کد خبر 1106468
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
پرچم نمایه عربستان

یک شاهزاده سعودی در اشاره به عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو ضمن تبریک به امارات، گفت که ابوظبی صدای عربستان سعودی است.

به گزارش مشرق، شبکه صهیونیستی «کان»، پس از توافق ابوظبی و تل‌آویو با یکدیگر بر سر عادی‌سازی روابط اظهاراتی از یک شاهزاده سعودی را در این خصوص منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، این شاهزاده سعودی که نامش در گزارش فاش نشده است، در این خصوص گفت: «توافق امارات و اسرائیل را تبریک می‌گویم. امیدوارم این اتفاق به زودی در عربستان سعودی نیز رخ دهد».

بیشتر بخوانید:

امارات هزینه شکست اسراییل را پرداخت کرد

این شاهزاده سعودی در ارتباط این مسئله که چرا عربستان سعودی تا به حال اقدام به چنین کاری نکرده است، گفت: «به علت جایگاه عربستان سعودی در جهان عرب و اسلام این مسئله کمی حساس است؛ اما امارات صدای ما درباره اسرائیل است».

عربستان سعودی تا به این لحظه موضع رسمی خود را در قبال توافق ابوظبی و تل‌آویو اعلام نکرده است. این درحالی است که کشورهای بحرین، عمان و مصر رسما از این توافق استقبال کردند.

 روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز امروز به نقل از ««حاییم سابان» تاجر صهیونیست گزارش داده بود که ولی‌عهد سعودی در مراسمی به  حاییم گفته است که علت اصلی عدم عادی‌سازی علنی روابط ریاض-تل‌آویو، ترس از ایران و قطر است.

تمام این واکنش‌ها درست پس از آن است که شامگاه روز گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد  تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

منابع صهیونیستی نیز امروز گزارش دادند که هیأتی به ریاست مقامی بلندپایه که احتمال می‌رود این شخص «یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی (موساد) باشد، به منظور رایزنی درباره جزئیات توافق صلح به ابوظبی سفر خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    5 1
    جای تعجب از این اقدام امارات نیست تعجب از ملتهای عربی است که منفعلانه نگاه می کنند.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    8 4
    قابل توجه هموطنانی که فقط آسایش و رفاه تام و کامل را مهمترین میدونند. وقتی اینگونه باشی و زندگی کنی اونوقت غیرتها و تعصبات سست شده و چیزی که اهمیت پیدا میکنه فقط خودم هستم و خودم
  • A IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    4 2
    اعراب بااین کارشان مهر تائید برجاهلیت و خیانت خود به جهان اسلام زدند ۹۹درصد پیامبران در سرزمینهای عربی ظهور کرده اند تا بلکه جاهلیت اعراب را از بین ببرند ولی افسوس که نتوانستند ادمشون کنند
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 0
    بدون تردید خون های به ناحق ریخته شده هفت دهه مقاومت برای آزادی سرزمین مقدس فلسطین و قبله اول مسلمین، دیر یا زود گریبان خیانتکاران به آرمان فلسطین را خواهد گرفت
  • نیما IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    حالا گذشته از"شیوخ"و "سران" و "حکام" عرب ، آیا هنوز "ملت" عرب وجود دارد؟ آیا هنوز توانایی فریاد و اعتراض را دارند ؟ یا اینکه منظور از جهان عرب همین سران و چند شیخ هست؟
  • ایمونبشخ IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    چه ازجون کشورهای همسایه میخواهیدچرابایددشمن تراشی بکنیم تاکی به فتته گری ادامه میدهیم باباول کنیدتوراخدا پاسپورت افغانستان اعتبارش بهترازماست . آخه این چه کاریه....‌
  • حسن IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    انشاالله که به همین زودی امارات هم با یک موشک به زیر اب میرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس