وزیر بهداشت نمایه سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت در نامه ای نوشت: تقاضایی عاجزانه است از مردم عزیز و عشاق اهل بیت تا شور و شعور حسینی را در هم آمیزیم و بازهم حماسه ای بی نظیر و در شان ملت هوشمند ایران بزرگ بیافرینیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نامه ای را خطاب به روحانیون و وعاظ و ذاکرین اهل بیت نوشت که در زیر متن این نامه را می خوانید.

روحانیون بزرگوار، وعاظ ارجمند، ذاکرین اهل بیت و مداحان گرانقدر، هیاتی های دل سوخته، مردان، زنان، سالخوردگان، جوانان، نوجوانان و کودکان عزیز ایران زمین

ماههاست که ویروس منحوس، طوفانی بلاخیز بپا کرده، در زمانی کوتاه، دورترین نقاط جهان را در نوردیده، میلونها نفر را مبتلا کرده و هزاران نفر را به کام مرگ فرو برده، اقتصاد، فرهنگ، مناسبات اجتماعی، سیاست و از همه مهمتر نظام سلامت کشورها را دگرگون کرده است.

ایران عزیزمان نیز از جولانگاه های این همه گیری سهمگین بود و فرزندان غیور این سرزمین در کنار هم و در سخت ترین سال بعد از انقلاب اسلامی و زیر سنگین ترین فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه، حماسه ای بی بدیل آفریدند و ظرف کمتر از دو ماه توانستند موج اول بیماری را با کمتری هزینه و تلفات مهار کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر ۵ مرجع تقلید در خصوص نذری‌های محرم امسال

آمادگی پلیس برای برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر

 موجی که قدرتمندان اقتصادی جهان را به زانو درآورد و بیمارانشان در پشت درب بیمارستانها سرگردان یا متاسفانه در سرای سالمندان به کام مرگ رفتند.

گرچه در این راه سخت، گلهای معطری از بوستان بهداشت و درمان کشور پرپر شدند و داغ جانگدازشان همواره بر دل هایمان جاودانه می ماند ولی افتخار دیگری پس از سالهای دفاع مقدس توسط مدافعین سلامت با همدلی و وفاق ملی و کمک دیگر دستگاهها خلق شد که برگ زرین دیگری در کتاب تاریخ این سرزمین به یادگار گذاشت.

در اردیبهشت ماه و در اوج این افتخار ملی بعنوان سربازی کوچک تقاضا کردم که از این دستاورد بزرگ مراقبت کنیم و با عادی انگاری و سهل اندیشی عنان این اژدهای سهمگین را از کف ندهیم. متاسفانه بدلایل مختلف، مراقبت ها و رعایت شیوه نامه ها مورد کم توجهی قرار گرفت و بار دیگر طوفانی غم انگیز در اقصی نقاط کشور مردان، زنان، جوانان و حتی کودکان زیادی را گرفتار کرد و عده زیادی عزادار جان باختگان عزیزشان شدند. تعدادی از همکاران مظلوم و فداکارم شهید، گروهی بستری و انبوهی مبتلا و از خدمت واماندند و با پرداخت تاوان سنگین این بی توجهی ها با لطف خدا و تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه مدافعین سلامت، توانستیم از شتاب ویرانگر این غول سهمگین بکاهیم و تعداد بستری و مرگ و میر را به سراشیبی نزول سوق دهیم.

شرح آنچه بر همکاران رنج دیده و مظلومم گذشت را به محضر پروردگار و تاریخ این سرزمین می سپارم تا بر مظلومیت و ستمی که سهل انگاریها بر آنها روا داشت، قضاوت نمایند.

و اینک محرم، ماه عزا و بزرگداشت حماسه کربلا و عاشورا فرا می رسد و شور حسینی سراسر این سرزمین عاشق اهل بیت را فرا می گیرد که بقول مرثیه سرای محرم، همشهریم محتشم: "باز این چه شورش است که در خلق عالم است- باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است".

تاریخ این سرزمین گواه است که شیعیان عاشق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اوج خفقان بنی امیه و بنی عباس و... یاد حماسه کربلا و عاشورا را زنده نگاه داشته اند و فریاد مظلومیت سالار شهیدان را از نای جان برآورده اند و امسال محرم است و همه گیری نفس گیر کرونا و خانواده های داغداری که با لباس عزیزان قربانی بیماریشان به عزای محرم می پیوندند.

این عرایض تنها سخن وزیر خدمتگزار بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیست. تمنای یکی از عاشقان اهل بیت است که از کودکی در آغوش مادر، اشک گرم روضه حضرت اباعبدالله(ع) بر گونه اش چکیده، عمری افتخار شرکت در مراسم عزای حسینی را داشته و سالها پیش قلمش با مرثیه ظهر عاشورا عطرآگین گشته است.

تقاضایی عاجزانه است از مردم عزیز و عشاق اهل بیت تا شور و شعور حسینی را در هم آمیزیم و بازهم حماسه ای بی نظیر و در شان ملت هوشمند ایران بزرگ بیافرینیم.

نیک می دانید که در شریعت ما، حفظ سلامتی واجب و اضرار به غیر حرام است. افراطیون و دشمنان سرسخت تشیع که وحشیانه ترین صحنه ها را با نام اسلام در منطقه و جهان رقم زدند، منتظرند تا از سیمای لطیف و رحمانی تشیع، چهره ای زمخت و عاری از منطق، با صرف هزینه های گزاف و تبلیغات گسترده به نمایش گذارند.

بر سر آنیم که صدای مظلومیت، شجاعت و آزادگی شهدای کربلا را از همه مناره ها و گلدسته ها برآوریم و پرچم عزای حسینی را بر سر در همه خانه ها در هر کوچه و برزن بیاویزیم اما بنا نداریم حتی یکی از عاشقان اهل بیت را با تنِ تب دار و آلوده به ویروس از مجلس عزای حسین(ع) روانه جامعه سازیم تا خدای نکرده انبوهی را بیمار و بار مراکز درمانی را افزون نماید.

می خواهیم آنگونه که رهبر فرزانه مان فرمودند با رعایت صد در صد شیوه نامه ها با بزرگداشت باشکوه حماسه کربلا و عاشورا، الگویی بی بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی به پا کنیم و نگذاریم هرگونه خیز احتمالی بیماری را دشمنان به حساب عزاداران محرم ثبت کنند.

این تمنای عاجزانه همه همکارانم در سراسر کشور نیز هست که ماههاست در شرایط بسیار سخت به مبتلایان ویروس کرونا خدمت می کنند تا همراهیشان کنید که بار دیگر و خدای ناکرده با سهل انگاری مکرر، بارشان را سنگین تر نکنیم.

آنها پس از ماهها تلاش نفس گیر گرچه مشتاق خدمتگزاری بی وقفه اند ولی نگرانند که در صورت ایجاد موج جدید، خستگی، بیماری و واماندن کادر بهداشت و درمان از خدمت، مشکل آفرین شود. آنها نیازمند تجدید قوایند تا در صورت بروز موج پاییزی احتمالی بتوانند انجام وظیفه کنند که بقول حافظ "خستگان را چو طلب باشد و وقت نبود/ گر تو بیداد کنی شرط مرّوت نبود".

امیدوارم همه عزیزان عزادار سالار شهیدان با رعایت شیوه نامه ها، همکارانم را در سراسر کشور یاری خواهند نمود و دعای خیرشان در اوج دل سوختگی در عزای شهدای کربلا، بلای این ویروس منحوس را از کشورمان دور خواهد کرد انشاالله.

 سعید نمکی- وزیر بهداشت

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    چه خوبه که وعاظ و منبری های محترم و ذاکرین اهل ببت علیهم السلام بصورت جهادی برای بیماران در بیمارستانها اقامه عزای حسینی کنند تا اینطور هم عزاداری باشد و هم پروتکلهای بهداشتی رعایت شود
  • DE ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    عاجزانه ؟؟؟ وزیر عاجز به چه درد میخورد؟؟؟ اگر شما پزشک فله ای و سهمیه ای نیستی باید نظریه پزشکی صادر کنی و مجری قانون هم آنرا بخاطر مصلحت جامعه اجرا کند .. خواهش و تمنا یعنی چه ؟؟؟
  • بهرام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    بعنوان یک هیئت دار منبری.چشم.با رعایت پروتکل بهداشتی مراسمی باشکوه جهش وارتولید کنیم. انشاءالله
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    من که بعد کنکور عزاداری میرم.
  • بافقی IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    15 16
    جناب اقای دکتر خدا حفظ کنه شمارا و همه مدافعان سلامت را و والدین بزرگوارتان .رحمت خدا بران شیری که از این مادر پاک به شما نوشانده شد اجرتان با شهدا .انشالله همه ملت ایران انچنان شور و شعوری را به منصه ظهور خواهند گذاشت که در تاریخ ایران و تشیع بدرخشد .البته هستند شیاطینی که بخواهند این شور رابه شر بدل کنند که اینهم به لطف خدا خفه خواهند شد .بازم چشم .دکتر عزت زیاد
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    3 35
    به خدا قسم اگه سنگ و تیغ هم ببارد ما باید سینه زنی و زنجیرزنی رو پاس بداریم. شما میدونید ضرر فراموشی مکتب سید الشهدا چه مضراتی برای فکر و ذکر جوانان دارد ؟ شما نگاه کنید نظام سلطه و صهیونیسم جهانی تو شبکه های منوتو و... یکروز و یک ساعت هم تعطیل نمیکنند. اونوقت شما میخوای که مراسمات امام حسین با اون شکوه و عظمت(که همش 10 روز هست و اگه چهارتا هم کرونا بگیرن اینجا، نگیرن تو پاساژ و رستوران میگیرن.پس بهانه نکنید). در ضمن اگه مانع تراشی کنید و بخواید مزاحم بچه ها هیئتی بشید باهاتون همون میکنیم که با قانون ممنوعیت عزاداری ماه محرم رضاشاه کردیم.
    • سیروس IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      8 11
      شما عاشقان حسین باید تابع رهبری و ستاد مقابله با کرونا باشید تویی که میگویی چنان میکنم و چنین و خود را بالاتر از قانون میدانی بدان و آگاه باش کن ما هم تو را به سرنوشت نهروانی ها دچار میکنیم پس همه باید تابع قانون باشند پس لاف نزن و سکوت کن تا سالم باشی و سالم بمانی. در پناه خداوند باشید.
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      14 15
      شما متوجه نیستید که چی دارید میگید جان شیعیان و جان عشاق اهل بیت علیهم السلام رو به خطر میاندازید بخاطر کج فهمی شما از امام حسین چی میدونید؟ امام حسینی که شما برای خودت ساختی امام نیست او را غریبانه در کربلا کشتند اما امروز جهان کفر و ظلم رو به لرزه انداخته. چطور میشه همچین کسی رو از یاد برد و فراموش کرد؟ رعایت پروتکل های بهداشتی واجب شرعی هست عزاداری باید با رعایت کامل برگزار بشه ولو اینکه منجر به عدم برگزاری بشه که نمیشه پس با این مزخرفات یه عده جوان عاشق امام حسین رو به کشتن نده که جوابی نداری اون دنیا
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      6 0
      خداشفای عاجلت دهد
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      6 4
      وقتی سواحل شمال ، جاده چالوس از تراکم جمیعت ، قفل شده بود این اقایان کجا بودند حالا که نوبت محرم و عذاداری سیدالشهدا شده حالا همه کارشناس مسایل بهداشتی شده اند ( منظورم این افرادی است که علیه عذاداری محرم پیام می نویسند) شما اگه راست می گویید جلوی جشنهای شلوغ عروسی ومسافرت های بی مورد و تفریحی و..... را بگرید
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    11 6
    خدا خیرت بده چشم ماهم سعی می کنیم عزاداری حضرت ابا عبدلله رو با رعایت تمامی موازین بهداشتی برگزار کنیم
  • ماریه IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    7 15
    ان شاالله همه رعایت می کنند
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    22 2
    من از نمایندگان مجلس موکدا درخواست استیضاح وزیر بهداشت را دارم چون 2 ماه است که بعضی از داروهای ضروری مثل قرص Colchicin توزیع نشده. اگر انگلیس و فرانسه و آلمان به ما دارو نمیفروشند چرا این دارو ها را سریعا از ترکیه یا روسیه یا چین (که با آنها مراودات تجاری داریم) وارد نمی کنند؟ 2 ماه است مبتلایان را شکنجه میدهند که مریخی ها دارو را برسانند؟! ادعای نبود ارز هم خنده دار است. چطور برای واردات موز و آناناس دلار هست برای دارو نیست؟!!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      1 2
      همه میدانند که کمبود دارو عمدیست. اگه وزارت بهداشت 2 ماه پیش اقدام به واردات دارو از ترکیه با اسب و الاغ هم کرده بود تا حالا دارو به تهران رسیده بود. ماجرا چیز دیگریست. آن جریانی که پارسال کاملا عمدی و هدفمند و حساب شده اقدام به فتنه بنزینی کرد امسال 2 ماه است که "فتنه دارویی" را کلید زده و قصدشان عصبانی کردن مردمه. اما هیچکس عین خیالش نیست و حتی تلویزیون هم گزارشی از کمبود عمدی دارو پخش نمی کند. مشرق جان حداقل مسئول تامین داروی وزارت بهداشت رو به مردم معرفی کن.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      2 2
      اصلاحاتچی های وزارت بهداشت عمدا دارو وارد نمی کنند تا فریاد مردم درآید. درد و رنج بیماران کمترین اهمیتی برایشان ندارد. فقط منافع سیاسی و مالی.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      1 2
      اصلاح طلبان تو این مدت بابای ملت رو سوزوندند و پدر مردم رو درآوردن. ترسم از اینه که کمبود دارو تا سال آینده که اینا شرشون رو بکنن ادامه داشته باشه. برای هیچکس هم درد و رنج وحشتناک بیماران نقرسی با زانوها و قوزک پای ورم کرده هیچ اهمیتی ندارد و خیلی از سایتها حتی حاضر نیستند کامنت هایشان را منتشر کنند. این افراد مسن اغلب از زور درد فریاد می کشند ولی وزارت بهداشت اصلاحات 2 ماهه که عین خیالش نیست. ماه محرم نزدیکه. یا امام حسین خودت به فریاد بیماران مسن و مظلوم نقرسی برس. 2 ماهه که با کمبود عمدی دارو اینهارو عذاب میدن. به قول امام حسین: به کدام گناه؟
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      1 2
      بجای کلشی سین میشود از داروی "پردنیزولون" استفاده کرد که یک داروی ضد التهابی قویست. فقط باعث سیاه شدن سر استخوان ران میسود! حالا پی به میزان نجابت و شعور مسئول تامین داروی وزارت بهداشت می برید که دارد چه بروز مریض های مسن و مظلوم نقرسی می آورد!
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    8 10
    یک نامه هم برای مسافران سواحل بابلسر بنویسید
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 3
    یادمون نرفته آقای نمکی شما که گفتی گریه و عزای امام حسین علیه السلام باعث افسردگی و خود کشی میشه.یک نامه برا سازمان سنجش و مافیا بنویسید بی زحمت
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    6 3
    یه تذکری هم به پارتی های کثیف در تهران و ویلا های اطرافش بدید که تا بوق سگ کثافت می خورند و عربده می کشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس