواند به هفته پایانی امیدوار باشد؛ جایی‌که باید به مصاف صنعت نفت برود. صنعت این روزها به هیچ حیفی نه نمی‌گوید و باختن را به‌خوبی بلد است!

 پیکان در جاده خاکی

بداقبال‌ترین تیم دو هفته پیش‌رو پیکان است. این تیم باید به‌ترتیب با استقلال و سپاهان بازی کند. دو رقیب بالای جدولی که برای کسب سهمیه رقابت می‌کنند. پیکان فقط باید خوش‌شانس باشد تا در این جاده خاکی پنچر نشود. این تیم خودروساز که از ابتدای فصل همواره در پایین جدول جا خوش کرده بود، حتی رنگ نیمه جدول را ندید و فصلی بسیار پراسترس را پشت‌سر گذاشت. پیکانی‌ها پیش‌تر نیز چنین سابقه‌ای داشتند و در آن زمان تیم‌شان به دسته پایین‌تر سقوط کرد و باید دید ویسی توان نگه داشتن این تیم را دارد یا خیر.

 پارس جنوبی منتظر پنچر شدن پیکان

یکی از عجیب‌ترین تیم‌های فصل‌جاری پارس جنوبی بود. در فصلی که گذشت، جنگ قدرت در منطقه ویژه پارس جنوبی باعث برخی جابه‌جایی‌ها شد و آنها چوب همین عدم ثبات را خوردند. با این حال انتخاب سیروس پورموسوی که تخصصش کمک به تیم‌های بی‌بضاعت است نقطه‌عطف پارسی‌ها بود. هرچند اوضاع در این باشگاه آنقدر نابسامان بود که پورموسوی نیز هنوز نتوانسته کاری برایشان بکند. بدون شک پارس‌ها بزرگ‌ترین ضربه را در بازی با تیم شاهین خوردند. آنجاکه می‌توانستند از تیم زخم‌خورده هم‌استانی‌شان سه امتیاز شیرین خانگی بگیرند، ولی شکست خوردند و جایگاه‌شان خطرناک‌تر از قبل شد. آنها که با 26 امتیاز در رده یکی مانده به آخر لیگ برتر قرار دارند، برای بقا باید منتظر شکست پیکان باشند.  شاگردان پورموسوی در دو هفته پیش‌رو با فولاد و نفت مسجدسلیمان بازی دارند و کارشان راحت نیست. فولاد مدعی کسب سهمیه است و نفت مسجدسلیمان با مهدی تارتار که روزی مربی پارس جنوبی بود، می‌تواند انتقام سختی از تیم پارس جنوبی بگیرد.

 شاهین بی‌بال‌وپرتر از همیشه

تیم شاهین از ابتدای فصل خود را تمام‌قد به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه سقوط معرفی کرد، ولی در نیم‌فصل با روی‌کار آمدن میشو کریستیچوویچ متحول و به بقا امیدوار شد، ولی جدایی این مربی باز هم آنها را به خانه اول برگرداند. حتی مهدی پاشازاده هم نتوانست کاری برای این تیم کند. تنها دلخوشی شاهینی‌ها شکست دیگر رقباست، چراکه تا همین جا هم ناکامی رقبا باعث شد این تیم بعد از هفته‌ها ناکامی هنوز هم به بقا امیدوار باشد. شاهین که درحال حاضر تنها با 22 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد، در هفته بیست‌ونهم به مصاف صنعت نفتی می‌رود که جایگاه‌شان در جدول رده‌بندی تثبیت شده و نتیجه این بازی فرقی به حال‌شان ندارد. اما در هفته آخر با تیم استقلال بازی دارد. فرهاد مجیدی برای اثبات حقانیت خود از سه امتیاز این بازی کوتاه نمی‌آید. از این‌رو شاگردان مهدی پاشازاده اگر می‌خواهند لیگ برتری باقی بمانند باید سه امتیاز این بازی را نیز از آن خود کنند. باید دید آنها کاری را که از ابتدای فصل از انجامش عاجزند می‌توانند در این دو هفته به سرانجام برسانند؟

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس