کد خبر 1106526
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
شکارچی

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خاتم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت و پایش شبانه دو شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

به گزارش مشرق، موسی شمسایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خاتم گفت: ماموران در حین گشت زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق جنگلی خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان شدند و با کمین در مسیر آنها، در ساعت ۲ بامداد موفق به دستگیری متخلفان شدند.

وی خاطرنشان کرد: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه مشغول شکار و صید پرندگان با ارزش وحشی منطقه بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

بیشتر بخوانید:

جان محیط‌بانان برای کلانتری بی‌ارزش است؟

دستگیری شکارچیان قوچ وحشی

وی با بیان اینکه در این مناطق پرندگان وحشی از جمله کبک و تیهو حضور دارد، افزود: جریمه ضرر و زیان وارده بابت شکار هر قطعه کبک به محیط زیست، سه میلیون ریال است که با رای دادگاه به حساب دولت واریز می‌شود.

شمسایی اظهار کرد: اجزا اکوسیستم هر کدام نقش موثری در طبیعت دارد، اگر آن‌ها را از بین ببریم، اختلالی در نظم ایجاد می‌شود و از مردم می‌خواهیم با اطلاع از هرگونه شکارغیر قانونی و غیرمجاز مراتب را به اداره محیط زیست خاتم اطلاع دهند تا بتوانیم سریع وارد عمل شده و به موضوع رسیدگی کنیم.

جنگل‌های طبیعی باغ شادی و باغ معدن خاتم در دهستان چاهک و در روستای بختیاری این شهرستان قرار دارد، که این مناطق از زیستگاه‌های مهم استان یزد است.


به گفته مسوولان سالانه بیش از ۱۲ هزار گردشگر از اکوتوریسم و بناهای تاریخی خاتم دیدن می‌کنند و در منطقه حفاظت شده باغ شادی و جنگل‌های باغ شادی و باغ معدن گونه‌هایی از گوزن زرد ایرانی، آهو، کل، بز و میش و پرندگانی، چون کبک و تیهو زیست می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    پيامبر خدا(ص) فرمود: «به سراغ جوجه‌هاى پرندگان در آشيانه‌شان نرويد. همين‌طور به سراغ پرندگان در هنگام خوابشان نرويد تا اين‌كه صبح شود». شخصى پرسید: اى پيامبر خدا! هنگام خواب پرندگان چه زمانى است؟ آن‌حضرت فرمود: «شب، هنگام خواب پرنده است. بنابراين در هنگام خوابش به سراغ او نرو تا اين‌كه صبح شود و به سراغ جوجه‌هاى پرندگان در آشيانه‌شان نرويد تا اين‌كه پر دربياورند و پرواز كنند. آن‌گاه كه پرواز نمودند تير خود را به ‌سويش بينداز و دام خود را برايش پهن كن».[2]
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    اینا مایه دارند که واسه تفریح و شکار میرن. پول تیری که شلیک میشه به قیمت یه مرغه. خیلی بیشتر باید جریمه شن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس