کد خبر 1106764
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
فروپاشی بارسلونا از نگاه آمار

بارسلونا که با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب بایرن مونیخ شد برای نخستین بار در رقابت‌های اروپایی چنین شکست سنگینی را تجربه کرد.

به گزارش مشرق، بارسلونا تلخ ترین شب خود را در رقابت های اروپا تجربه کرد. آبی اناری ها برابر بایرن مونیخ با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شدند و از لیگ قهرمانان کنار رفتند. به نوشته میسترچیپ (کارشناس اسپانیایی) برای نخستین بار بود که تیم کاتالانی چنین شکستی را در مسابقات اروپایی تجربه می کند. این تیم در ۶۷ سال اخیر برای دومین بار در یک نیمه چهار گل دریافت کرد. پیش از این در فوریه سال ۱۹۹۴ در لا روماردا این اتفاق افتاده بود که بازی در نهایت با نتیجه ۶ بر ۳ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

واکنش ستین به شکست پرگل تیمش مقابل بایرن

بارسلونا در ۴۴۴۰ بازی رسمی خود تنها شش بار هشت گل یا بیش از آن دریافت کرده است. نخستین بار در لالیگا در سال ۱۹۳۱ با نتیجه ۱۲ بر یک مغلوب اتلتیک بیلبائو شد. چهار سال بعد ۸ بر ۲ از رئال مادرید شکست خورد. کاتالانی ها در سال ۱۹۴۰ در لالیگا با نتیجه ۱۱ بر یک مغلوب سویا شدند. سه سال بعد با نتیجه مشابهی در کوپا دل ری از رئال مادرید شکست خوردند. این تیم در کوپل دل ری ۱۹۴۶ با هشت گل مغلوب سویا شد و دیشب شکست ۸ بر ۲ را برابر بایرن در لیگ قهرمانان تجربه کرد. 

پیش از این در لیگ قهرمانان چنین شکست های مشابهی دیده شده بود. موناکو در سال ۲۰۰۳ با نتیجه ۸ بر ۳ دپورتیوو لاکرونیا را در هم کوبید. چهار سال بعد لیورپول با هشت گل مقابل بشیکتاش پیروز شد. رئال مادرید در سال ۲۰۱۵ با نتیجه مشابه مالمو را شکست داد. دورتموند یک سال بعد توانست در یک بازی پر گل ۸ بر ۴ لژیا را شکست دهد. 

یکی از مشکلات بارسلونا در سال های اخیر در لیگ قهرمانان نتایج ضعیف خارج از خانه بوده است که در چهار فصل آخر حذف تیم کاتالانی را از این رقابت ها رقم زده است. آبی اناری ها از ۹ بازی تنها یک برد کسب کردند و پنج بار مغلوب شدند. 

نتایج بارسا در بازی های خارج از خانه

پاری سن ژرمن ۴ بارسا صفر

یوونتوس ۳ بارسا صفر

چلسی یک بارسا یک

رم ۳ بارسا صفر

لیون صفر بارسا صفر

منچستریونایتد صفر بارسا یک

لیورپول ۴ بارسا صفر

ناپولی یک بارسا یک

بایرن ۸ بارسا ۲

* لیگ قهرمانان اروپا در این فصل به خاطر بحران کرونا از یک چهارم نهایی به صورت تک بازی در لیسبون برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس